Всичко наведнъж

10 април - 18 май 2019 г., Галерия "Структура"

Статията не е част от редакционното съдържание на “Дневник”

автор: Станимир Генов. На това лице има много цветове, 2019, маслени бои, платно, 220 x 190 см

автор: Станимир Генов. На това лице има много цветове, 2019, маслени бои, платно, 220 x 190 см

Радоил Серафимов, Руди Нинов, Станимир Генов


Проектът е резултат от няколкомесечно сътрудничество между тримата автори и съсредоточаване върху съвместната работа чрез активни разговори и обмен на идеи.


Названието на изложбата изразява както начина, по който се създават творбите – като процес на напластяване върху платното на събраните знания, енергия и умения, така и на начина, по който се разкриват пред публиката – цялостно и изведнъж.


В чисто практичен план заглавието визира и факта, че нито една от показаните работи не е мислена предварително, не е скицирана и "проверена"в рисунка или друга медия. Всички творби са се появили "наведнъж"– като в някакъв ритуален транс, който свързва началото с края. Всъщност нито началото, нито краят имат значение, а онази неизбродима материя, определяща тези две точки.


Художниците се интересуват от живописта, която изследва териториите между мисълта и външния, материален свят. Работите им силно реагират на всички промени във все по-дематериализираната визуална среда. Телефоните и компютрите не само променят визуалното възприятие на околния свят (чрез модифицираните цветове и светлината), но и на вътрешния ред на нещата (чрез начина, по който информацията се съхранява, организира и представя).


В произведенията на Радоил Серафимов, Руди Нинов и Станимир Генов между абстрактното и реалното няма противопоставяне. Става дума за концептуален прочит на действителността. Съществуването на творбите в общо пространство добавя още едно ниво на възприемане и продължава диалога. Времето, затворено в картините, намира излаз в пресечните линии между тях. Информацията продължава да се обменя.


Определен акцент в изложбата е самият процес на създаване на произведенията. "Пътят" се превръща в по-голям фокус, отколкото крайния резултат. На лице е очарование от материалите, което граничи с фетишизъм. В показаните картини има много телесност. Именно тя отключва редица други кодове при възприемането на работите – от историческите референции до препратките към съвременността. Вярата в материала и в живописта се противопоставя на общата нестабилност и несигурност на съвременния свят.

Повече

Изложби

Опърничавите

/ Филми 1
Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK