Дефекти съсипват двигателя на "Уилямс"

Прогнозите на германския вестник "Ханделсблат", че двигателят на БМВ за болидите на "Уилямс" ще се окаже най-скъпата грешката на сър Франк Уилямс, вече се оправдават. От официалното представяне на новия болид FW24 до днес технически дефекти в двигателя постоянно провалят тренировките на пилотите на отбора.

Последният случай на повреда в мотора на БМВ беше по време на тренировка на испанската писта "Валенсия" в сряда. Тогава агрегатът блокира по време на обиколка на колумбийския пилот Хуан-Пабло Монтоя и бе изпратен по спешност за проверка в централата на автомобилния концерн в Мюнхен.

Колумбиецът бе принуден да смени двигателя заради проблеми, които бяха запазени в тайна, а впоследствие нито един член на германо-британския екип не пожела да коментира неговото естество. Инженерът на "Уилямс" доктор Марио Тайсен също отказа да обясни какви са проблемите с мотора.


"Проблемите са незначителни, заяви Тайсен. В Мюнхен ще се опитат да открият причината, която пречи на нормалната работа на агрегата. По принцип съм доволен от резултатите от днешните тестове. Ралф Шумахер направи оптималния брой обиколки с двигателя Р82 и измина над 400 километра."

Интересно е, че по-малкият брат на четирикратния световен шампион Михаел Шумахер - Ралф, направи с новия болид FW24 общо 64 обиколки без технически проблем. Тестпилотът на "Уилямс" Марк Жене се съсредоточи върху настройките на двигателя и проби на новите гуми на "Мишлен".

"Ние правим тестове на колите си при всички условия, обясни Тим Нютон, мениджър на отбора. Невъзможно е без проблеми да се развиваме напред. Именно дефектите ни показват слабите места в новия болид и ни насочват към различни технически разработки."

Колите на сър Франк Уилямс разполагаха с най-мощния двигател измежду всички отбори във Формула 1 миналата година, но и през този сезон инженерите на БМВ изпревариха всички свои колеги и конструираха мотор, който по всичко личи, че няма да има равен по сила. Агрегатът ще разполага с мощност от 820 конски сили, което е с 20 конски сили повече в сравнение миналогодишния модел.

Според специалисти най-слабото място в болида на "Уилямс" ще бъде шасито. В сравнение с миналогодишния му предшественик промените са минимални. Единствената очевидна новост са крила, поставени пред двете задни крила, които ще повишат стабилността на колата в завоите, но ще я забавят в правите участъци. В момента заради шасито болидите на "Уилямс" губят около секунда за една обиколка в сравнение с колите на "Ферари" и "Макларън".

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK