Хандбалът изживява бум в Германия

Бюджетите на 18-те клуба надхвърлиха 60 млн. евро

Хандбалът изживява истински бум в Германия, след като мъжкият национален отбор спечели последното световно първенство в началото на годината, на което страната беше домакин, коментират местните медии преди началото на новия сезон в германската професионална лига в събота. Огромното нарастване на интереса към този спорт е сравнено с развитието на футболната Бундеслига, която през последните няколко години отчита рекорд след рекорд благодарение на световния шампионат през 2006 г., на който Германия беше домакин и на който бундестимът зае трето място след неочаквано добро представяне.


Сезонът в хандбалното първенство за мъже официално стартира с мача за Суперкупата на страната във вторник вечерта, в който рекордьорът по спечелени шампионски титли "Кийл" триумфира за четвърта поредна година, този път с 41:31 срещу "Райн-Некар". Мачът се игра пред 10 500 зрители, изпълнили докрай трибуните на "Олимпиахале" в Мюнхен.


Ръководителите на лигата и на отделните клубове се надяват ентусиазмът сред феновете, предизвикан от спечелването на световната титла, да се запази, и правят всичко възможно в тази насока. Бюджетите на 18-те клуба за сезона за пръв път преминаха границата от 60 млн. евро, като според анкета на ДПА планираните разходи ще достигнат рекордните 63 млн. евро спрямо 55 млн. евро за миналия сезон, което се равнява на нарастване от 14.5 процента. Начело по този показател са "Кийл" и "Хамбург", които са планирали бюджети от по 6.5 млн. евро, а "Райн-Некар" ще разполага с 5.7 млн. евро спрямо 3.6 млн. за миналия сезон и ще играе в побиращата 14 хил. души "САП арена" в Манхайм. Единственият клуб с бюджет под 2 млн. евро е "Балинген-Вайлщетен", който все пак е увеличил двойно сумата спрямо сезон 2006-2007 до 1.5 млн. евро. Общо 15 клуба са увеличили бюджетите си, а само два са ги намалили - "Милден" (от 2.3 на 2.2 млн.) и "Вилхелмсхавен" (от 2.5 на 2 млн.). Половината от клубовете ще участват в евротурнирите, като в елитната Шампионска лига освен "Кийл" и "Хамбург" ще се включат "Фленсбург" и "Гумерсбах". Очаква се и нарастване на посещаемостта - "Вилхелмсхавен" е продал с 30 процента повече абонаментни карти спрямо миналия сезон, "Рейн-Некар" планира да увеличи средния брой на зрителите в домакинските си мачове от 8350 на 9500, а "Гумерсбах" ще играе срещите от Шампионската лига в побиращата 19 500 души "Кьолнер арена". Шампионът "Кийл" отново е продал 10 хил. абонамента за побиращата 10 250 души "Остзеехале".




Присъствието на първенството по телевизията също ще бъде по-силно от всякога. NDR и WDR ще излъчват всяка събота от 30-минутното специализирано предаване "Лига 1", в което ще показват репортажи от три срещи. DSF, който има договор до края на сезон 2008/2009, планира за предстоящия сезон излъчването на 23 шампионатни мача и четири срещи за купата на страната. Още мачове ще може да бъдат гледани в интернет. Идеята за срещи по дигитална телевизия се отлага, но правата за мачовете на националния отбор от световното първенство през 2009 г. вече са купени от частния RTL. Експерти обаче коментират, че няколко други спорта като баскетбола, хокея на трева и хокея на лед вече са направили неуспешни опити да излязат от сянката на футбола след успешно представяне на страната на европейски и световни първенства. Освен това хандбалният календар е претрупан, като от януари 2008 г. до януари 2009 г. предстоят европейски шампионат, олимпийски игри и световно първенство, което крие опасност от пресищане на феновете. Като първа индикация в тази насока е сочен фактът, че интересът към документалния филм за спечелването на световната титла "Проект злато" остава доста под очакванията и до момента продукцията е гледана от едва 75 хил. души.


----------


Важен знак за нарасналия интерес към хандбала е фактът, че от тази година официален спонсор на лигата и на националния отбор ще бъде японският автомобилен гигант "Тойота", който според информации в медиите през този и следващия сезон ще плати по 2 млн. евро. Договорът, който беше представен официално в Мюнхен във вторник, съдържа и опция за удължаването му с още три години, като в такъв случай "Тойота" ще получи още по-големи възможности за реклама. Според информация на германския уебсайт "Шпорт айнс" кандидат за спонсор е била и реномираната германска авиокомпания "Луфтханза".

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK