Време за гуми, или как да бъдат сменени без загуба на нерви и време

Време за гуми, или как да бъдат сменени без загуба на нерви и време

© Нокиан



Въпреки, че и през април не е изключено да превали сняг, особено в планините, за повече шофьори сега е подходящото време за смяната на зимните гуми с летни. Добрата новина е, че за разлика от зимата, когато е ред на обратната замяна, няма елемент на спешност.


Това е така, тъй като при сегашните температури зимната гума не се представя много по-зле от лятната. С повишаване на температурите обаче разликата става сериозна.


Поради липсата на спешност навалица в центровете за гуми няма и спокойно може да се запази час от днес за утре. Преди да се стигне до преобуването на колата, е добре да се провери дали всичко с летния комплект е наред.


Годни ли са гумите




Първо се прави външен оглед, при който се търсят по страниците на гумата и каналите пукнатини, срязвания или балони. Следващата стъпка е проверка дали дълбочината на протектора отговаря на нужните условия.


По закон е достатъчно той да е 1.6 мм, но производителите препоръчват да е поне 5 мм. Проверката става бързо и без специален инструмент, като се ползва монета от един лев. Тя се слага в грайфера и ако той покрива жълтия ринг около средната част, гумите могат да изкарат и този сезон.


Проверка на дълбочината на протектора с монета.

© Нокиан

Проверка на дълбочината на протектора с монета.


Освен дълбочината на протектора възрастта на гумата също е важна. Тя може да се определи по намиращ се отстрани четирицифрен код, в който първите две цифри са седмицата, а следващите две годината на производство. При положение, че гумите са на повече от шест години, е добре да се сменят, тъй като качествата им се влошават и сцеплението, особено на мокро, е лошо.


Вариантите за смяна


Така стигаме и до вариантите за смяна. Традиционният е ясен - при най-удобния гумаджия. Преди да се избере място, не е лошо да се направи една справка в сайтовете за колективно пазаруване, където има доста изгодни оферти.


Лично аз намерих такава на стойност 16 лева за 4 гуми до 15 цола, което е около половината от традиционната цена. Тя е валидна, ако двата комплекта гуми са със собствени джанти. Допълнително се доплаща за баланс, който не е задължителен, но е препоръчителен. В моя случай той ми излезе допълнителни 10 лева.


От няколко години има и фирми, които предлагат смяна на гумите на място, като контактите им излизат във всяка интернет търсачка. Най-много са те в София, където поне пет различни компании предлагат подобна услуга. Поглед към цените показва, че сумарно те са по-високи с около 30-40 лева (за четири гуми до 15 цола), отколкото средните в стационарните центрове.


Гумата обича на хладно и на сянка


Мястото за съхранение на гумите е от значение за удължаването на техния живот. Според експерти от "Нокиан тайърс" правилната температура за съхранение е най-важният фактор.


Перфектното място за съхранение на гуми би следвало да бъде хладно, с температура под 15°C, където гумите да бъдат на сухо. Тъмни пространства, защитени от слънчева светлина, са за предпочитане, понеже ултравиолетовите лъчи понижават издръжливостта на гумата. В този смисъл мазето или гаражът са добър вариант.


Снимка от хотел за гуми при вносител на автомобили

© Георги Пауновски

Снимка от хотел за гуми при вносител на автомобили


Все по-често срещан подход е гумите да се съхраняват на хотел, тъй като това освобождава място за други неща. Услугата се предлага от почти всички големи центрове за гуми.


В мястото за съхранение гумите не трябва да влизат в контакт с масла, разтворители или други химически смеси. В специализираните магазини има и предпазни торби за допълнителна защита.


Гумите не трябва да бъдат затиснати от нещо тежко и не трябва да има напрежение, тоест не трябва да нареждате други неща върху тях. При липса на място може гумите да са една върху друга, но при този вариант е добре най-долната да е с малко по-високо налягане.


Преди да се приберат, гумите е добре те да бъдат измити внимателно. Важно е да бъдат премахнати по-големите камъчета от жлебовете. Преди прибирането на гумите те трябва да са напълно сухи.

Ключови думи към статията:

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    Вече съм сменил гумите на колите

  2. 2 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3094 Неутрално

    И все пак не е добра идея да сменяш два пъти в годината гумите на колата. По добре си вземете всесезонни...

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5090 Весело

    "Лично аз намерих такава на стойност 16 лева за 4 гуми до 15 цола, което е около половината от традиционната цена."?!


    Пауновски, не знам какво да кажа!?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  4. 4 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3094 Весело

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    Пауновски е връзкар и плаща евтино. Докато ние будалите се ръсиме и за гуми,и за апартаменти.

  5. 5 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    Полезна статия. Добре би било снимката с двата лева да съответстваше на текста, но това са бели кахъри.

  6. 6 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#2] от "deaf":
    Ако колата е малка и градска слагайте всесезонни, но на по-големи и мощни автомобили, правещи много километри извънградско, не мисля че са вариант.
    Всесезонните са компромис във всяко едно отношение. Единсвеното предимство е ценово и дори и то е малко условно, защото с два комплекта летни и зимни гуми ще изминеш доста повече километри отколкото с един комплект всесезонни. Ще спестиш от смяната на гуми, но за мен това е пестене от сигурност.

    Иначе най-чистия вариант е гуми на хотел. Другата опция е ако имаш и втори комплект джанти, да си ги сменяш сам и вече ако се наложи да ходиш са баланс. .

  7. 7 Профил на Убитака
    Убитака
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Гумите се съхраняват изправени, когато се БЕЗ джанти и леганли, когато не се свалят от тях. Снимката от хотела за гуми на вносителя поражда много въпросителни....

  8. 8 Профил на Убитака
    Убитака
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Иначе 16 лева за смяна на гуми, които са обути на джанти, е пладнешки обир! Авторът май няма личен автомобил или за него се грижи някой друг...

  9. 9 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#6] от "Galin Petrov":

    Най точни ят коментар !
    Сменяш си с верт-а пред къщи и товиждане ....

  10. 10 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#7] от "Убитака":

    Много точен коментар ! И уместен....

  11. 11 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3094 Неутрално

    До коментар [#6] от "Galin Petrov":

    Имах предвид,че честата смяна на гумите,(два пъти в годината!),не е добре за самата кола. Болтовете не се стиковат както трябва. Колата не може да свикне всеки път с новият баланс на гумите. И т.н. Струва ми се,че веднъж като се сложат гумите,не трябва да се свалят пет години,примерно. След това ги издаваш за "вторични" и купуваш нови. Може и да греша. С другото съм съгласен...

  12. 12 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2353 Неутрално

    Тая твойта кола явно е удохотворена, щом "свиква" с гумите милата...

    За "стиковането" на болтовете пък е излишно да се коментира...

    Най-добре след 5 години изхвърли колата с гумите и болтовете и се вози на рейса :)

  13. 13 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2301 Неутрално

    А най-добре е да се преместите в страна, в която зимни гуми не Ви трябват, не е задължително да сте на фарове посред лято и политиците не живеят в суперлукс жилища с личен асансьор, купени за по 600 евро квадрата.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  14. 14 Профил на birnic
    birnic
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#4] от "deaf":

    Не е платил по-малко. Ако внимателно си чел, тази цена е за гуми на джанти. Т.е. няма сваляне на гумите от джантите, поставяне летните гуми, помпане, баланс и монтиране на колата. Само мъжете с две леви ръце сменяват гуми на джанти в сервиз. А пък да плащаш и за баланс е абсолютна глупост. Нали вече са били балансирани при поставянето на джантата ?

  15. 15 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 555 Весело

    Бързо, евтино и лесно - много просто. Купувате си два комплекта джанти, на едните монтирате зимните, на другите летните гуми.

    Най-трудната част е да изкарате необходимия за сезона комплект от мазето.

    Но се изискват някои специфични умения, като да знаете как се сменя гума с джанта.

    За жалост, повечето колеги са загубили тези умения и предпочитат да висят по 2 часа при гумаджиите, вместо да действат.

  16. 16 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Даже и да са на джанти пак си трябва баланс, защото през време на предишният сезон не се знае през колко дупки си минал и как са самите джанти. Иначе баланс и смяната ако са на джанти е десетина лева

  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12731 Неутрално

    Напомпиха ги и с инертен газ по препоръка на фирмата...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#14] от "birnic":

    Ами не е съвсем така - моите са на хотел с джантите. Отивам, махат старите, слагат новите. Това прави ли ме да съм с две леви ръце?
    Или какво - да си взема гумите, да си ги сменя сам и после да ходя пак до хотела да оставя новите. Но пък съм мъж, а? :)))
    Това, че гумата е балансирана когато е поставяна на джантите, не значи, че 2-3 месеца по-късно все още е балансирана. Задължително е да се провери баланса преди да се постави гумата.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на the социалиста
    the социалиста
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Вчера: 4 гуми по 18 цола, 36 лева. Смяна и баланс.

    Ако социализмът беше нещо хубаво, целия свят щеше да бъде социалистически. Не само една Северна Корея.
  21. 21 Профил на the социалиста
    the социалиста
    Рейтинг: 453 Неутрално

    И все пак не е добра идея да сменяш два пъти в годината гумите на колата. По добре си вземете всесезонни...
    —цитат от коментар 2 на deaf


    А ти защо не си вземеш всесезонни дрехи?

    С едно яке да караш и януари и август.

    Те на такива, на "всесезонните", паметниците им все край пътя.

    Ако социализмът беше нещо хубаво, целия свят щеше да бъде социалистически. Не само една Северна Корея.
  22. 22 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 295 Неутрално

    До коментар [#14] от "birnic":
    Като си карал един сезон особено по нашите пътища, със сигурност някоя гума ще ти е в дебаланс. И икономията да се дупиш и сменяш гуми пред блока ще я платиш с вибрации на висока скорост и прецакване на ходовата част.

  23. 23 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    Предстои ми да го направя. Препоръчвам, след като измиете свалените гуми и ги подсушите, напръскайте ги с подхранващ шпрей-пяна, който запазва елсатичността и отдалечава стареенето /не безкрайно!!!/. Практикувам го години наред и го предлагам от личен опит.

  24. 24 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 867 Любопитно

    Напомпиха ги и с инертен газ по препоръка на фирмата...
    —цитат от коментар 17 на penetrating



    До коментар [#17] от "penetrating": Коя фирма ви препоръча това и какъв е инертния газ?

  25. 25 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3143 Неутрално

    Евтинийка! Аз плащам по 85 долара за смяна на 4 гуми. Ако са си на отделни джанти е безплатно, ама не са.

  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12731 Неутрално

    До коментар [#24] от "Гарван":

    Диана, в София, не помня

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12731 Неутрално

    До коментар [#24] от "Гарван":

    Струва 2 лева на гума

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  28. 28 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    Ясно то. Две по две в плевнята на село.

    Ама това "По закон е достатъчно той да е 1.6 мм," още не мога да го понеса.

    Идиоти ли дават предписанията?
    Закона идиоти ли го гласуват?

    Как милиметър и половина бе? Та това не са гуми, а галоши.
    То даже и галошите са над 2 мм. всъщност.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  29. 29 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#24] от "Гарван":

    Азот сигурно, но питах гумаджии собственици на гумаджийница и то квалитетна от 20+ години и ми казаха, че майтап работа това.
    Редовна проверка на налягането. Аз все забравям, а трябва.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  30. 30 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#25] от "Таралеж":

    Джанти за моята няма и няма, а нови и през ум не минава да купувам.
    За "Нисана" имах и наистина беше добре. Не е до парите, но, ако все пак направиш сметка....тук не е безплатно, но е малко. За два сезона плащаме поне една нова гума.
    Удобно е за зимата.
    Снега те изнендва примерно и с крика ги сменям сам за половин час и четирите.

    Една есен падна сняг рано и ми коства над 40 минути да стигна до гумаджийницата, макар, че летните ми бяха още нови. Да намеря маршрут да стигна до тях. А са на 200 метра от мен. Града обиколих за да намеря малък наклон. За опесачаване разбира се не си говорим въобще.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  31. 31 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    Ето какво излезе за газ вместо въздух.

    За налягането/топлинното разширание - според това, което помня смътно и намирам из нета, P1V1/T1=P2V2/T2, и понеже V1 и V2 (обемите) са равни, то с какъвто и газ да пълним гумата, повишаването на налягането при загрята гума ще е все едно, защото зависи само от отношението на абсолютните темпетатури Т1 и Т2. Или казано накратко, ако загреем една гума от 0 градуса до 100 градуса, налягането вътре ще се промени с горе-долу 373/273=1.366 пъти. Тоест гума с начално налягане 2 бара (3 бара абсолютно налягане), ще се промени на 3.1 бара (4.1 бара абсолютно). Или при по-реални температури - ако тръгнем за морето сутринта при 25(273+25 келвини) градуса, с гуми на 2 бара (3 бара абсолютно), и заради жегите гумите стигнат температура 60 градуса (273+60 келвина), то налягането ще е 2.35 бара.

    Бъркам ли нещо?

    Толопроводност и тегло са достатъчно близки (константите ги има в нета), тъй че тия също не минават.

    Единствената хипотеза, за допълнително повишение при помпани с въздух гуми е водата, съдържаща се във въздуха, при по-ниска температура да се втечнява а при по-висока да се изпарява, ма ми се чини твърде миниатюрна разлика.

    Бъркам ли?


    Р.V= R.T; където

    Р- налягането на газа
    V - обемът му
    R - газова константа(коефицент, които зависи от видът на газа)
    Т - температурата

    или просто писано

    при увеличаване на обема или налягането два пъти се увеличава температурата два пъти.

    Друг е въпросът, ако температурата е 0 градуса по Целзий и ти увеличиш налягането в гумата два/три пъти, колко ще стане температурата.


    https://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=9322&page=5

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  32. 32 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 867 Неутрално

    До коментар [#29] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира": Да азот е. Исках да подскажа на колегата, че азотът не е инертен газ. С азот се помпят и гумите на самолетите. Причината е, че за разлика от сгъстеният въздух температурата малко влияе на разширяването/свиването на азота. Щом забравяш да проверяваш налягането в гумите, е хубаво да ги напомпаш с азот.

  33. 33 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#32] от "Гарван":

    Аз затова поисках газ вместо нормалния въздух, но момчетата ми казаха, че ефекта е минимален.
    Затова се отказах.

    И без друго трябва да свикна да проверям гумите. При мен е нужно 2,4 налягане, защото моята кола е тежка....за кола е тежка става въпрос.
    Аз и това не знаех. Казаха ми го в един сервиз, където бях за съвсем друго нещо, но собственика е приятел и сина му ми каза. А сменях пружини, търсех причини да разбера защо колата не е устойчива след 100 км/ч. А се оказа толкова проста причината. Надух ги на 2,4 и всичко приключи.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  34. 34 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 407 Неутрално

    До коментар [#11] от "deaf":

    Хахахаха :DDDD

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  35. 35 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3094 Весело

    До коментар [#34] от "sherekhan":

    Къде греша?

  36. 36 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 407 Неутрално

    До коментар [#35] от "deaf":

    Във всичко, приятел. В страна със студена зима и горещо лято, всесезонните гуми не са ефективни през нито един от сезоните. Общо взето, те са с твърде малък грайфер за да са напълно ефективни на лед и сняг и с твърде голям такъв за топъл асфалт. Хубаво е гумите да се сменят на 3г. - зимните и на 4 - летните. Като това е изключително условно (тези цифри ги давам при положение, че на 1 сезон изминават 8-10 хил. км.). Зависи естествено и от класа гума, защото колкото по-висок клас е гумата, толкова по-качествен е каучукът изполват за направата й (нарича се каучукова смес). И т.н.

    Като цяло не давай такива съвети на хората.....

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  37. 37 Профил на pataran
    pataran
    Рейтинг: 240 Разстроено

    Имах намерение да купя четири нови гуми. Купих две и нов касов апарат...

  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3816 Неутрално

    До коментар [#20] от "the социалиста":

    Бре, къде тва?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3816 Неутрално

    До коментар [#33] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира":

    Моята е 2.5 тона и се помпи на 2.1. Та не знам..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#30] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира":

    Какви джанти търсиш, бе Роска?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  41. 41 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 843 Весело

    До коментар [#39] от "Darth Plagueis":

    А, какви са гумите? Ако не са Extra Load, тогава ще се износват много по-бързо, но и зависи колко км навърташ. Педалите от Волво, препоръчват еднакви на V70 - тките, били те дизел, бензин или би-фуел. Понеже би-фуелката е с тежки бутилки за метана, износва гумите по-качествено, особено ако навърташ поне 30х. км на година. На булката бегачката Меган купе е 1,2 тона, ама е с екстра лоад гуми. Ся, как така на волвото, кое е два и кусур тона, по- халтави гуми ми препоръчват, пъ на оная пуча въшка, щот била спорт купе и тинтири минтири, яки галоши?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  42. 42 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 843 Весело

    До коментар [#33] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира":

    Бе, не знам за разширение, ама на минус 27, да видиш сутринта как са се отлепили от джантите, не е весело.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  43. 43 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3816 Неутрално

    До коментар [#41] от "Bullet":

    Еми в момента са DUNLOP WINTER SPORT 5 225/55R17 XL 101V.

    Когато е натоварена обаче, пише да са на 3.5, ако не бъркам.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  45. 45 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#43] от "Darth Plagueis":

    Значи са ти мноо харни цървулките инсъс здраве да си ги търкалясваш. Щом пише 3 и нещо дръж ги в този диапазон. Ако е по мека, ще се износват външните кантове, ако е пренапомпена, ще се износва в средата. Падне ли грайферът под 5мм или са повече от пет годишни, не ги сваляй, ами си карай и през лятото, да си изкарат живота. Те така или иначе повече за зимно каране не стават.

    https://medina-med.com/guma/0-01-28-0-0-03-2-0141/gumi-dunlop-225-55r17-101v-winter-spt-5-xl/

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  46. 46 Профил на id
    id
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Кауновски пак е написал безсмислена статия, как са го излъгали в някаква гумаджийница, след куп статии с стил "карах нова кола, върви добре". Ама тя цялата медия е с промоционален характер.

  47. 47 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    като се ползва монета от един лев

    И на снимката - монета от 2 Евро.
    :)

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  48. 48 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4016 Неутрално

    ....Струва ми се,че веднъж като се сложат гумите,не трябва да се свалят пет години,примерно. След това ги издаваш за "вторични" и купуваш нови. Може и да греша. С другото съм съгласен...
    —цитат от коментар 11 на deaf


    Колега, наистина грешите.:
    1. Забравяте, че доста често се налага да оправяте джанти след удари в дупки или кофти паве.
    2. Да не говорим, че е необходимо и периодично въртене на гумите.
    3. Аз не карам много, но правя поне 12 хил. км. годишно. А животът на гумите обикновено е 4 години макс., или 40 хил. км.

  49. 49 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#40] от "Bullet":

    Ще видя в понеделник. Как се изписват става въпрос, че тя не е една. Не става с марка и модел. Нещо си, заради супорта трябвало нам как си да били вдлъбнати.

    Ще ти пиша тук.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  50. 50 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#14] от "birnic":

    И викаш без да балансираш може да си каркаш и пет години?
    Доста неправилно мислене.
    Явно не караш много.

    Мини 10 000 и си провери баланса. Примерно на предна лява гума само. Ще се изненадаш, че баланса е избягал.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK