Маркиз дьо Сад

от Дъг Райт

Статията не е част от редакционното съдържание на “Дневник”

Театър "Българска армия"

Театър "Българска армия"

превод: Матей Тодоров

постановка: Иван Урумов

сценография и костюми: Нина Пашова

музика: Добрин Векилов - Дони

пластика: Татяна Соколова - гост

визуални ефекти: Петко Танчев - гост

ариите се изпълняват от Антоанета Добрева - Нети

в ролите: Георги Кадурин, Явор Бахаров, Луизабел Николова, Георги Къркеланов, Тигран Торосян, Елена Иванова


За постановката

От време на време в човешката история се появяват личности, които провокират общоприетите норми в обществото, изпробват границите на морала в отношенията на хората и преобръщат всички представи за това какво означава да бъдеш човешко същество. Един от най-дискутираните и най-скандалните сред тях определено е Маркиз Дьо Сад. През годините мнозина са се опитвали да търсят различни психологически квалификации, с които да го обрисуват, но някак безплътни и кухи остават опитите да бъде обяснен маркиз Дьо Сад. Едно определение обаче присъства във всички исторически, или художествени произведения, посветени на него – СКАНДАЛЕН.


Пиесата "Маркиз дьо Сад" също би могла да бъде наречена от някои "скандална", но тя е по-скоро една впечатляваща, шокираща и поучителна приказка, проследяваща битката между любовта и страстта, както и между бруталността на цензурата и непредвидимите последствия от изразяването на свободната мисъл. Пиесата разказва за последните години на маркиз Дьо Сад (Георги Кадурин) в лудницата "Шерантон", където отделен от света, пише перверзните си съчинения.


Съюзници са му възможно най-нелогичните съмишленици – една девствена перачка и един свещеник – Абат Дьо Кулмие (Явор Бахаров). Перачката Мадлен (Луизабел Николова) не само тайно изнася ръкописите на маркиза, но тя е и е най-ревностният му читател. Скандалната слава на романите стига до самия Наполеон и той изпраща зловещия д-р Роайе-Колар (Георги Къркеланов). Когато официалната власт в лицето на доктора решава да накаже автора на скандални бестселъри, манастирът се оказва тесен за обитателите си.


Лишен от перата и мастилото, маркиз Дьо Сад прекрачва в реалността и мрачните и кървави фантазии, които преди са се изливали върху листа, сега бледнеят пред случилото се. Умира, след като му изтръгват езика, а тържествуващият Роайе-Колар прави печатарски цех в лудницата, за да издава неговите произведения. В общата картина на страст, наивност и бруталност, по изключителен начин се вплитат и персонажите на опечалената съпруга на маркиз Дьо Сад – Рене Пелажи (Антоанета Добрева – Нети), архитект Мосю Пруи (Тигран Торосян) и Мадам Ройе-Колар (Елена Иванова).


Скандалността, насилието, перверзията на маркиз Дьо Сад са били записани в историята още преди двеста години, в предверието на Френската революция. Интересното е, че и днес неговата личност и разбиранията му все още всяват смут и продължават да шокират – както историци, психолози, изкуствоведи..., така и обикновените зрители и читатели.

Повече

Програма

Легенда: предпремиера, премиера, предстоящ

Театър "Българска Армия"

Адрес: ул. "Г.С. Раковски" №98

  • Чет. 14.11.19

    19:00

  • Съб. 30.11.19

    19:00

Последната Коледа

Последната Коледа

Виж видеото
Семейство Адамс

Семейство Адамс

Виж видеото
Обратно броене

Обратно броене

Виж видеото
Господарка на злото 2

Господарка на злото 2

Виж видеото
Жокера

Жокера

Виж видеото
Angry Birds: Филмът 2

Angry Birds: Филмът 2

Виж видеото
Имало едно време... в Холивуд

Имало едно време... в Холивуд

Виж видеото
Великото пътешествие

Великото пътешествие

Виж видеото
Астерикс: Тайната на вълшебната отвара

Астерикс: Тайната на вълшебната отвара

Виж видеото
Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK