Боксът и кечът издържат платените телевизионни канали

Боксовите мачове и кеч-шоуто в САЩ са основните продукти, чрез които се издържат платените телевизионни канали, съобщи американската телевизия CNN. Това са двата спорта, които събират милиони зрители пред телевизиония канал въпреки обявените високи такси. С оглед на публичния интерес програмите просперират и успешно се конкурират по приходи с излъчванията на световните шампионати по футбол и "Формула 1".

Световната федерация по борба (СФБ) инкасира големи печалби, когато през 1986 г. пусна по платените телевизионни канали кеч-шоуто WrestleMania 2. Това решение предизвика истинска революция преди 16 години и показа, че идеята да се печелят пари от преки излъчвания на спортни мероприятия ще има сигурен успех.

След успеха на боксьори като Мохамед Али и Шугър Рей Леонард телевизионните мениджъри се опитаха да затворят кръга и да тестват варианта за платени шоу-програми по кабелните телевизии в началото на 1985 г. Следващата година обаче СФБ въведе специална такса за всеки мач, излъчван пряко по специални канали.


WrestleMania 2 1986 г. бе гледана само от 7% от настоящата аудитория на сателитните канали НВО и Showtime, които ще излъчат пряко боксовия мач за световните титли за професионалисти при най-тежките между британеца Ленъкс Люис и претендента Майк Тайсън (САЩ). Както е известно, двата канала очакват 50 милиона домакинства да платят допълнителната такса от 54.95 долара за историческата среща на 8 юни в Мемфис.

През 2001 г. според "Електроник медия магазин" половината от десетте платени тв-канали са се издържали предимно от предаванията на СФБ. Специализираните шоу- програми WrestleMania подсигуряват на всяка телевизия средно по 28 милиона долара годишно, събрани от такси от 900 000 легални абоната.

Докато Люис и Тайсън се готвят за битката за титлите във версия Световен боксов съвет (WBC) и Световна боксова федерация (IBF), статистиците пресметнаха, че боксът е най-доходосното спортно шоу за последните 10 години.

"Нито един спорт не може да се похвали с това, което прави боксът - похвали се Шели Финкъл, мениджър на Майк Тайсън. Никога човек не е същият, след като е гледал бокс. Хората разбират това и затова клиентите на платените телевизии хвърлят луди пари, само за да видят своите любимци".

Мачовете, в които участва Тайсън и се предават пряко по телевизия Showtime, надвишават с десет пъти обичайните приходи от абонати. Най-сериозни са постъпленията за реванша между Майк и Ивендър Холифийлд 1997 г., когато близо 2 милиона домакинства са платили допълнителна такса от 49.95 долара и са подсигурили печалба на медията от 100 милиона долара. С оглед на зрителския интерес най-скъпи са предаванията от турнира по кеч и боксовите срещи при най-тежките.

"Успехът на бокса по платените тв канали показва силата на телевизията, която отразява важни спортни събития - подчертава Марк Гийнбърг, изпълнителен вицепрезидент по корпоративна стратегия и комуникации на Shiwtime. Умело трябва да се използва необходимостта на хората от зрелища. Боеве като този между Люис и Тайсън ще покаже предимствата на платената телевизия и ще увеличи зрителския интерес към нашия продукт". Грийнбърг уточни, че в момента реалната такса за абонат на платен канал варира от 33 до 55 долара, като средствата последствие се реинвестират в развитието на всяка медия.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK