"Ролан Гарос" променя пазарната си стратегия

От четирите тенистурнира за Големия шлем някои несъмнено са по-големи от другите. U.S. Open, провеждащ се през август на комплекса "Флашинг Медоус" в Ню Йорк, е най-големият и предлага най-привлекателен награден фонд от четирите, като привлича по около 640 000 зрители на трибуните си всяка година. Британският "Уимбълдън" има своето класическо очарование, а Откритото първенство на Австралия се превърна в основното спортно събитие за Азия, като почти удвои зрителската си аудитория от 1988 г. насам.

Откритото първенство на Франция обаче все още не може да привлече парите, с които се очаква да разполага турнир за Големия шлем. Той събра едва половината от 160-те милиона долара приходи за миналата година на U.S. Open, който използва внушителна сума, за да финансира провеждането на спортно събитие на най-високо ниво и силна собствена търговска марка. Разликата е в това, че Откритите първенства на САЩ и Австралия са единствени играчи на своите пазари, докато стартът на тениссезона на "Ролан Гарос" е засенчен от приближаващото начало на "Уимбълдън", започващо на 24 юни. "Уимбълдън" привлича далеч по-широка аудитория и си осигурява повече престижни спонсори, както и по-добри договори за телевизионно излъчване - най-големите източници на приходи за турнирите от Големия шлем - в сравнение с Откритото първенство на Франция.

Сега обаче French Open възприема по-агресивна стратегия и се старае да разшири имиджа си. Подобно на останалите турнири за Големия шлем, Откритото първенство на Франция, което е основано през 1920 г., винаги е било освободено от данъци мероприятие и всички приходи от турнира са били разпределяни между тенисклубовете в страната. Но от 30 септември Френската тенисасоциация, която организира турнира, ще започне да плаща данъци - и ограниченията, наложени върху търговската й активност, като това продажбата на рекламни материали за турнира да става само в рамките на комплекса, ще бъдат вдигнати.


Организаторите се надяват да компенсират негативите от загубата на статуса на освободено от данъци мероприятие чрез по-засилено използване на търговската марка и чрез привличането на повече международни спонсори. Промяната ще позволи на федерацията и да инвестира в собственото си развитие - да модернизира комплекса например - вместо да предоставя приходите си на местните програми за развитие на тениса, както правят другите асоциации в страните, където се провеждат турнири за Големия шлем.

За 55-годишния Кристиан Биме, президент на френската асоциация от 1993 г., приоритет е развитието на присъствието и имиджа на Откритото първенство на Франция. Дрехи с емблемата на турнира, от чиято продажба се реализират почти 5 милиона долара годишно, досега можеха да се купят само в бутиците на комплекса по време на двете седмици на състезанието. С новата гъвкавост в търговско отношение федерацията може да разпространява марката и чрез спортните магазини, и то целогодишно, което ще й осигури достъп до много по-широка публика, включително и до феновете на тениса, които не успяват да посетят турнира.

Съоръженията също ще бъдат модернизирани. Подобно на "Уимбълдън", френският комплекс ще бъде отворен през цялата година за посещения на туристи. По инициатива на Биме се строи луксозен ресторант и музей, посветен на развитието на тениса. Тази година ще започнат и строителни работи с цел увеличаването на капацитета и издигането на покрит корт, който ще се използва през дъждовните дни в Париж. При наличието на по-добри съоръжения Биме ще има по-голяма свобода на действие. Големите френски марки - BNP Paribas, "Перие" и "Пежо" - са начело в списъка с официални спонсори на турнира и миналата година предоставиха общо 31 милиона долара. Но досега Откритото първенство на Франция не успяваше да привлече толкова мултинационални компании, както останалите турнира за Големия шлем (например партньорството между U.S. Open и IBM или договорът на Australian Open с Heineken).

В момента обаче Биме е на път да подобри положението на нещата. Той подписа петгодишен договор с FedEx, а според Пол Евънс, вицепрезидент по маркетинга и комуникациите на FedEx EMEA (отдела на компанията за Европа, Средния изток и Африка), Откритото първенство на Франция предлага по-добри възможности за утвърждаване на търговската марка от "Уимбълдън". Турнирът в Париж предлага отлични възможности за развитие на FedEx, докато списъкът със спонсори на "Уимбълдън" вече е претъпкан с имена като "Ролекс" и "Бритиш еъруейс".

Скоро турнирът във Франция ще може да бъде гледан от повече хора. U.S. Open вече доказа, че тенисът може да бъде отличен материал за най-гледаното време, след като миналогодишният финал при жените между сестрите Серина и Винъс Уилямс постигна рекордни рейтинги за CBS. Договорите за телевизионно излъчване представляваха 40 процента от печалбите на Откритото първенство на Франция за 2001 г. Тази година Биме прекъсна 18-годишното сътрудничество с агенцията Clear Channel Entertainment и сам се зае с посредничеството при подписване на телевизионни сделки. Неговият по-пряк подход доведе до нов договор с компанията USA Networks, която излъчва и Australian Open. Биме, който е дипломиран фармацевт, продължава да твърди, че негов приоритет е тенисът, но показва, че може да се справя отлично и с бизнеса.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK