Как да се държим с обекта

16 май - 9 юни 2019 г., Галерия Credo Bonum

Статията не е част от редакционното съдържание на “Дневник”

Галерия Credo Bonum

Галерия Credo Bonum

Галерия Credo Bonum има удоволствието да Ви покани на откриването на изложбата на Александър Вълчев "Как да се държим с обекта".


За нея кураторът Яра Бубнова пише:
"В изложбата на Александър Вълчев "Как да се държим с обекта" става дума за скулптура - за това, как триизмерното, съотносимо с човешкото тяло, съществува в пространството. С видимо чувство за самоирония авторът режисира своя квалифицирана, интелигентна, образована интерпретация как тези елементи, с които изкуството борави откак свят светува, могат да се държат един с друг днес.


Функциите на обекта са поверени на кашони от велпапе, добре познати на всеки, сдобивал се с "бяла техника", за съжаление и на онези, принудени да се приютяват в тях из градовете на света.


Студената геометрия на кашона, на нещо очевидно, емоционално инертно, индустриално, произведено за да бъде употребено, а не ползвано, предизвиква автора не по-малко отколкото камъкът предизвиква класическия скулптор - подсеща за приписваното на Микеланджело описание на скулптурата като освобождаване на образа, вече скрит в каменния блок. В изложбената постановка на Александър Вълчев леките, "невинни" кашони съумяват заплашително да се асоциират с Обелиска от "2001: Космическа одисея" на Кубрик, дори с тясното шкафче от спортна съблекалня, в което Крис Бърдън се затваря през 1971 г. за 5 дни. Художникът представя усилията си по опитомяване на обектите, на поемащите пространство паралелепипеди. Той ги носи, мести, вдига, върти, изобразява самите тях в автопортретните си композиции.


Взаимоотношенията на човека с обемите прераства в сложен танц, в който енергията и динамиката на живото човешко тяло въвличат геометричната статика в постоянна промяна на съвместното им съществуване."


Александър Вълчев е роден през 1973 в София, България, където живее и работи. През 1998 завършва магистърска степен в НХА, специалност "Скулптура" при проф. Крум Дамянов, а през 2013 магистърска степен по "Фотография" в НБУ. Той е автор на много самостоятелни изложби, сред които: "Скулптурата като хоби" (2014) с куратор В. Млечевска и "Тухла по тухла" (2018) в галерия "Аросита"; "Нов живот" (2015) и "Ние обичаме кучетата и кучетата ни обичат" (2011) в Гьоте Институт България. Впечатление правят участията му в международни фестивали като "Дунавски диалози", Нови Сад, Сърбия (2018); UAMO, Мюнхен, Германия (2016); Месец на фотографията, Виена, Австрия (2008); Месец на фотографията, Братислава, Словакия (2007). Сред участията му в общи изложби се открояват: "Спорът за реалността" с куратори К. Василев, П. Цанев, С. Памукчиев, СБХ (2017); "Между етикетите" с куратор Д. Радева, СГХГ, София (2016); "Фокус България @ viennacontemporary" – куратор Я. Бубнова и В. Ножарова, Виена, Австрия (2015); "Изкуство за промяна 1985 - 2015" с куратор М. Василева, СГХГ, София (2015); Негови творби са част от колекциите на НХГ и СГХГ България.

Повече

Изложби

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK