Космофонатичен

20 януари - 15 май 2022 г., Площадка

Статията не е част от редакционното съдържание на “Дневник”

автор: Дагмар Шюрер

автор: Дагмар Шюрер

Дагмар Шюрер е добре позната с нейните видео произведения, които се занимават с материалността на късно капиталистическата параноя и проектираните утопични варианти на бъдещето. Също така поставя под въпрос нашата връзка с развитието едновременно на аналоговите и дигитални технологии.


В последните години, с работите си "Виртуализирано" (2020), "Галактика" (2020) и "Ние сме вече история, но още не го знаем" (2021), Дагмар разширява видео екраните и прожекциите на своите работи с добавена реалност (AR).


Новата ѝ работа, "Космофонатичен" е показана първо като виртуална реалност (VR). Сега, на "Площадка", ще покажем "Космофонатичен" като добавена реалност.


В "Космофонатичен" тя я използва, за да създаде посредничество с физическото на настоящето. Скулптурата напомня нещо между органично многоръко живо същество и машина от напълно роботизирана поточна линия. Допълнена е от два, едновременно протичащи саундтрака.
Първият е колаж на ежедневни електронни звуци и звънене на телефони. Вторият е глас, който повтаря един и същи текст отново и отново.


Текстът е вдъхновен от книгата Das All und das Nichts на Стефан Клайн.


В "Космофонатичен" гласът ни казва, че настоящето бива възприемано незабавно чрез нашите физически сетива. Историята на тези възприятия е това, което наричаме минало. Когато състоянието на тези сетива е непознато, тогава имаме склонността да наричаме това бъдеще. По този начин конструираме потока на времето.
Във виртуалното, твърди "Космофонатичен", обектите са преносители на информация, която не е определяна от свойства, които нашите сетива могат да доловят. Тези обекти могат да съществуват на много места едновременно, а с изминаване на времето техните свойства могат да се променят или не. Тази нова материалност ни принуждава да преосмислим нашата линейна представа за пространство, време и преходност.


Дагмар Шюрер е медийна художничка, която живее в Берлин, Германия. Дигиталното изображение, намерено и генерирано е материалът, чрез който тя създава своя визуален език. Той рефлектира върху особените характеристики, както и обществените и индивидуалните последствия, на дигиталното пространство. Тя композира дигитално генерирани обекти и анимации, текст, рисунки и звук, за да оформи сложен видео и звуков монтаж, който напомня на картина, колаж или поема.


Има диплома по изящни искуства от Централен колеж Saint Martin в Лондон, Англия. Работата ѝ е показвана международно, в и не само New Contemporaries в ICA Лондон, Московското биенале за младо изкуство, Transmediale Vorspiel в Белин и Museum of Waste в Чанша, Китай. Нейни виде са излъчвани на множество фестивали като SUPERNOVA в Денвър, Seattle Film Festival, Athens Digital Arts Festival, Horn Experimental Film Festival в Израел, Tricky Women Festival във Виена, и Diagonale Film Festival в Грац. Получава стипендия Goldrausch на Берлинския сенат и е в шортлиста на Berlin Art Prize и Tenderpixel Award в Лондон.


"Площадка" е новият виртуален скулптурен парк на галерия "Галерия". Намира се на ул. "Елисавета Багряна", точно срещу Агенция по вписванията.
"Площадка" показва дигитални скулптурни произведения, видими само на мобилните устройства на посетителите чрез добавена реалност. Тя е естествено продължение на дигиталното изложбено пространство и постоянната колекция на галерия "Галерия", които се намират на ул. "Елисавета Багряна" 14.

Повече

Изложби

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK