БНТ очаква да излезе с печалба от европейското първенство

Българската национална телевизия (БНТ) ще излезе на печалба от излъчването на европейското първенство по футбол в Португалия, съобщи за "Дневник" Димитър Димитров, директор на направление "Маркетинг и реклама" в държавната медия. Според него около средата на шампионата приходите от реклама, смятани по продължителността на рекламните блокове, но без отстъпките, са над 2 милиона лева. "До края на шампионата тази сума би трябвало да се удвои, но тя на практика не е реална. От нея трябва да се извадят отстъпките, които правим на рекламодателите, тъй като повечето от тях ползват пакетни цени. При всички положения обаче БНТ ще излезе на печалба от излъчването на европейското първенство", каза Димитров. Сумата, срещу която БНТ е придобила правата за шампионата в Португалия, се пази в конфиденциалност, но според достатъчно достоверни източници от телевизията става въпрос за 1.8 млн. швейцарски франка (1.1 млн. евро) за излъчването на всички 31 мача от европейското.

Цените на 30-секундните рекламни клипове в държавната медия по време на мачовете от Евро 2004 варират от 4800 до 10 050 лева без ДДС. Сумите за рекламите са различни в блоковете без и с рестрикции. Без рестрикции са тези блокове, в които могат да бъдат представяни продукти без значение от категорията към която спадат. С рестрикции са блоковете, в които се излъчват реклами на официалните спонсори на първенството. В тези блокове, обхващащи най-вече преките предавания на мачове, не могат да се рекламират продукти, които са в една и съща категория с тези на официалните спонсори.

Най-евтини са рекламите без рестрикции по време на последните мачове от груповата фаза на турнира, които бяха излъчвани на запис след полунощ - 4800 лева. Тези с рестрикции са по 5400 лева. По 4950 лева са блоковете без рестрикции по време на ранните срещи от шампионата, които започват в 19.00 часа. С 1050 лева са по-скъпи блоковете за официалните спонсори на първенството. При двубоите от първата фаза, започващи в 21:45 часа, 30-секундните реклами са с цени от 6300 и 6900 лева в зависимост от поставянето на ограничения. В четвъртфиналите сумите са съответно 6600 и 7200 лева. Най-скъпи са трите мача на България, двата полуфинала и финалния двубой. В рамките на тяхното излъчване цените без и с рестрикции са съответно 9000 и 10 050 лева.


По време на предишния голям футболен форум - световното първенство в Япония и Република Корея през 2002 година, БНТ не успя да постигне положителен финансов баланс, както това лято. Тогава държавната медия плати 3 милиона долара за закупуването на лиценза за излъчване на пълния пакет от 64 срещи от мондиала, но приходите й бяха значително по-малко. Причината за това беше както неучастието на българския национален отбор на първенството, така и ранното излъчване на двубоите в България заради голямата часова разлика.

Същевременно стана ясно, че ръководството на БНТ възнамерява да даде на съд всички телевизии, които незаконно излъчват повече от 90 секунди от футболна среща от Евро 2004, съобщи още Димитър Димитров. "Разполагаме с необходимата техника и записваме всички телевизии, независимо дали са национални или кабелни. Вече има установени нарушения, но все още не сме приключили с преглеждането на всички записи. Тези, за които можем да докажем, че излъчват повече от 90-секунден репортаж от мач, ще бъдат дадени под съд. Не става въпрос обаче за телевизиите, които по няколко пъти повтарят един и същ запис по няколко пъти, докато тече коментарът", обясни маркетинговият директор на БНТ. Държавната медия закупи правата за излъчване на Евро 2004 от европейския съюз на разпространителите на образ и звук European Broadcasting Union (EBU), който е официален технологичен партньор на шампионата.

В сряда на официалната страница на БНТ в интернет бе публикуван и пълният информационен бюлетин за зрителската аудитория в периода 14-20 юни, от който личи, че заради Евро 2004 в телевизионното пространство настъпват значителни изменения. Според данните, получени от ТВПлан/TNS, за въпросната седмица общият рейтинг на Канал 1 е нараснал от 2.9-3 на 4.1 процента и по този начин изпреварва с няколко десети рейтинга на bTV, който за същият период бележи спад с около 1 процент. Пазарният дял на БНТ също нараства от 24.9 на 35.1 процента в сравнение с предишната седмица.

- - - - - - -

Движение на пазарния дял

Период 24.05-30.05 31.05-06.06 07.06-13.0614.06-20.06
ОБЩО 100.0 100.0 100.0 100.0
Канал 1 23.0 23.7 24.9 35.1
bТВ 38.3 38.9 39.1 32.6
Нова ТВ 8.7 9.79.47.0
Други ТВ30.0 27.7 26.6 25.3

Движение на рейтинговите стойности

Период 24.05-30.05 31.05-06.06

07.06-13.06 14.06-20.06
ОБЩО 12.8 13.1

11.7 11.7
Канал 1 3.0 3.1

2.9 4.1
bТВ 4.9 5.1

4.6 3.8
Нова ТВ 1.1 1.3

1.1 0.8
Други ТВ 3.8 3.6

3.13.0

(Заб. Цифрите са проценти, а при движението на рейтинговите стойности 1% =74 510 зрители)

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK