Застрахователите са ключови играчи в Мондиал 2006

Световното първенство по футбол, което ще се проведе догодина в Германия, е събитие с огромно значение не само за отборите, техните привърженици и спонсорите, но и за официалния застраховател на турнира - дружеството "Хамбург-Манхаймер", става ясно от анализ на сп. "Мениджър". Към рисковете, които поемат застрахователите, спадат безредици на стадионите, контузии на играчи, проблеми с телевизионното излъчване на мачовете, кражба на световната купа и спечелване на титлата от състава на домакините.

Мондиал 2006 е проява с огромно значение и за Световната футболна федерация (ФИФА), която за всеки четиригодишен цикъл между отделните турнири печели по около 2.5 млрд. евро, както и за Организационния комитет в Германия, който трябва да събере около 430 млн. евро за бюджета. На общо 12 стадиона в страната 32 национални отбора ще изиграят 64 мача, на които се очаква да присъстват около 3.2 млн. зрители.

В срещите ще участват около 750 от най-добрите и най-добре платените футболисти на света. Почти всички хора, които са свързани с турнира по някакъв начин, са застраховани в "Хамбург-Манхаймер", дъщерно дружество на застрахователната група "Ерго", което чрез подразделението си "Хамбург-Манхаймер спортс" е и един от националните спонсори на шампионата.


Най-лошият и същевременно най-малко вероятният възможен сценарий е отмяна, отлагане или преместване на турнира в друга страна поради политическа криза или поради терористична заплаха. Организационният комитет се е застраховал за този случай за 158 млн. евро, като "Хамбург Манхаймер спортс" дели риска с много партньори, сред които "Араг", "Континентале" и някои презастрахователи. Зрителите по трибуните са застраховани срещу злополуки и правни спорове чрез билетите си, а за други инциденти като безредици, хулигански изстъпления и материални щети по стадионите ФИФА изисква от ползващите 12-те съоръжения и от Германския футболен съюз (DFB) като организатор застраховка за 140 млн. евро по време на турнира.

Още 35 млн. идват от ФИФА, която е предвидила и 10 млн. евро за допълнително застраховане на зрителите, които при частична инвалидност, причинена от злополука на стадиона, имат право на иск за до 32 577 евро, а при пълна инвалидност - до 65 154 франка. Всички скъпо платени играчи са застраховани срещу контузии, а ако някоя от звездите отпадне поради травма за мачовете от турнира, влиза в сила и допълнителна застраховка на националната футболна асоциация. Качественият телевизионен сигнал от срещите е важен както за феновете по света, така и за спонсорите, чиито реклами са поставени на стадионите или се излъчват в паузите. За картината от стадионите в Германия ще отговаря швейцарската фирма "Хоуст броудкаст сървисис" (HSB), която се е застраховала срещу рискове като срив на някой от сателитите и евентуални претенции за обезщетение от спонсори.

Трофеят за шампионите - купата "Жул Риме", чиято материална стойност е 350 000 евро, също е застрахован, след като вече е изчезвал два пъти - през 1996 и 1970 г. За обслужването на очакваните около 16 000 специални гости и многобройни футболни функционери ще се грижат фирмата "Ай Ес И хоспиталити", 200 преводачи, 250 хостеси, 300 сътрудници на организационния комитет и още около 10 000 помощници на стадионите, както и 1000 шофьори, които ще управляват предоставените от официалния спонсор "Хюндай" 900 служебни автомобила, също застраховани в "Хамбург-Манхаймер". От своя страна DFB се е подсигурил в случай на спечелване на титлата от Бундестима, защото това би означавало солидни разходи за премии, издръжка на отбора и др.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK