Визуалната реклама - изкуство и/или комуникация?

23 април – 5 май 2012 г., галерия "Алма Матер"

Статията не е част от редакционното съдържание на “Дневник”

Визуалната реклама - изкуство и/или комуникация?

© Галерия "Алма матер"

23 април – 5 май 2012 г.

галерия "Алма Матер"


За изложбата

Феноменът на афиша, плаката или билборда е отличителна черта на градската среда от първите образци назад във времето (Тулуз Лотрек, Алфонс Муха и пр.) до съвременните ГЕРИЛЛА интервенции. Преминавайки през революционните, военните и тоталитарно-пропагандни декади на ХХ век, той се преражда с нова виталност в последните години на промени в Източна Европа и застава на прага на новото хилядолетие – дигитализиран, мащабен и актуален повече отвсякога.


След двугодишната работа по проекта "Мониторинг на рекламата в България", преподавателите и студентите от ателието по графичен дизайн на специалност "Рекламен дизайн" в НХА подновиха в началото на тази академична година своите изследвания около темата "РЕстарт–РЕдизайн". Студентите събраха значителен масив от флаери и документални кадри на билбордове, водени от своите критерии за НЕкачество. Направиха своя класация за най-лош флаер и най-пошъл билборд. В рамките на академичното упражнение дефинирахме параметрите на задачата - със същото количество информация да се проектира РЕдизайн. Още първите резултати ни обнадеждиха и дадоха възможност за множество въпроси, анализи и изводи...


При нискобюджетен рекламен канал от типа на флаера или листовката, често сам-издат, рекламиращ квартален сервиз за електро-уреди или салон за красота, естетическите очаквания не са големи. Но при мащаба на билборда или на мегабордите – превърнали се в хит по столичните фасади, в комбинация с финансовите бюджети за наета площ, е непростимо да се сблъскваме с професионални недоразумения или откровен естетически кич. Като добавим мащаба в квадратни метри, с който тази естетика ни залива, можем лесно да стигнем до определението, което дадоха самите студенти – визуална чалга. Като нейна алтернатива те предлагат собствената си креативност.


Непредубеденият зрител може сам да доразвие представата, как би изглеждала естетиката на градската ни среда в областта на рекламата, ако тези млади колеги получат адекватно поле за изява, а и не само там...


РЕстарт!

Повече

Изложби

Monster Hunter: Филмът

Monster Hunter: Филмът

Виж видеото
Суперинтелект

Суперинтелект

Виж видеото
Пепел върху слънцето

Пепел върху слънцето

Виж видеото
Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK