Българските пилоти в Италия напредват въпреки проблемите

Пилотът Крум Дончев и неговият навигатор Петър Йорданов с "Пежо 207 S2000" прогресираха до 23-а позиция



Българските пилоти напредват, въпреки че започнаха с проблеми участието си в италианското рали "Миле миля", първи кръг от европейския шампионат.


Екипажът Димитър Илиев/Янаки Янакиев с "Мицубиши Лансър Ево 9" се нареди 12-и с изоставане от 2:56,6 мин. зад лидера Ренато Траваля ("Пежо 207 S2000") след първия ден по класическите отсечки. Тандемът на "БТК ADSL рали тим" е най-напред в класирането от петте български екипа в надпреварата.


В днешните шест етапа Илиев се движеше между 11-о и 21-о място, но въпреки продължаващите проблеми с двигателя на автомобила и липсата на мощност завърши деня на 12-а позиция.




"Състезанието за нас върви добре и преминахме етапите без проблеми, заяви той. - Много се забавляваме в ралито, но вече е време да сменим колата. С нея нямаме шанс срещу автомобилите от Super 2000. Направихме правилният избор с гумите, но остава проблемът с двигателя. Все пак сме доволни, нашата цел тук е само да влезем във форма", добави Илиев.


Пилотът Крум Дончев и неговият навигатор Петър Йорданов с "Пежо 207 S2000" прогресираха до 23-а позиция, след като се движеха между 8-о и 14-о място в днешните етапи. Екипажът е на 4:30,1 мин. зад временния водач Траваля, което се дължи основно на полученото вчера 3-минутно наказание.


"Това беше брилянтен ден за нас, каза Дончев. - Вчера имахме много проблеми, но сега сме доволни. Чувствам се много добре с моя нов навигатор и се надявам утре да се представим още по-добре", добави пилотът.


"Вчера загубих цялата вода в двигателя точно преди началото на етапа, колата прегря и се наложи да спра. За да продължа в състезанието получих съответното наказание", обясни Дончев.


Младият пилот на "Булбет рали тим" Тодор Славов закара своето "Рено Клио R3" до 26-о място и остана на 5:19,5 мин. зад водача. Той и неговият навигатор Добромир Филипов също останаха доволни от представянето си, въпреки че започнаха деня с 1-минутно наказание.


"Закъсняхме на времевата контрола, но впоследствие забравихме за това и се опитахме да караме без грешки, заяви Славов. - Смятам, че успяхме. В последните два-три етапа имахме малък проблем с хидравликата. На места по трасето беше хлъзгаво и прашно, а в края валеше дъжд, но се справихме", добави пилотът.


Той е на трета позиция в своя клас с изоставане 2:07,7 мин. от италианеца Стефано Албертини ("Рено Клио R3") и заема шесто място в "Пирели стар драйвър" с актив от 20 т.


Екипажът на "Илиев рали тим" Борис Григоров/Валентин Будинов със "Субару Импреза N11" записа тежък ден и се движи на 55-а позиция в генералното класиране. Двамата също започнаха минаването на етапите с добавено време, а в допълнение на това имаха проблеми със скоростната кутия и спукаха две гуми.


"В третата отсечка лостът за скоростите се счупи и останахме на четвърта предавка. В сервиза успяхме да го оправим с помощта на останалите българи, като дори чехът Ян Черни ни оказа помощ, обясни Григоров. - Сбъркахме с избора на гуми, бяхме с гуми за мокро на суха настилка и спукахме две от тях. Имахме само една резервна и накрая финиширахме по джанта", добави той.


"Тук са състезанията, толкова тежки надпревари в България няма", убеден е Григоро, който е 7-и в подреждането на "Пирели" с 16 т.


В края на днешния ден единствената дама в надпреварата Екатерина Стратиева и нейният навигатор Румен Манолов се движат 58-и в генералното класиране. Екипажът на "Астра рейсинг" е осми в своя клас на 12:30,8 мин. от лидера.


Битката за първото място в "Миле миля" се води между Ренато Траваля ("Пежо 207 S2000") и Джандоменико Басо ("Фиат Гранде Пунто S2000"). Разликата между двамата италианци е едва 1,8 секунди.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK