Компании се застраховат за провалено спонсорство

Големите фирми се изплашиха от скандалите с Тайгър Уудс и Уейн Рууни


Застрахователят връща парите в случай на провалена кампания

Големите международни компании започват да се застраховат срещу евентуални скандали, свързани със спортисти, които спонсорират, пише "Индипендънт". Фирмите постепенно започват да вземат мерки, за да се предпазят от евентуални скандали като тези с Тайгър Уудс и Уейн Рууни.


Двамата известни спортисти бяха разобличени от медиите, че са изневерявали на съпругите си. Голяма част от спонсорите на Уудс прекратиха многомилионните си договори с него. Рууни беше подкрепен от компаниите, с които има контракти, но специалистите обявиха, че доверието към него е спаднало.




Служителят в застрахователната компания Beazley Марк Саймънс обясни, че фирмите все повече прибягват до този вид предпазливи действия заради големите скандали през последните години. "Вероятно имаме ръст от 30% само за няколко години", каза той. Застрахователят връща парите в случай на провалена кампания.


Стойността на полицата зависи от размера на сделката, както и от имиджа на дадената знаменитост, обясни говорител на Lloyds. Премията варира между половин и един процент от застрахованата сума, или 10 хил. паунда за 1 млн. паунда. "Ако някой е прекалено "чист" и изглежда невероятно да се забърка в скандал, какъвто е Роджър Федерер, тогава премията ще е доста ниска."


"Този излишен разход ще накара компаниите да се замислят дали да правят спонсорски сделки", каза Робърт Баръб от застрахователния брокер Lockton. "Ако направите такава застраховка - това е разход. Затова компаниите търсят начин да се рекламират по различен начин, като избягват индивидуалните договори."


Маркетинговите специалисти твърдят, че е трудно да се докаже дали провалите на спортистите вредят на марките. "Трябва да се направи внимателно проследяване на поведението на бренда преди и след скандала и да се види причинно-следствената връзка, за да се каже дали има влияние", каза Стивън Челиотис, изпълнителен директор на Центъра за анализ на марките.


Според изчисленията американският голфър е изгубил около 20 млн. паунда от спонсорите си. Един от големите му партньори - Gillette, чийто договор е за 7 млн. паунда, не прекрати договора, но се отдръпна от Уудс.


Проблемите с голфъра започнаха с лека катастрофа край дома му. След нея журналистите в САЩ разследваха причините за нея и стигнаха до факти, доказващи изневерите на Уудс. Постепенно започнаха да се появяват жени, които твърдяха, че състезателят е бил в интимни отношения и с тях.


Най-богатият спортист се разведе с бившата си вече съпруга Елин Нордегрен, която според някои източници ще вземе 750 млн. долара. През пролетта след тримесечно оттегляне Уудс се завърна на игрището, но с неубедителна форма.


Кризата в личния живот на Рууни се разви по подобен начин, макар да не достигна същите размери. Изневерите на футболиста също се отразиха негативно на отношенията му с някои спонсори. Очаква се плащащата 600 хил. паунда годишно "Кока-Кола" да отстрани нападателя на "Манчестър юнайтед" и английския национален отбор от кампанията си в Америка.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK