Обмислят се нови промени във Формула 1 заради скуката

Повечето отбори смятат, че шоуто няма да се получи с тези правила

В Бахрейн битката за позиции в челото продължи до втория завой

© Reuters

В Бахрейн битката за позиции в челото продължи до втория завой




Повечето отбори смятат, че шоуто няма да се получи с тези правила

Най-очакваният сезон във Формула 1 започна с големи надежди за оспорвани битки на пистата, но новият формат на спорта се провали в реализацията на основния си капитал - шоуто. Завръщането на Михаел Шумахер и появата на още трима световни шампиони на стартовата решетка в четири конкурентни болида не успяха да преодолеят новата забрана за презареждане с гориво и вместо невероятен спектакъл зрителите и спонсорите наблюдаваха скучната "процесия" в Гран при на Бахрейн.


Вместо обещанията за привличане на нови и връщането на старите фенове с повече изпреварвания промените в правилата представиха идентични стратегии и по-тежки болиди, които попречиха на пилотите да бъдат в състояние да се атакуват и да водят каквато и да било битка за позиции.




След състезанието Шумахер сигнализира, че оставащите 18 кръга от шампионата ще бъдат повторение на Бахрейн, а останалите пилоти, екипи и медии поискаха незабавни промени, "за да бъде спасена Формула 1". Английският вестник "Телеграф" видя в състезанието "предупреждение за опасностите от човъркането след ремонта" на спорта, а френският "Екип" го определи като смъртоносно скучно.


Според изпълнителния директор на "Мерцедес ГП" Ник Фрай Формула 1 рискува сериозно да пострада, ако не бъдат взети мерки срещу новите правила. "Всички отбори заедно трябва да решим какво да направим. Ще бъде много трудно и скъпо да предприемем технически промени. Въпреки това трябва да разгледаме техническата и спортната страна на нещата заедно с Бърни Екълстоун и ФИА и да видим какво можем да постигнем", добави той.


Поради невъзможността да се правят промени по болидите в хода на сезона за най-успешни се считат предложенията за коригиране на правилата за гумите и въвеждането на втори задължителен питстоп.


"Едното спиране може да бъде опасно за пилотите предвид рискованата граница в износването на гумите, ако се приложи във всички състезания, а и е смешно момчетата просто да се следват по пистата", обясни изпълнителният директор на "Ред бул" Кристиан Хорнер.


"Това е нещо, което можем да направим, и доколкото се видя от първото състезание, няма да донесе предимство или да ощети някой от отборите", добави Фрай. Председателят на Асоциацията на отборите във Формула 1 (ФОТА) и шеф на "Макларън" Мартин Уитмарш смята, че "нещо трябва да промени динамиката на състезанието".


"Искаме да натиснем "Бриджстоун" да направи супермеки гуми, които да се износват по-бързо и да не позволяват престой от 20 обиколки на пистата. Сега това липсва, пилотите не минават през бокса и точно така изчезва стратегията и спектакълът. За шампионата обаче така ще имаме битка между четирите водещи тима, която ще се изразява в това как пилотите и болидите ще се адаптират на пистите и колко добре ще съумеят да ги управляват", обясни Уитмарш.


Според "Аутоспорт" шефовете на отбори ще се съберат в четвъртък и ще опитат да прекроят новата Формула 1, за да я предпазят от заплахата, която надвисна над нея в Гран при на Бахрейн.

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на .
    *****
    Неутрално

    Гарантирана рецепта за слетобедна дрямка в неделя е да се хапне една топла супа и после да се пуснат едни формули да пребръмчават не много шумно.

  2. 2 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Аз вчера в просъница забелязах няколко нелоши изпреварвания, даже като се събудих с изненада видях гАлфонсо да пие безалкохолно шампанско, а не Фетел. От това повече тръпка, здраве му кажи.

  3. 3 Профил на Алонсо
    *****
    Весело

    Мисля че е мн прибързано решение Айде да изчакаме до поне 3тото състезание че да видим дали наистина е така или просто пистата беше грешно проектирана с новата част !

  4. 4 Профил на martveca
    *****
    Весело

    Нека трябва да има промени за да стане по интересно.Първото състезание беше голяма скука.

  5. 5 Профил на beatles
    *****
    Неутрално

    и да чакаме, и да не чакаме-все тая. новите правила просто не дават възможност за избор на стратегия, а и тази тъпотия със зареждането съвсем ограничава възможностите за промени, настройки, тактики....абе с две думи-голяма тъпня.

  6. 6 Профил на Чао рагаци, чао
    *****
    Неутрално

    Ферари спечели и се притесниха, че така щели да завършват и останалите 18 състезания. Шумахер беше много откровен.

  7. 7 Профил на ANAGOR
    ANAGOR
    Рейтинг: 479 Неутрално

    И според мен е прибързано да се взимат някакви крайни решения. Мисля, че отборите още не са се нагодили към новите правила. Не знаят с точност как ще реагират гумите на дългите серии от обиколки, а също и как ще реагират при по голямо натоварване. Това съчетано с новата точкова система, при която едно отпадане е много по скъпо от преди доведе до много консервативно проведено състезание от повечето отбори. Аз мисля, че когато добият малко повече опит нащата ще се пооправят.
    По принци обаче бях и все още съм голям противник на забраната за презареждане, но за този сезон това е "свирено" така че остава само да се надявам във верността на горните ми думи.

  8. 8 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Не знам, само аз ли очаквах точно това, което се случи в Бахрейн - Пълна скука! Направо ще го пропусна този сезон, ако не се направят промени.

  9. 9 Профил на guardian
    *****
    Неутрално

    Дейвид Култард също желае да има задължителни питстопове и да има промяна в гумите. Но за всичко това естествено е виновен Макс Моузли/Хер Флик чието единствено желание беше да съсипе Ф1 и накрая както всички виждат успя.

  10. 10 Профил на идеи .....
    *****
    Неутрално

    Премахване на двойните дифузьори, намаляване на притискането, други гуми, задължителни два питстопа, и ЗАБРАНА на еднаквите части. Отборът си е отбор, да се оправя.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK