Правителството прави съвместна компания с Абу Даби за строеж на писта за Формула 1

Така би трябвало да изглежда пистата за Формула 1 край Доброславци

© БФМ

Така би трябвало да изглежда пистата за Формула 1 край Доброславци



Съвместна компания между държавни фирми от България и Абу Даби може да построи и управлява бъдеща писта за Формула 1 край София. Министърът на икономиката Трайчо Трайков и шейхът на Абу Даби Мохамед Абдул Жалил ал Блюки подписаха днес меморандум за сътрудничество, в който е записано създаването на смесената компания. Това съобщи пресцентърът на министерството на икономиката.


От страна на Абу Даби в съвместната фирма ще участва държавната Emirates Associate Business Group (ЕАBG). Тя трябва да осигури финансирането на проекта. Българското правителство ще участва с апорт на земя, но не е ясно през кое държавно дружество ще стане това. Ясно е обаче, че бъдещата компания ще управлява пистата и ще организира стартовете от Формула 1.


Подробностите около бъдещия проект тепърва ще се уточняват. До половин година България и Абу Даби трябва да посочат свои представители, които да преговарят за условията. Държавата вече определи терен от 3200 дка в района на летище Доброславци за изграждането на пистата, като терените бяха оценени на 180 млн. евро.




"България никога не е била по-близо до реализацията на писта на Формула 1", коментира по-късно днес бившият вътрешен министър и председател на организационния комитет за изграждането на трасето Румен Петков, цитиран от агенция "Фокус". Той добави, че шейхът на Абу Даби е пристигнал в България по лична покана на премиера Борисов. Петков припомни, че според проектодоговора трасето трябва да бъде построено до 2012 г. "Единственото, което ме притеснява е краткият срок за изграждане на такова мащабно съоръжение, но познавайки отлично българския строителен потенциал и волята на нашите партньори, съм оптимист. Голям успех е, че можахме да намерим солиден инвеститор", каза Петков.


Правителството вече веднъж предприе стъпки за създаването на друга съвместна компания - с Катар за изграждането на и управлението на пистата за Формула 1. В края на април Министерският съвет одобри меморандум за разбирателство между Министерството на икономиката на България и министерството на бизнеса и търговията на Катар. Той предвиждаше създаване на дружество между Катарската инвестиционна служба и "Национална компания индустриални зони" ЕАД с капитал най-малко 500 млн. долара. Катарската страна трябваше да осигури финансирането, а българската - земята за проекта.


Преди да се срещне с Трайчо Трайков шейх Мохамед Абдул Жалил ал Блюки е разговарял и с премиера Бойко Борисов. Двамата са обсъдили перспективите за участие на арабската страна в инфраструктурни проекти у нас като пристанища, магистрали и други. Вчера Борисов заяви във Варна, че "през последните 20 години не се е работило за това България да бъде транспортен център", а пристанищата вероятно умишлено са "натискани надолу". "Ако не вземем мерки, след две години влизат европейски разпоредби в сила, които ще ни задължат да питаме за всичко съседните държави, когато искаме да развиваме пристанищната си дейност", посочи Борисов.

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Най-накрая след една година и нещо управление на ГЕРБ вече имаме план как да се развиваме и как да излезем от кризата и раздвижим икономиката си! Защото държавата е тази, която трябва да осигури условия за ръст на икономическата активност в стратегически подбрани сектори с висока добавена стойност, което ще снижи и безработицата.
    Не икономиите на всяка цена, а целевите разходи и икономии, насочени към стимулиране на икономиката, инвестициите и потреблението, могат да доведат до успешно и бързо излизане от икономическата криза.
    За съжаление досега се действаше на парче и някак без план объркано и в хаос! А да не говорим че се пропиляха стотици милиони левове за всекви неща дето нямат никаква добавена стойност за в бъдеще за икономиката ни или по-точно минимална!
    Единствения реален проект реализиран от ГЕРБ с висока добавена стойност е АМ Тракия! Сега вероятно ще се добави Струма и Марица! Като добавим София-Калотина и автомагистрала Хемус плюс изказаното от премиера публично-частно партньорство за развитие на пристанищата имаме нещо като план! Защото Румъния само от пристанището няколко милиарда всяка година! За Гърця като е фалирала даже имаше конкретни цифри когато постоянно се шумеше по медиите 12 милиарда евро на година. Пак от пристанище специализирано за втечнен газ! В апликационната форма която предстои да бъде одобрена от ЕС сметките са че за 10 години минимума дори без пристанищата допълнителна добаване стойност от Тракия ще е 1 милиард евро! А с пристанищата представете си за какво говорим? Идеята е добра и осъществима! За разлика от енергийният център на Гоце! Тук не става въпрос за руски проекти. Напротив магистралите - с парите на ЕС! Пристанищата с парите на българският данъкоплатец и частни инвеститори! Трябва много работа. Много мисъл и мениджъмнт и най-вече Плевнелиев да поеме транспортното министерство. Защото тоя Цветков е доказан некадърник е глупак. А и не се радва на доверие в ЕС напратови след корупционният скандал с търга на НКЖИ е хубаво да му се намери място някъде извън правителството!

  2. 2 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    ПС апропо Премиерът Борисов много правилно се е ориентирал! Китай, Катар и Абу Даби това са единствените страни в които има кеш и които не са затънали в дългове. Въобще Азия натам е и погледът на Обама. За съжаление Европа и Русия все повече и повече ще издишат а паричките на арабите ще поглъщат повече и повече! Ман Сити беше единстевиня тотобор който за играчи потроши над 200 милиона евро тая година ей така за играчка на арабите.

    пс2 Може да се предложи на китайците или арабите концесия на летище София. Всичките летища в ЕС вече са дадени на по 30-40 годишни концесии и реално ние сме единствената опция ако някой иска вход за ЕС!

  3. 3 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#1] от "merkel":

    Плевналиев досега освен да отпуши строителството на ТИМ на Варненския плаж друго не е направил. За магистралите, ако тия построят поне колкото предното правителство (Оризово-Стагора, Бургас - Карнобат и Шумен - Каспичан) ще е много добре.

  4. 4 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 983 Неутрално

    "Първият старт от Формула 1 в България трябва да е през 2012 г., но не е ясно дали пистата ще бъде построена до тогава."
    -------------------
    Според мен хубаво ще е да я построят преди да почне състезанието.

    btw, дедо Бърни знае ли за това?

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  5. 5 Профил на VitaminX
    VitaminX
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Честно казано бях пълен песимист относно тая писта, но сега реализирането на проекта изглежда по-реално от всякога. Нямам търпение да я построят и да отида да гледам формула 1 там, дано само пуснат и малко по-евтини билети като за българи.

    Missão dada é missão cumprida!
  6. 6 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 778 Весело

    Нещо не схващам!
    С катарците ли ще бачкаме или с тия от Абу Даби?
    Преговаряно ли е официално с предсатвители на Ф1, да има старт у нас, или просто някой си фантазира на темата?
    Има ли реалистичен план, кога и как ще се избият инвестициите в тази писта (то стана ясно вече, че не е толкова печелившо да имаш старт на Ф1)?
    Колко е струва тази глупост и няма ли да е добре да се инвестира в нещо по-нормално?

    Цензуриран от "Икономедиа"
  7. 7 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Налице е много, много умора - време му е.
    Премиерът Бойко Борисов е имал намерение да смени икономическия министър Трайчо Трайков.
    Иначе не крия – извиках го и му казах – или ставаш решителен, иначе това колебание се предава на правителството. И мисля, че той ме разбра добре, каза премиерът. Борисов уточни пред сутрешния блок на Нова телевизия, където гостува близо час, че ще държи Трайков на поста му, докато се умори.

  8. 8 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#5] от "VitaminX":

    Самото провеждане на състезание за Ф1 вероятно ще е на загуба както са все повече състезания от Ф1. Но на арабите не им пука. Вероятно покрай пистата ще строят хотели, сгради бизнесцентрове и всекви глезотийки! Нищо чудно да си купят и футболен отборсега и стадион да тръгнат да строят(пак с всичките бизнес елементи) и т.н.

  9. 9 Профил на JediMonster
    JediMonster
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#2] от "merkel":

    Ах нямат дългове ? Особенно ОАЕ никак нямат само една дубайска компания има към 50 млрд. а като цяло са със поне 300 млрд. за мустака! Попай много пъти вече съм ти казвал болен си много болен ако не вземеш мерки скоро ще си неизлечимо болен и току виж след провала на твоят идол ..... може инсулт да получиш!

    Силата ще ти даде свобода!
  10. 10 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Весело

    Не бързайте да надувате фанфари - с арабеските трудно се прави бизнес!!! А и никак не държат на думата си.......

  11. 11 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#6] от "1951":

    Избиване на инвестициите за самата писта и състезанията реално няма. Ккато си споменал те повечето са на загуба затова и се преместиха в Азия от ЕВропа. Но пък затова и ще я правят араби(прочети ми горонто мнение)

  12. 12 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 983 Весело

    Да припомним една подобна история история:



    Начало / Статии / Катар дава $500 млн. на България... ама друг път
    Катар дава $500 млн. на България... ама друг път
    Коментари (0) | » Вашият коментар
    24.03.2010, 14:37 (обновена 25.03.2010, 17:49)
    Вени Марковски

    Сподели: Във Facebook В Svejo Twitter
    Бойко Борисов, катарски шейхове

    Снимка: © БГНЕС

    Катарски шейхове преследват Бойко Борисов да му дадат $500 млн., той се дърпа

    Катар щял да инвестира 500 млн. долара в България? Е, не 500, и не милиона, и не в България, и няма да ги инвестира…

    За пореден път нашите медии пускат информация, доверявайки се на официалните източници, което им изиграва поредната, уви, лоша шега:

    Според нашето министерство на икономиката, Катар щял да инвестира 500 млн. долара в България. Съобщението от МИЕТ гласи:

    Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков и министърът на бизнеса и търговията на Държавата Катар Фахд Бин Джасим Бин Мохамед Ал-Тани подписаха Меморандум за създаване на смесена междудържавна компания за инвестиции. Компанията ще подготвя и ще участва в инвестиционни проекти в областта на земеделието, енергетиката, туризма, недвижимото имущество, финансовите услуги и други.

    Акционер в новата компания от българска страна ще бъде „Национална компания индустриални зони", а от катарска - „Qatar Investment Authority". Очаква се компанията да стартира дейността си с капитал от 500 млн. долара, който ще бъде внесен изцяло от катарската страна.

    Министрите Трайков и Ал-Тани са обсъдили конкретни възможности за инвестиции в български инфраструктурни проекти. До няколко седмици се очаква Министерството на бизнеса и търговията на Катар да направи преглед на предложените проекти и да заяви инвестиционните си възможности и намерения по тях. През миналата година страната е инвестирала в чужбина над 30 млрд. долара и е готова да вложи същата сума и през тази година.

    В рамките на официалната си визита в Катар българската делегация, водена от премиера Бойко Борисов посети инсталациите за втечнен газ Рас Лафлан. Интересът на нашата страна към съоръжението е свързан с възможностите за внос на втечнен природен газ от Катар след завършването на междусистемните връзки със съседните държави, по които страната ни работи в момента.

    В рамките на визитата в Катар министър Трайков се срещна и с председателя на Националната хотелска компания на Катар Науаф Бен Джасем Бен Джабър Ал Тани. Двамата са се договорили Ал Тани да посети България, за да се запознае на място с инвестиционните възможности в сектора у нас.

    Пускам го изцяло, защото е хубаво то да се сравни с написаното в Катар. Тяхната новинарска агенция съобщава за същата новина други неща:

    1. Визитата на Бойко Борисов е в отговор на визитата на емира на Катар в България през април 2009 г., който бе у нас по покана на президента и (вероятно) като благодарност за помощта при решаване на случая с българските сестри в Либия. Добре е да забележите в статията от 2009 г., че се е подписало споразумение за въздушни съобщения.

    2. Катарската новинарска агенция (КНА) пише, че страните са се съгласили да създадат смесено дружество, което да проучи възможностите за инвестиции (а не да инвестира!).

    3. Според КНА: "Попитан за размера на инвестициите, които Катар има намерение да инвестира в България, катарският премиер каза, че двете страни не са обсъждали такъв въпрос..."

    4. За снабдяването на България с течен газ, премиерът на Катар е казал, че този въпрос се нуждае от интензивни технически проучвания, както и намирането на компании и потребители, които да го използват и дистрибутират. Той посочи, че Катар вече има подобен проект в Италия. Той отбеляза и това, че са нужни най-малко две години за проучване на тази възможност (за строене на станции за втечнен газ в Европа), но че за в бъдеще България щяла да бъде включена в списъка (не е много ясно дали това е списък на страните, в които ще се прави проучване или тези, които ще ползват газа от Италия).

    Сега, след като вече сте информирани от правилната новинарска агенция, можете да прецените дали следната новина от наша медиа е вярна:

    "В рамките на официалната си визита в Катар българската делегация е посетила и инсталациите за втечнен газ Рас Лафлан, тъй като страната ни иска да внася втечнен газ от Катар, след като изгради риверсивните си газопроводи с Гърция и Турция."

    Всъщност дори и така написана в нашите медии, новината сама по себе си не може да бъде новина, защото ние нямаме изградени "риверсни газопроводи" нито с Гърция, нито с Турция, а пък Катар има изградени станция за втечнен газ в... Италия.

    Да не говорим, че същата тема е била обсъждана и миналата година в София, при това без посещение на инсталациите за втечнен газ в Катар... Като си помисли малко човек може да се запита: с какво разглеждането на тези инсталации ще помогне на България, но май е по-добре да не се замисляме над този въпрос...

    5. Същата медиа съобщава, че била подписана и "спогодба между транспортните министерства на двете държави, която предвижда от октомври Катарските авиолинии да летят до София", което се опровергава от тази новина в катарските медии, според която е подписано допълнение към вече подписаната от предишното правителство спогодба.

    Аз се уморих да правя преводи и сравнения със съобщенията на БТА и на КНА, но можете да прочетете още информация тук (от 2007 г.!), тук и тук или просто да потърсите в Интернет (но внимвайте - първите резултати на английски са от български сайтове, така че не им се доверявайте - трябва да елиминирате българските и сръбските англоезични новини, за да стигнете по-лесно до верните съобщения).

    Някой може да помисли, че се заяждам, но не е така - просто искам медиите ни да съобщават новините, т.е. това, което се е случило, а не това, което ще се случи... може би... някога... ако... Защото от такива новини в "бъдещо несигурно свършено време" сме я докарали до под кривата круша. Оптимистичните новини са хубаво нещо, но само ако са основани поне на някакви верни факти.

    (Статията е с лиценз Creative Commons Attribution 2.5 Generic)

    http://www.webcafe.bg/id_1714323107

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  13. 13 Профил на sub-zero
    sub-zero
    Рейтинг: 418 Неутрално

    В тоя проект са намесени Богдан Николов и ГлЪвЪтЪ!Далаверка ще пада!

  14. 14 Профил на fribble
    fribble
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До #4: Ще я открият за състезанието, а после ще я достроят.

  15. 15 Профил на stog
    stog
    Рейтинг: 418 Неутрално

    На гол тумбак - чифте... болиди.
    Още един голем шлем (или смех).

    stog
  16. 16 Профил на ncuxonama
    ncuxonama
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#4] от "wreck":

    Ако не успеят да я построят на време може да спретнем един офроуд вместо Ф1

    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".
  17. 17 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 649 Весело

    Ако държавата участва само с апорт на земя проблем няма, нека да има една писта в България. Ако не се дават пари от данъци и/или държавни гаранции ние можем само да спечелим от тази работа.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  18. 18 Профил на boniperti
    boniperti
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Като не я достроят. по Северната тангента и по Тракия, тя ще е готова. Финалът ще е на какао...

  19. 19 Профил на САРФОШ ГОШО
    САРФОШ ГОШО
    Рейтинг: 418 Весело

    ЦЯЛАТА МАРА ФТАСАЛА-САЛ ДЕТ НИ СА СРЕСАЛА...

  20. 20 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 865 Неутрално
  21. 21 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 778 Весело

    Това трасе на картинката е отдавна изградено, но не тук а в Унгария. Казва се Хунгароринг и от близо 25 години се провежда

    голямата награда на Унгария. Виртуалните проекти трябва да остават на заден план и всеки знае кои пътища са на преден.

    Най-високия залог на слугите е за трилентовите прави, а и това е и емблемата на управлението.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  22. 22 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До тук Бойко не е спрял нито един проект на тройната коалиция с тройния шлем. Добре да си помислят за кого гласуват избирателите следващия път. За справка, няма бивш комунист и бивш полицай, такива си остават до гроба, верни на башибозушката си банда БКП.

    икономист - неграмотник с диплома
  23. 23 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До "2": Не мога да потвърдя със сигурност ,че "Европа издиша",но за Русия мога.Вчера видях как Путин отвори крана на нефтопровода отх Сибир до китайската граница..На завършване е и участъка на китайска територия.Първоначално-3 мил.тона нефт,а след няколко години-50 мил.тона.Очевидно Русия издиша,а Китай направо се заробва.ББ по енергично трябва да прекрати строителството на АЕЦ Белене,категорично да откаже Бургас-Александрополус,газопровода "Южен поток" и твърдо да се ориентира към мотописти за Формула 1,спротни зали,игрища за голф...Тук ни е бъдещето,а и се отърваваме от руското рабство.

  24. 24 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Поправка на "23": "Първоначално 30 милиона тона нефт...."

  25. 25 Профил на D Day
    D Day
    Рейтинг: 372 Неутрално

    И тук пак мрънкащи, вечно недоволни, съмняващи се дори в собственото си аз хора.
    Хората ги информират, че тепърва ще се мисли за реализиране, ама не, пак да се мрънка. Дори безплатно да се направи, пак ще има лаици да коментират, че има далвера, че няма да работи, че това ти, онова ти и т.н.

    Славеков си го написа:

    Не сме народ, не сме народ, а мърша,
    хора, дето нищо не щат да вършат.
    Всичко тежко, всичко мъчно е за нас!
    „Аз не зная! Аз не мога!“ – общ е глас.
    И не знаем, не можеме, не щеме
    да работим за себе си със време.
    Само знаем и можеме, и щеме
    един други злобно да се ядеме…
    Помежду си лихи, буйни, топорни,
    пред други сме тихи, мирни, покорни…
    Все нас тъпчат кой отдето завърне,
    щот сме туткун, щото не сме кадърни…
    Всякой вика „Яман ни е нам хала!“ -
    а всякому мерамът е развала…

    Не сме народ! Не сме народ, а мърша,
    пак ще кажа и с това ще да свърша.

    1875

    We will accept nothing less than full victory.
  26. 26 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1086 Весело

    Мдаамм! Писта на Ф1 до Доброславции.... А един мармот завиваше шоколада

  27. 27 Профил на Ганю
    Ганю
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Аман от тъпотията на мутиралите тикви на ГърБът!

    Почти всички водещи (преди години) градове (напр. Монтреал) отказаха Ф1 по няколко причини, между които: Замърсяване (CO2), Шум и Нищожни печалби (за града) ... Това, че чалмите с бели чаршафи имат излишък от зелени и се чудят къде да ги заложат, не трябва да се приема като дар Божи от мат'риала, ха-ха-ха

    Айде сполайте, бай ви Ганя екс- Балкански
  28. 28 Профил на D Day
    D Day
    Рейтинг: 372 Неутрално

    До коментар [#27] от "Ганю":

    Верно си Ганю и то първообраз на Алековия - Балкански, с потури, немит с месеци, който пърди докато вечеря, простее с любима фраза викащ Булгар, Булгар.

    Поне прочети статията! Пфу

    We will accept nothing less than full victory.
  29. 29 Профил на Nickname
    Nickname
    Рейтинг: 834 Неутрално

    На гол тумбак чифте пищови!

  30. 30 Профил на ergen4ev
    ergen4ev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    ако влезем в дати това не значи че ще имаме нещо на световно ниво,със сигурност ще е нещо набързо скалъпено без много да впечатли със собствен характер до като всеки наоколо се бори да е колкото се може по атрактивно ,различно ,голямо,и скъпо за да има необходимия ефект
    но нещата не опират само до изграждане на пистата а заедно с нея върви инфраструктурата наоколо а ние я нямаме
    до като се привлече провеждане на състезание от ф1 ще трябва да се готвим още 10 год

  31. 31 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 470 Любопитно

    а факта че на Бърни се плаща по 30 милиона долара за да пристигне кервана на дадена писта къде го забравяме?Само тая цифра как се избива...??? Тази идея е толкова нереална че нямам думи...

  32. 32 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#21] от "Reveal":

    ДОбър опит, но трасето на снимката няма НИЩО общо с Хунагроринг...

  33. 33 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Похвално за инициативата на правителството. Единствения ми коментар е да бъде някъде в провинцията. Варна например. Има леглова база, голф игрища, пристанище за яхти и др. Мин. съвет трябва да мисли за развитието на цялата държава, ако не иска след 10 години следната картина: София - 4 млн. жители, България 4,5 млн. Децентрализацията е задължителна, ако искаме да произвеждаме и вървим напред

  34. 34 Профил на Daniel Ivanov
    Daniel Ivanov
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Съгласен съм с Яковски относно нуждата от преразпределение на населението на страната в идните години, защото в момента големи площи от страната са обезлюдават. Хората от тези райони просто търсят препитание в големите градове и са подтикнати от чисто икономически причини като липсата на работни места или ниското заплащане да напуснат своите домове. Хубаво ще е да се създаде подходящо законодателство, които да насърчава изнасянето на фирми и производства в по-слабо развити региони.

    Everyone is entitled to his own opinion, but not to his own facts.
  35. 35 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#33] от "Калоян Яковски":

    Ей, една въображаема писта имахме и за нея ни завидяхте!
    Айде, влачете, ама пристанището за яхти го взимаме ние.

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  36. 36 Профил на powerman
    powerman
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Тая сапунка няма ли да свърши най-накрая?

    Ще си позволя да цитирам Иван Тенчев: Чета и ме е срам!

    http://www.clubs1.bg/novina.php?n=16146

  37. 37 Профил на hienaaa
    hienaaa
    Рейтинг: Весело

    Забележката е към журналиста и редактора... Още от второто изречрение става ясно че не сте много наясно:
    "Трайчо Трайков и шейхът на Абу Даби Мохамед Абдул Жалил ал Блюки подписаха днес меморандум за.."
    Този определено не е шеихЪТ на Абу Даби... Дори и да не го знаете кой е... дайте един "гугул" и кажете кой точно е тоя, защото определено не е Баш Шефа...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK