Опасността аквапланинг

Опасността аквапланинг

© Nokian Tyres



С настъпването на есента рискът от аквапланинг се увеличава. Вече са факт и първите катастрофи с жертви в първите дъждовни дни тази есен.


Това дава повод да припомним съветите на на финландския производител на гуми Nokian, които да намалят риска от попадане в такава рискова ситуация.


Какво е аквапланинг


Аквапланингът се получава, когато под гумата се образува водна възглавница заради невъзможността на шарката на протектора да премахне водата между гумата и пътя. Това води до загуба на сцепление и автомобилът става неуправляем.




Опасността аквапланинг

© Nokian Tyres


Висококачествена лятна гума с достатъчна оставаща дълбочина на протектора е най-сигурният избор за мокрите есенни пътища, смятат от Nokian. В сравнителен тест публикуван в изданието на Tekniikan Maailma от май 2019, износена лятна гума с дълбочина на протектора 3-4 мм има осезаемо по-лошо управление отколкото нова лятна гума с дълбочина на протектора 7 мм.


В теста, новата гума влязла в аквапланинг при скорост от 83.1 км/ч когато водната възглавница на пътя е била с дебелина от 10 см, докато износената гума е влязла в аквапланинг при скорост от 61.2 км/ч.


Опасността аквапланинг

© Tekniikan Maailma, май 2019


С цел да се намали риска от аквапланинг е нужно гумите да се сменят когато дълбочината на протектора падне под 4 мм.


Това, което е важно да се знае, че категорията за сцепление, посочена върху етикетите за гуми на Европейския Съюз, показват ефективността на гумата при сцепление на мокра настилка, но от нея не могат да се извлекат данни за склонността й към аквапланинг.


Опасността аквапланинг

© Nokian Tyres


В допълнение към състоянието на гумите, налягането в тях също е важен фактор. Ако налягането в гумите не е достатъчно, те може да не запазят формата си във водата, което ще направи колата по-податлива на аквапланинг.


Избягване на локвите


Най-важното, което трябва да се направи при шофиране в проливен дъжд е да се намали скоростта. При възможност трябва да се избягват локвите, коловозите и дупките. При покрит от вода път не се препоръчва изпреварване.


Действия при попадне в аквапланинг


1 .Запазете спокойствие.


2. Отпуснете газта и натиснете съединителя. Спирачките няма да помогнат, тъй като oще щe намалят сцеплението.


3. Дръжте кормилото изправено, за да избегнете попадане в канавка или насрещното платно когато сцеплението се възстанови.

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. Махаш крака от педала на газта, държиш здраво волана и плавно натискаш спирачния педал за да намалиш скоростта......това още докато видиш събрала се вода на пътя ..... после е вече късно.....
    Така поне правя аз.....

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    До коментар [#1] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    Въобще не пипаш спирачката. Използваш двигателя.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10289 Весело

    4. Купете си нови летни гуми (догодина) :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Нито спирачка, нито съединител се пипат, моторната спирачка върши прекрасна работа в случая. Ако гумите не се въртят, няма как да почнат да изтласкват водата като падне скоростта а натискането на съединителя прави колата почти толкова неуправляема както и със спирачка. Пък и ако е автоматик автомобила какво ще препоръчат от дневник? - да се мине в неутрален режим може би?

  5. 5 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 452 Неутрално

    “Отпуснете гаста и натиснете съединителя”. Ако сте с електричка изключете от режим на рекуперация...

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  7. 7 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Вдигаш крака от спирачката, стискаш зъби и кормило и се молиш на бога да не те хвърли много далеч локвата.
    ...
    Но да, в тези моменти си проличава с какви гуми си.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  8. 8 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Сега е времето специалистите да кажат колко ПО - ЛОШО е поведението на зимна гума при дъжд и заслужава ли си покупката на такава гума, осбено от хора каращи в южната част на страната....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  9. 9 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1097 Весело

    съединител след като си попаднал в аквапланинг really...

    Стаскаш здраво волана, като преди това си вдигнал педала от газта и като попаднеш в локвата държиш яко и това е и се молиш дане те Фърли настрани, че пътищата по маковината има куп к..р капани които събиртат вода и правят езера

  10. 10 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Една забележка - съединителя не се натиска в такива критични ситуации. Това би променило баланса на колата и шанса от завъртане е голям, да не говорим, че има ситуации, когато дори е по-безопасно да се опиташ да изправиш колата със съвсем леко подаване на газ, именно защото със спирачката и газта пряко влияеш на разпределението на масата. Същото е и през зимата, най-добрия начин за намаляване преди завой е с моторната спирачка. Тогава блокиране на водещите колела е почти невъзможно (освен, ако не се счупи нещо по скоростната кутия, диференциал, раздатка и т.н.). Винаги има едно но обаче - предвидливото шофиране, съчетано с познаване на възможностите на колата (кога е склонна към недозавиване, поднасяне, как реагира на корекциите с волана и т.н.) и собствените възможности са най-важното средство за избягване на такива ситуации, съчетано с премерена скорост. А не с 30 годишен гоуф да си мислиш, че си кръстоска на Фитипалди, Шумахер и Сена в едно...

  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2988 Неутрално

    До коментар [#6] от "aleks ivan":

    Е чак па...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Веднъж ми се е случвало при дъжд по магистралата, даже не съм завивал и си карах в лентата. Просто "усетих" как колата лети над асвалта и няма контрол. Стиснах здраво волана, пуснах газта (автоматик) и чаках да "кацна". Няколко секунди се чудих дали ще стигна където съм тръгнал... Отвратително преживяване. Бях с нови летни гуми и скорост около 110.

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    До коментар [#12] от "ozd05563707":

    На коя магистрала и в кой участък ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2988 Неутрално

    Хората тук очевидно бъркат поведението при каране на лед и аквапланинг. Всъщност, нямат нищо общо. При лед имаш контакт с него, макар и минимален. Всички жалки усилия със спирачка, газ, волан, приложени добре имаха все пак някакъв смисъл.
    При аквапланинг контакт липсва, и всички действия са насочени единствено към момента, в който ще имаш контакт с пътя отново.

    Натискането на съединителя има за цел да освободи гумите от двигателя, с което да даде възможност на водата да ги завърти с адекватна скорост, сходна с тази, с която ще се приземи колата и няма да поднесе. Не въртенето на волана има за цел да не се озовете със силно навит волан баш в момента на приземяването.

    И да, гумите, дълбочината и шарката са важни.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2988 Неутрално

    До коментар [#8] от "DS":

    И с кво па е по-лошо поведението на зимна гума в локва? По-лошо е единствено в жега, при плитка локва.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2988 Неутрално

    До коментар [#13] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ми на мен ми се е случвало по Тракия - и при Вакарел, и след Пазарджик на равното.
    Иначе, в посока София от Ихтиман до 7ми км лявата лента винаги е локва при дъжд и става аквапланинг. Поне е плитка и с тежка кола се кара нормално.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    Сега е времето специалистите да кажат колко ПО - ЛОШО е поведението на зимна гума при дъжд и заслужава ли си покупката на такава гума, осбено от хора каращи в южната част на страната....
    —цитат от коментар 8 на DS


    Ха, че аз изобщо не карам с летни гуми! Имал съм случай на връщане от Карлово преди Гълъбец се изля проливен дъжд. Ама проливен е меко казано! Все едно някой изливаше кофи с вода отгоре! Чистачките и на бърза скорост едвам смогваха. Пътят целия беше във вода, не съм слизал да меря дълбочината... Е, намалих от 80 на под 70 км/ч и толкоз. Не почуствах никакво отклонение от нормалното поведение на колата. А карам 25-годишна кошница, ама със зимни гуми, както казах в началото и за капак - бюджетни такива! Това е част от моя опит, нека "специалистите", за които говориш, да почнат с минусите...

    И, "Дневник", какви са тия 10 сантиметра вода, за които се говори в статията, моля?!...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    До коментар [#16] от "Darth Plagueis":

    Значи отводняването не отговаря на нормите за магистрала, които са задължителни.
    Една от версиите за тежката катастрофа с автобуса при Своге е точно аквапланинг по вина на строителите и АПИ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Също така има значение колко тежи автомобилът (съответно по-тежките по-трудно правят аквапланина), колко са широки гумите (съответно с по-широки е по-лесно да стане аквапланинг), разбира се зависи и колко дълбока е локвата.

  20. 20 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 437 Весело

    С Паджеро 3ка съм, когато вали дъжд се съобразявам с указанията от производителя и преминавам в режим 4х4 чрез кутията СуперСелект в движение. Единиственото, което усещам е, че гъзетата с луксозно автомобили започват да изостават. И що веднъж: Карайте съобразно пътната обстановка, а не на ръба на възможностите си, автомобилът може и още, но ние НЕ!

  21. 21 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Износена лятна гума с дълбочина на протектора 3-4 мм ...

    Ово е стандарт!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  22. 22 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    Полезни съвети, благодаря. Българинът е доста невеж, и все още не разбира защо е нужно да сменя гумите често.

  23. 23 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Борбата с аквапланинга е проста. Карате си с 240 км/ч както препоръчва Hamilton.
    Първо, времето за престой в локвата намалява тройно. Второ, изменението на посоката на колата може да става по аеродинамичен метод с помощта на вратите.

  24. 24 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 927 Неутрално

    До коментар [#14] от "Darth Plagueis":

    Единствения смислен коментар и са ти напляскали минусите. Моторна спирачка щели да ползват при аквапланинг)))) Дали знаят какво е моторна спирачка и има ли почва при автомобилите?

  25. 25 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    До коментар [#17] от "ТНТ":

    С зимни гуми целогодишно е по-лошо, отколкото с летни гуми целогодишно, според мен.
    Мекият каучук на зимната гума се "изпича" лятото, особено при каране на дълъг път и по магистрали, съответно гумата е със снижени качества както лете, така и зиме. И лете се пързаля по асфалта, и зиме не държи на сняг, кал и лед.
    Можи би при бюджетните зимни гуми, за които говориш, не се влага така или иначе качествен материал, който да се изпече така, не знам.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  26. 26 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    По-ниска предавка, ако си на скорости.

  27. 27 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#12] от "ozd05563707":

    110 при силен дъжд и лошо оттичане на пътя си е риск.

  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2988 Неутрално

    До коментар [#24] от "George Svinarov":

    Е, експерти дал бог. Личи си и по статистиката по пътищата.
    Все пак, дори на един човек да му е от полза - бива.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 320 Неутрално

    До коментар [#16] от "Darth Plagueis":Значи отводняването не отговаря на нормите за магистрала, които са задължителни.Една от версиите за тежката катастрофа с автобуса при Своге е точно аквапланинг по вина на строителите и АПИ.
    —цитат от коментар 18 на КМЕТ В СЯНКА


    С първата част на коментара ти съм съгласен, с втората НЕ. Не може автобус да направи аквапланинг със скорост от 54 км/ч - изключено.

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    До коментар [#29] от "T.M.":

    Нищо не е изключено на път без отводняване. Всички експерти са единодушни за пътя като основна причина.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, казах “още докато видиш събрала се вода на пътя” иска ми се да видя как ще спреш с двигателя на БМВ - бензиново при скорост от да речем 150 км/ч ...... меко казано е невъзможно.
    При всички случаи влезеш ли в наводнен участък на пътя с повече от 100 км/ч е все едно да играеш руска рулетка.

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  32. До коментар [#3] от "penetrating":


    Карам на вана всесезонни, Мишлен Кросклимат, много са добри на мокро....
    БМВ- то купих скоро. За сега е със зимни гуми за това много-много не натискам на мокро, някаква измислена марка са въпреки, че имат 7 мн грайфер....за по нататък и него ще обуя с Мишлен Кросклимат.

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  33. До коментар [#30] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Я раздуй сега за отводняването...

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  34. До коментар [#4] от "ee3Si":

    Карал ли си бензиново БМВ да речем 520 инжекция с над 140-150?
    Много искам да дойдеш и да ми покажеш как става това....аз карам такова всеки ден.....
    За това колко опитен шофьор съм - от 15 юли до сега имам 11 500 км навъртяни......годишно по над 50 000... говоря само за личен автомобил.

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  35. До коментар [#27] от "dokoro":

    С добри гуми редовно си карах с галаксито на отметка 150-160, но в Германия.

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  36. До коментар [#17] от "ТНТ":

    Така се прави.

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  37. 37 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10289 Весело

    До коментар [#32] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    Не разбирам от коли и гуми. Слушам съветите на майстора, който се грижи за гумите ми. В Германия трябва да се сменят гумите зимни/летни. Той твърди, че трябва заради температурите (там няма сняг). Моите са Континентал някакви летни и Мишлен някакви зимни.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10289 Весело

    До коментар [#32] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    А да, и на 4-тата година ги хвърлям. Едната смяна за изхвърляне бяха с много голям грайфер - почти 7 мм на около 2 хиляди км. Не бях карал колата почти през цялото време понеже не бях в къщи. :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  39. До коментар [#38] от "penetrating":

    Сменям всяка година един чифт, за галаксито говоря, предните отиват отзад, задните на боклука, а отпред чисто нови....
    На бе ем ве-то предстои пълна смяна - 4 броя, така е по-удобно и от финансова гледна точка....а и задвижващите и завиващи колела (с предно предаване е) са винаги нови, на не повече от година.....

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  40. До коментар [#37] от "penetrating":


    Трябва, но не е задължително.
    Зимните гуми са добри при температури под 8 градуса мисля, че беше или седем.... та за това е добре да се сменят, но галаксито го търкаляй 5 години с всесезонни и съм много доволен, особено на мокро.

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    До коментар [#31] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    Мога да ти покажа. Не е необходимо да спираш а и 150 е малко множко в дъжд.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    До коментар [#33] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    Какво по-точно искаш да знаеш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. До коментар [#31] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":Мога да ти покажа. Не е необходимо да спираш а и 150 е малко множко в дъжд.
    —цитат от коментар 41 на КМЕТ В СЯНКА


    Мислиш ли?
    Ще успееш ли според теб?
    Не ме карай да се смея Кмете...........скорости от над 150 за мен са ежедневие, карам по немски аутобани всеки ден.........и то в момента точно БМВ 520 инжекция.........правя уговорка, че не говоря за дизел, какъвто шофьор явно си, в последните шест години карах Форд Галакси дизел, там номера с моторната спирачка минава........както караш със 140-150 пускаш газта и скоростта пада много бързо......когато се качих за първи път на бе ем вето и си карах по автомагистралата със около 140 (беше в България) та виждам кола пред себе си и по навик както с галаксито дърпам крака от газта ииииии, о изненада бе ем вето заминава......върви си все едно крака ти е още на газта......та за малко да нацеля колата пред мен отзад..........бензиновия мотор кмете не е дизел.......разликата е мноооого голяма

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    До коментар [#43] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    Карам всичко от близо 50 години. В момента личната е бензин. Прочети дали нямаш фрайлауф на БМВто.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на Кози Крак
    Кози Крак
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#28] от "Darth Plagueis":

    Абсолютно съм съгласен за съединителя. Мнението ни е подкрепено от Нокиан, както и от Континентал. Причината е точно тази, която каза - натискането на съединителя позволява на гумите да се завъртят със скоростта, която водата им позволява. Само една уговорка - съединителят се натиска ПЛАВНО - иначе колегата е прав - балансът на колата лесно може да бъде нарушен и резултатите фатални. Всъщност всяка корекция по време на аквапланинг трябва да е плавна и бавна. Спирачката не се пипа и за пари. И да има спряла кола пред вас, единственото, което ще промени спирачката е ъгъла, с който ще се ударите, не скоростта.

  46. 46 Профил на oak17621787
    oak17621787
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Като се влошат метео условията, отпускаш газта, толкова е просто. Съобразена скорост, това е.

  47. 47 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    До коментар [#18] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не зная как е сега, но едно време на АМ Тракия точно на широката права преди влизане в София се образуваше локва и то голяма като размер...

    Модератора е неадекватен!
  48. 48 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Весело

    До коментар [#23] от "gianni":

    Липсава гледам хамилтон и затова в негово отсъствие ще го защитя аз от твоето много меко, много меко казано обидно писане за него.
    С 240 км/ч карат мушмуроците, хамилтон от 240 започва тепърва да ускорява, защото му оставали още 200 к.с. повече в двигателя....

    Модератора е неадекватен!
  49. 49 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    До коментар [#31] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    А защо си с 150 при мокър път или при валеж?

    Модератора е неадекватен!
  50. 50 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    До коментар [#34] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    Хора които шофират повечко правят по едни 7-8 000 км на месец... всеки месец...

    Модератора е неадекватен!
  51. 51 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    До коментар [#38] от "penetrating":

    4 години е доста за смяна на гуми, не повече от две години , а ако държиш на сигурността просто всяка година купуваш нови. Намери си място където ти изкупават старите и така, желателно е същото място от което взимаш и новите, не зная за Германия но процедирах така със семейният ни автомобил и във България, а сега и във Испания...

    Модератора е неадекватен!
  52. 52 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    До коментар [#39] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    Пълни глупости правиш...
    Ако ще въртиш гуми по този начин слагаш новите отзад...
    Каква е тази 5ца БМВ с предно задвижване?

    Модератора е неадекватен!
  53. 53 Профил на Кози Крак
    Кози Крак
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#52] от "Ivan_":

    Петицата с предно ме счупи доста :D

  54. 54 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Весело

    До коментар [#53] от "Кози Крак":

    То поръчково се правят много неща, знам ли може някой ентусиаст да е направил 5ца само с предно...

    Модератора е неадекватен!
  55. 55 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10289 Весело

    До коментар [#51] от "Ivan_":

    И това е решение, но ми е грижа. Слушам каквото каже майстора :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  56. 56 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    До коментар [#55] от "penetrating":

    Гумата освен износване подлежи и на повреди, например качване през нещо на колата, камъни, дупка всичко това може да нанесе структурни повреди на гумата, които при малко по-висока скорост да окажат сериозно влияние на качествата й и поведението и.
    Освен това самият материал от който гумата се произвежда "старее".

    Всеки си преценя, но лично аз гуми на повече от две години не бих използвал за автомобилът си.

    Модератора е неадекватен!
  57. До коментар [#49] от "Ivan_":

    Защото карам на аутобан в Германия....

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  58. До коментар [#50] от "Ivan_":


    Аз шофирам повече от хора, които шофират “повечко” :)

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  59. До коментар [#44] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Фрайлафа се намира на алтернатора, това каква връзка има?

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  60. До коментар [#53] от "Кози Крак":

    Я прочети пак.....

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  61. До коментар [#52] от "Ivan_":

    Говорех за Форд Галакси, петицата ми е със зимни гуми които още не съм сменил защото скоро я купих

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  62. 62 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Любопитно

    До коментар [#57] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    И?

    на аутобаните във Германия действа някаква друга по-различна физика отколкото действащата на останалата част на планетат ли?

    Модератора е неадекватен!
  63. 63 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Весело

    До коментар [#58] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    Добре...

    Модератора е неадекватен!
  64. До коментар [#62] от "Ivan_":

    Не, но не се наводняват, поне не така както в България.....не е проблем и то никакъв да подържаш такава скорост при средно проливен дъжд дори.....

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  65. 65 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    До коментар [#64] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    Щом така смяташ...

    Всъщност е проблем, но явно за теб това е без значение...

    Модератора е неадекватен!
  66. До коментар [#65] от "Ivan_":

    Странно че ми го казваш, шофьор съм от 1998 година (законно с книжка) нямам нито един пътен инцидент или наказание както и не съм глобяван за превишена скорост, а имам и “златен талон” с пълен комплект контролни точки.
    Можеш ли да се похвалиш със същото постижение?

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  67. 67 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    До коментар [#66] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    Опредлено не мога да се похваля с подобно постижение.
    Имам изключително много нарушения и главно за превишена скорост, в миналото през последните години не...

    Но и не си позволявам да шофирам със 150 при дъжд...

    Сега това, че не разбираш разликата е доста показателно...

    Пак да ти го напиша, физика, не можеш да я промениш, нито да я заобиколиш.
    Водата не помага на контролът върху автомобилът и движението, освен това променя сериозно всички показатели особенно намалянето/спирането...

    Модератора е неадекватен!
  68. До коментар [#67] от "Ivan_":

    Качество.... и аз не мога да ти обясня как вали като из ведро а пътя не е залят с три сантиметра вода, бъркаш лед с мокра настилка......
    С добри гуми, повишено внимание и постоянно следене на ситуацията пред и зад автомобила ти можеш и с повече да караш в Германия по автобаните.....апропо, доста народ ме изпреварва по същото време с много по-висока скорост

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  69. 69 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    До коментар [#68] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":

    Аз мога да ти обясна защо аутобанът в Германия е само мокър дори и при силен дъжд, но това не променя фактът, че е мокър...

    А това че има и по-лековерни не е никакъв аргумент...

    Модератора е неадекватен!
  70. До коментар [#69] от "Ivan_":

    Напротив, не можеш......
    Опасните места са обозначени много добре и скоростта там е ограничена до 100 или 80 км/ч ...... за останалите важи ограничението за скорост по немските аутобани и то е, че няма такова....на немски аутобан има ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА скорост за движение, която е 130 км/ч.
    С изправен автомобил и качествени гуми не е никакъв проблем да подържаш висока скорост.
    На тия значи които се отнасят за дъжд отдолу си пише “бай насс” или “при мокро”

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  71. 71 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2673 Весело

    До коментар [#70] от "Петимата от НПО и Шестте ГРАНТаджийчета":

    Вярно ли не мога?
    Защо това последният слой асфалт да е "порест" и да дренира водата някакво свръх строго секретно нещо което само немците знаят ли е?

    Ти така и не разбираш очевадно?
    Приятел те и на формула 1 карат с 300 при мокро трасе, не е проблемът в подържането на скоростта, проблемът е че всичко се променя, сцепление, стабилност споране, резки маневри, всичко това при мокър участък е различно и по-рисково, даже спирачките ти като такива са по-скапани когато се намокрят...

    Хайде жив и здрав бъди, просто ти си мислиш за нещо по-различно от това което се опитвам да обясня...

    Модератора е неадекватен!
  72. 72 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8483 Неутрално

    Всичко зависи от шофьора и от гумите. Слаб шофьор да кара леко и внимателно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK