Големи спонсори се застраховат срещу скандали "а ла Тайгър Уудс"

Компаниите започват да анализират внимателно знаменитостите, преди да подпишат спонсорски договори с тях<br />

© Reuters

Компаниите започват да анализират внимателно знаменитостите, преди да подпишат спонсорски договори с тях



Големите международни компании започват да се застраховат срещу евентуални скандали, свързани със спортисти, които спонсорират, пише "Индипендънт". Фирмите постепенно започват да вземат мерки, за да се предпазят от евентуални скандали като тези с Тайгър Уудс и Уейн Рууни.


Двамата известни спортисти бяха разобличени от медиите, че са изневерявали на съпругите си. Голяма част от спонсорите на Уудс прекратиха многомилионните си договорите с него. Рууни беше подкрепен от компаниите, с които има контракти, но специалистите обявиха, че доверието към него е спаднало.


Служителят в застрахователната компания Beazley Марк Саймънс обясни, че фирмите все повече прибягват до този вид предпазливи действия заради големите скандали пред последните години. "Вероятно имаме ръст от 30% само за няколко години." Той каза, че застрахователят връща парите в случай на провалена кампания.




Стойността на полицата зависи от размера на сделката, както и от имиджа на дадената знаменитост, обясни говорител на Lloyds. Премията варира между половин и един процент от застрахованата сума, или 10 хил. паунда за 1 млн. паунда. "Ако някой е прекалено "чист" и изглежда невероятно да се забърка в скандал, какъвто е Роджър Федерер, тогава премията ще е доста ниска."


"Този излишен разход ще накара компаниите да се замислят дали да правят спонсорски сделки", каза Робърт Баръб от застрахователния брокер Lockton. "Ако направите такава застраховка - това е разход. Затова компаниите търсят начин да се рекламират по различен начин, като избягват индивидуалните договори."


Маркетинговите специалисти твърдят, че е трудно да се докаже дали провалите на спортистите вредят на марките. "Трябва да се направи внимателно проследяване на поведението на бренда преди и след скандала и да се види причинно-следствената връзка, за да се каже дали има влияние", каза Стивън Челиотис, изпълнителен директор на Центъра за анализ на марките.


Според изчисленията американският голфър е изгубил около 20 млн. паунда от спонсорите си. Един от големите му партньори - Gillette, чийто договор е за 7 млн. паунда, не прекрати договора, но се отдръпна от Уудс.


Кризата в личния живот на Рууни заради изневерите му също се отразиха негативно. Очаква се плащащата 600 хил. паунда годишно "Кока-Кола" да отстрани нападателя на "Манчестър юнайтед" и английския национален отбор от кампанията си в Америка.

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1134 Любопитно

    "Големите международни компании започват да се застраховат срещу евентуални скандали, свързани със спортисти, които спонсорират ..."

    "Двамата известни спортисти бяха разобличени от медиите, че са изневерявали на съпругите си."

    Не казвам че да изневеряваш на жена си е нещо хубаво и не агитирам никой да го прави и все пак те спортисти ли спонсорират или монаси отшелници?!

    Явно обществото очаква спортистите да живят праведен и чист живот, нещо което то самото не прави. ТОВА СЕ НАРИЧА ЛИЦЕМЕРИЕ!!!

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 796 Весело

    Абе, тези "големите спонсори" не е*ат ли?
    Те са точно каквито обясняваше Аксел Фоули - "На шефа пишката никога не става!"
    Да обявят тогава всички големи спортисти за импотентни!
    ИДИОТИ !
    Вместо да се възползуват от ГОЛЯМАТА пазарна ниша.....
    Да попитат Берлускони, как става!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  3. 3 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1338 Весело

    Не ги жалете нито едните, нито другите Те прекрасно знаят за какво става дума и какви рискове поемат.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK