Фантастичното дюкянче /Държавна опера Стара Загора/

Балет по музика на Джоакино Росини/Оторино Респиги

Статията не е част от редакционното съдържание на “Дневник”

Държавна опера Стара Загора

Държавна опера Стара Загора

Хореография: Алба Буонанди

Асистент-хореограф: Силвия Томова

сценография и костюми: Салваторе Русо

С: Балет на Държавна опера Стара Загора, ДЮСОБ Маргаритки


За постановката

Респиги рисува своите музикални образи върху няколко клавирни пиеси на гениалния шегобиец Росини


Фантастичното дюкянче (La boutique fantasque) е едноактен балет с хореография на Леонид Мясин по либрето на Андре Дерен - един от пионерите на Фавизма в изкуството. Световната премиера на творбата се е състояла в Лондонския театър Алхамбра на 5 юни 1919. Изпълнители са били балетистите от трупата на Сергей Дягилев – така нареченият Руски балет.


Историята на творбата, според някои, наподобява Куклената фея на Йозеф Байер – стар немски балет, представен през 1897 в Москва и през 1903 в Санкт Петербург. Други откриват прилика с приказката Храбрият оловен войник на Ханс Кристиян Андерсен. Либретото на Мясин се концентрира върху любовната история между две кукли, танцуващи кан-кан в магазин за играчки, съчетавайки елементи на комедия, национални фолклорни танци и пантомима с класическа хореография.

Повече

Загубеният йети

Загубеният йети

Виж видеото
Завръщане

Завръщане

Виж видеото
Да свалиш Уолстрийт

Да свалиш Уолстрийт

Виж видеото
Имението Даунтън

Имението Даунтън

Виж видеото
Код: Ангелът

Код: Ангелът

Виж видеото
Момчета за пример

Момчета за пример

Виж видеото
Бързи и яростни: Хобс и Шоу

Бързи и яростни: Хобс и Шоу

Виж видеото
Цар Лъв

Цар Лъв

Виж видеото
Толкин

Толкин

Виж видеото
Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 745 Неутрално

    По-красиво нещо не бях гледал. Предната вечер представиха "Нестинарка" на Марин Големинов, и тя прелестна. В тъмнината не можах да прочета програмата, за да разбера откъде идва тази така хем щедра на цветове и различни стилове на танца постановка, хем толкова органично съчетала ги без претрупаност и превземки. С едно много неприятно изключение -- музиката вървеше на запис. Липсата на луксозния акустичен звук просто крещеше, но балетът направи всичко, което зависеше от него. Не знам каква е причината кошарата да е празна, парите ли не са стигнали да платят на оркестър, в Япония ли са отишли музикантите, но символичното им присъствие чрез запис осакати представлението. Да не говорим, че и онова, което беше записано звучеше доста служебно. Както и да е, накрая обаче разбирам аз, че хореографията била поверена на някаква изключително изискана балетна педагожка от Италия, подпомогната от неин не по-малко талантлив сънародник -- художникът на костюмите. Даже бих добавил, изключителен, даже и за италианец. Изобщо, цялата постановка беше израз на една чиста любов, както в самия контекст на пиесата, така извираща и от творците. Не може да се сътвори такова хубаво нещо, ако не си силно влюбен в балета и в чистата красота. Явно тези хора си живеят в свой прекрасен и радостен свят, далеч от окупиралата вече всяка пора пошлост.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK