"Реал", "Барселона" и "Валенсия" търсят позиции на пазара в Азия

Азия се очертава като един от най-предпочитаните рекламни пазари за водещите футболни клубове в Европа. Доказателство за това е постоянно нарастващият брой на отборите, които желаят по време на почивката между двата сезона да участват в контролни срещи извън Стария континент. След като миналата година "Реал" (М) спечели 15 милиона евро от участието си в четири мача в Азия и обяви намерението си този сезон да повтори рекламното си турне, "Барселона" и "Валенсия" също изявиха желание да последват примера на мадридчани. Двата клуба останаха недоволни от факта, че спечелиха съответно 4 и 1.3 милиона евро от участията си в четири контролни срещи в Близкия изток преди началото на миналия сезон.

В опит да заработят повече от продажбата на тв права и да приобщят нови рекламодатели "Барселона" и "Валенсия" заложиха на обиколка в Азия. Испанските клубове виждат в континента добра алтернатива за увеличаване на приходите си, посочва испанският спортен всекидневник "Ас".

"Реал" и "Барселона" вече са в Япония. В края на работната седмица и "Валенсия" ще пристигне в Азия. "Реал" например от пътуването в Азия ще подсигури близо 40 процента от бюджета си за 2004/2005 г., който е в размер на 280 милиона евро. Според неофициални данни в "кралския" клуб парите ще бъдат набавени основно от договори за реклама.


В програмата на "Реал" в Япония са включени две приятелски срещи. В четвъртък отборът на Хосе Антонио Камачо играе с "Джеф юнайтед", където като старши треньор работи бившият югославски селекционер Ивица Осим, и на 1 август гостува на "Токио Верди" - двукратен шампион в японската лига. В същия ден и в същия град е насрочена срещата между "Барселона" и "Кашима Антлърс".

Програмата на "Реал" за престоя в Япония е запълнена с рекламни ангажименти. Освен всекидневните тренировки футболистите, които се подготвят под ръководството на бившия национален селекционер Хосе Антонио Камачо, трябва да посещават всеки ден централата на "Фуджи Ти Ви". Ръководството на телевизионния канал откупи правата за излъчването на срещите на мадридския клуб на територията на Япония. Според контракта между клуба и електронната медия ежедневно по двама футболисти на "Реал" трябва да разговарят с журналисти и да дават обширни интервюта. "Фуджи Ти Ви" плати близо един милион евро за изключителните права за отразяване визитата на "галактическите" звезди на "Реал" в Япония.

Огромният интерес на азиатците към европейския клуб и футболните звезди, които играят с екипа на "Реал", гарантират финансовия успех на турнето, посочва "Ас". Приблизително 1.9 милиарда зрители са наблюдавали по телевизията четирите срещи на мадридчани в Азия през 2003 година. Мачовете бяха предавани в 23 държави. Първият изигран двубой на "Реал" в Пекин бе проследен по телевизията от един милиард зрители. Последните две срещи, които се проведоха съответно в Токио и Хонконг, бяха гледани от общо 600 милиона души от целия свят.

"В спортно-технически и финансов план участието на "Реал" (М) в контролните срещи миналата година бе изключително успешно, отбеляза президентът на "кралския" клуб Флорентино Перес.

Очаквам и настоящата ни визита в Азия да бъде ползотворна за клуба. В приятелските мачове Хосе Антонио Камачо ще провери състоянието на отделните футболисти, а нашите партньори ще рекламират своите продукти на необятния азиатски пазар".

Рекламното турне на "Реал" в Азия ще се окаже поредният успешен ход на германския телекомуникационен гигант "Сименс", който е основен партньор на клуба. От подписването на договора с мадридчани досега компанията е увеличила чувствително своя дял на пазара на мобилни телефони и към настоящия момент заема четвърто място по този показател след "Нокиа", "Моторола" и "Самсунг".

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK