Хъбъл 3D

Hubble 3D

Статията не е част от редакционното съдържание на “Дневник”

Mtel IMAX / Warner Bros. Pictures

Документален, Канада, 2010, 44 минути

Възрастова група: B - Без ограничения в показа

Сценарист: Тони Майерс

Режисьор: Тони Майерс

За филма

Най-новото Imax преживяване, озвучено на български от Владо Карамазов.

Повече от 20 години, космическият телескоп "Хъбъл" ни впечатлява с несравними гледки от космоса-от великолепието на небесните ни съседи до галактики на милиарди светлинни години. На 28-ми октомври българските зрители също ще могат да излетят от IMAX София, заедно с екипажа на совалката Atlantis STS-125, и да пътуват из космоса, от сърцето на мъглявината Орион и Млечния път до края на обозримата вселена.

"Космоса, наблюдаван на IMAX 3D® e възможно най-близкото преживяване до истинско пътешествие в откритото пространство, направо си там ," сподели режисьорът Тони Майерс. " С IMAX, ние можем да транспортираме хора до галактики, отдалечени на 13 милиарда светлинни години. Пътуването до звездите е достъпно най-сетне за всички."

"Хъбъл" на IMAX 3D , ще отведе кинолюбителите на едно уникално пътешествие през далечни галактики, за да открият величието и тайните на нашата вселена. Невиждани досега 3D полети до най - отдалечените точки на Вселената ще направят зрителите свидетели на най-трудните и важни начинания в историята на НАСА.
През май 2009 г., екипажът на космическата совалка Атлантис започва ремонт на космическия телескоп "Хъбъл", за да спаси и поднови първата в света космически обсерватория, базирана 563 километра над Земята. На борда е и IMAX 3D камера, управлявана от астронавтите на совалката. Тя улавя зашеметяващи кадри от 5-те сложни и опасни ремонта в открития космос, близки изображения на усилията на екипажа да улови телескопа с механичната ръка на совалката при скорост от 17 500 мили в час, както и един неочакван проблем, който заплашва да провали цялата мисия .

"Хъбъл" 3D съчетава спиращи дъха IMAX кадри с изображения, заснети от телескопа в продължение на почти 20 години, когато той е бил нашият прозорец към космоса. Чрез модерна компютърна визуализация, подробните данни събрани от "Хъбъл" се превръщат в поредица от научно реалистични полети, които се развиват на екрана като обиколка с екскурзовод на Вселената, през времето и пространството.

Документалното приключение "Хъбъл 3D" е продукция на IMAX и Warner Bros. Pictures, в сътрудничество с Американската Космическа Агенция (НАСА).

Повече