Мачът Италия - България е бил най-добър за рекламодателите

Футболната среща между италианския национален отбор и България (2:1) от група С на Евро 2004 се е оказала най-печелившата за спонсорите на рекламата в Италия, съобщи кореспондентът на "Дойче веле" в Рим Антоанета Николова. Въпреки постигнатата победа тимът на Италия не успя да се класира за четвъртфиналите на шампиона заради постигнатото равенството - 2:2, между Швеция и Дания. За спонсорите на Евро 2004 обаче това е най-гледаната среща и съответно двубоят с най-добра възвращаемост на рекламите. Осемте официални спонсора на шампионата също са останали доволни от зрителския интерес към мача. Трябва да се отбележи, че Евро 2004 донесе печалби в Италия от 110 милиона евро. Най-гледаната среща по телевизията е била именно Италия - България. Мачът е наблюдаван от над 21 милиона зрители и съответно е един от най-котираните за спонсорите.

Също така срещата се е оказала и една от най-гледаните в историята на италианската телевизия, като е подобрила рекорда от зрителска аудитория на срещата Франция - Италия на финала на европейското първенство в Белгия и Холандия преди четири години. Общо 197 часа телевизионно време, излъчено по италианските телевизионни канали, е било заето с футболните коментари и недоволства за ранното отпадане на италианския национален тим от Евро 2004. Според института за спортен маркетинг "Стейджаб", който публикува данните от печалбите на шампионата, това е било комерсиален удар за спонсорите, както и за УЕФА.

Преди две седмици обаче проучване на компанията "Ета-Мета" сред водещи италиански експерти по реклама показа, че в резултат на отпадането на Италия в груповата фаза на европейското първенство рекламодателите, свързали своята кампания с представянето на тима на Евро 2004, са загубили до 70 процента от вложените средства. Общите разходи на спонсорите и инвеститорите за кампанията на италианския тим за класиране и участие на Евро 2004 се оценяват на 43 милиона евро. Неуспешното представяне на италианския отбор на световното първенство през 2002 г. в Южна Корея и Япония също доведе до сериозни загуби за рекламодателите, които загубиха приблизително 60 процента от своите инвестиции.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK