Футболният елит е взел 331 млн. евро от реклама върху екипите

Елитните европейски футболни клубове са получили за този сезон общо около 331 милиона евро за реклама върху екипите на представителните си отбори, става ясно от шестия годишен доклад на агенцията "Шпорт плус маркт", цитирани от сп. "Футболен инвеститор".

Най-изгоден договор има италианският "Ювентус" - 18.5 млн. евро на сезон от "Скай спортс" и "Тамойл", с което изпреварва досегашния лидер - германския "Байерн" (17.1 млн. евро от "Дойче телеком"). Германската Бундеслига продължава да води по този показател, макар че делът й от общата сума леко е спаднал от 27.7 до 26.8 процента. На второ място е английската Висша лига с дял от 18.4 процента, или 60.8 млн. евро, като 80 процента от тази сума се пада на водещите шест клуба. Според директора на агенцията Оливър Бътлър големите приходи се дължат на възраждането на рекламния пазар в Европа, за което е помогнало Евро 2004.

Заслуга за положителната тенденция има и прогресът на лигите във Франция и Испания въпреки традиционно слабите резултати на спонсорите в този бранш на френския пазар и нежеланието на "Барселона" до момента да приеме оферата на "Бет енд уин" за 15 млн. евро на сезон.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK