Несъстоялото се събитие "български Дакар"

Спонсорите и медиите скриха един от друг дебютното участие в легендарното състезание

Петър Ценков (вляво) и Тодор Христов получиха голяма подкрепа от журналистическия екип в Аржентина и Чили, но не и нужното отразяване

© Мтел

Петър Ценков (вляво) и Тодор Христов получиха голяма подкрепа от журналистическия екип в Аржентина и Чили, но не и нужното отразяване




Спонсорите и медиите скриха един от друг дебютното участие в легендарното състезание

Първото българско участие в легендарното рали "Дакар" беше преди всичко първо, а това можеше да го направи в събитие освен за самите участници, но и за медиите, рекламодателите и феновете.


Можеше да бъде и връхната точка в популяризирането на най-голямото и тежко офроуд състезание и да проправи път за по-масирано включване през следващите години.




Можеше да отвори вратите на спонсорите и очите на читателите и зрителите. Но не се получи.


Проектът беше подготвен добре – с правилно подбран клас на четириколките заради малкия брой стартиращи пилоти за мащабите на "Дакар" и с добър процент финиширали. Така евентуалното завършване почти сигурно означава престижно място в топ 20, докато еквивалентен резултат при мотоциклетистите може да означава и класиране извън първите 50.


Тодор Христов се оттегли в шестия етап след тежко падане. Петър Ценков завърши на 12-о място. В отличния си дебют той дори изпревари последните двама шампиони Маркос Патронели и Йозеф Мачачек, които не успяха да се преборят с тазгодишния "Дакар".


Представянето на двамата обаче мина сравнително незабелязано, въпреки тримата български журналисти на място. И вместо да бъде най-отразяваното събитие в началото на годината се получи нещо различно. Една от причините е в подхода на екипа. Координаторът на българското участие от София Ивайло Цанов обясни, че умишлено е ограничил информацията, заради "обидното отношение на медиите".


Екипът избра да канализира информацията само в официалния партньор ТВ7 и непопулярния за широката общественост форум на offroad-bulgaria.com. Те участваха във финансирането на репортерския екип в Аржентина и Чили съответно с около 4000 и 27 000 лв.


"Умишлено не предоставяхме информация на други места, обясни Цанов. - Нарочно, защото другите не заслужаваха. Разходите по журналистите бяха по 15 000 евро на човек – по 2000 евро за билет, по 3500 евро за акредитация, отделно за автомобила им и бензина за 15 000 км. Само един от тях си плати всичко сам. Това са огромни разходи, за които не получихме нужното разбиране. Българските журналисти показват само футбол, те искат кръв и черва. Форумът събра 27 000 лв. и след като хората са отделили лични средства за тях, заслужават да имат своя репортер на "Дакар".


Проблемът с ограниченото отразяване рефлектира върху спонсорите. Част от тях изразиха недоволство от незадоволителното отразяване на българския "Дакар". "Недоволен съм, това събитие трябваше да бъде по-добре отразено, каза пред "Дневник" Иван Киров, финансирал изпращането на журналистическия екип в Аржентина и Чили. - И без това имаме малко спортни събития за отразяване на фона на плачевното състояние на българския спорт. За първите българи на "Дакар" трябваше да се пише всеки божи ден и да има репортажи с много кадри и информация за тях". 


Той обаче подкрепи решението за умишленото канализиране на информацията, на снимки и видео, които така или иначе до голяма степен липсваха и при официалния медиен партньор ТВ7. Телевизията излъчваше всяка вечер 10-минутно предаване, което трябваше да предоставя информация и кадри за участието на българите. Но в повечето пъти към началния му час от 23.30 състезателите все още бяха в етапите.


Постепенно то стана място за оплакването на спонсорите от липсата на медиен интерес. "В спортните новини влиза само футбол. Това е, което иска аудиторията, но ако не й покажеш другото, тя няма как да разбере за него. Медиите са виновни за това. Спонсорите са доволни, когато получават, а за да има спонсори, трябва някой да ги покаже. Вместо всички да напишат с големи букви например "Мтел изпрати българи на "Дакар", ни крият логата. Един път има първо българско участие, затова се и намериха спонсори. Ако положението не се подобри откъм отразяване, вероятно спонсорите ще се отдръпнат", добави Киров, самият собственик рекламна агенция. Той е син на собственика на "Киров" АД Киро Киров.


Първото интервю по ТВ7 с Тодор Христов беше показано едва на осмия ден и след неговото отпадане. Освен това до финала имаше само още един разговор с Петър Ценков и на практика с нито един друг състезател, тим шеф или друга интересна фигура от непознатия за българския зрител свят на "Дакар".


"Началото на предаването беше добро, но след това имаше нужда от повече картина, а не да дават водещите от студиото, смята Емилиян Стойков, коментатор на "Евроспорт" и експерт по темата "Дакар". В ТВ7 даваха важна информация. Но тези 10 минути просто не са достатъчни за популяризирането на рали "Дакар". Това става с по-мащабни излъчвания. Основният проблем беше, че предаването беше прекалено рано. Имаше няколко предавания, които не изпълниха потенциала си заради логистични проблеми или комерсиални причини".


Стойков споделя мнението, че в българските медии е трудно да бъде преодоляна инерцията първо да се пише за футбол, а после за останалите спортове. "Може би и медиите вече са се наситили, защото има български пилоти почти навсякъде – във WRC, GP2, Льо Ман, във Формула 2, в тестове за Формула 1, и вече не се впечатляват от първият българин еди-къде-си, искат резултати. Имаме пресния пример с Владимир Зографски - след "Четирите шанци" започнаха да го канят насам-натам, а преди това не му обръщаха никакво внимание", обясни Стойков.


Самият Христов е останал със смесени чувства от прочетеното в медиите след отпадането си от "Дакар". "Те не ни помогнаха, даже обратното. Когато искахме пари от една голяма телевизия, тя ни поиска пари за отразяване. Информацията остана за тези, които ни подкрепиха преди начинанието", каза той.


Пилотът определи като задоволителен интереса към него, който обаче е дошъл едва след отпадането му. "Изненадан съм, че имаше много добро отразяване, за съжаление след отпадането ми, когато влязохме в джаза. Преди това никой не ни обръщаше внимание. Дори ни бъркаха имената, бъркаха ни с другия неуспял отбор за "Дакар", писаха се неща от рода на "Първият български автомобил в "Дакар", а ние сме с АТВ. След завръщането станахме актуални и започнаха да ни канят в телевизионни предавания. Добре, че все пак ни забелязаха. Изобщо съм доволен", каза Христов.

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на concept
    concept
    Рейтинг: 753 Неутрално

    напълно съм съгласен с хората

    освен това, Дневник, категорията АТВ не е избрана, защото имало голям процент от участници достигнали до финала. Накрая достигнаха 13 от стартиралите 30. Изобщо не е по-голям процентът. Един състезател не може да се прехвърля от едно в друго просто ей така. Това дори няма какво да се обяснява. Хората са си го направили за себе си, защото им е било мечта. Те са избрали да представляват България. Това, че са завършили това състезание, където повечето не успяват да стигнат финала по само себе си е успех и е добро представяне на България.

    А в новините само дават кой футболист коя фуста подгонил, за "новата" тактика на нам кой си футболен отбор като всички в тази среда са пълни мърлячи.

    От другите спортове някой спечели медал в нещо и му се отделят 10 секунди в края на емисията... защото е по-важно да се чуе малоумното интервю на великия стратег Мъри Стоилов в някой посредствен отбор в някоя футболно изпаднала държава.

  2. 2 Профил на pesho_
    pesho_
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Когато пожарникарчето прояви интерес към ралитата тогава ще ими медийно отразяване!!!

    Докато е запленен от футбола ще има само ФУТБОЛ и БОЙКО...

    Прокуратурата: Цветанов е извършил престъпление
  3. 3 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#2] от "pesho_":

    Няма ли други статии за политическа изява?

    УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕ
  4. 4 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    пЕшО,ПЕшО, тези, които се интересуваме от това рали, сме далеч от твоите проблеми. Добре, че не разчитам на БГ медии, за да получа информация. По нашите т.н. спортни новини най-много водеща с премрежен поглед и странна интонация да те информира, че звездата на еди кой си БГ гранд е получил разтяжение (бахти чудната БГ дума), като ти спестява факта, че това чудо се е получеило докато звездата се е пробвал да се качи мъртво пиян на масата в поредната чалгаджийница.

  5. 5 Профил на Антони Де ла Реа
    Антони Де ла Реа
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Аз пък съм абсолютно съгласен със статията.
    Може това участие на ралито да е е било голям връх за самите участници, но... като маркетинг бе под всяка критика.

    Хора, прочете статията и си направете изводи, какво да правите следващшият път - няма значение какво сте постигнали, ако никой не разбере за това.
    А начинът за разбиране/популяризиране/спонсориране е на каквото и да е начинание, е само един - информиране
    (е, и малко повече добър ПР)

    Кой, ако не аз, кога, ако не сега
  6. 6 Профил на pandicha
    pandicha
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До автора: Абе Стоев и вся остальная сволач от пишещите братя, типично по Български търсите под вола теле, ама май му намирате дъртите мъди. Какво означава "Несъстояло се събитие Български Дакар"? Факт е, че на този мото форум присъства български състезател, факт е, че е намерил време, сили и средства да се подготви, факт, е че рискува живота си в собственото и това на страната ни име. А ти въшко, мижитурка, плазмодий, амеба , нищожество, ... за няколко лева хонорар оплюваш вместо да защитиш екипажа и тези, които го спонсорират. Както го бе казал твореца, боже божееее колко мъка има по този свят. Стига с този нихилизъм пфуууу чак се чудя на себе си как въобще комемтирам недоносеният ти коментар - Аматьооооооор

  7. 7 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 871 Весело

    Верно българина понякога може да е безумно прост!
    Добре, събрали сте от спонсори пари и сте пратили журналисти.
    И после инфо и снимки само за спонсориралите медии. За Бай Ганьо има логика, но в нормалния медиен свят логиката е точно 0.
    Тия тримцата трябваше да бълват картина и новини за всяка една медия у нас. Така спонсорите щяха да си видят логото където трябва и догодина пак да пратят и състезатели и журналисти.
    Вместо това се фръцкат защо никой не им обърнал внимание...
    Тъпаци!

    Цензуриран от "Икономедиа"
  8. 8 Профил на negativnonapred
    negativnonapred
    Рейтинг: 8 Неутрално

    45000 евро за журналите? Тия луди ли са!? Аз бих си искал тия пари обратно! Обаче в крайна сметка, те много високи очаквания си поставиха в един момент!
    Всичко това за футбола е вярно. В България се пише само за футбол, всички останали са третостепенни. В същото време мачовете се посещават от 500-1000 човека!?
    Е като няма интерес да се гледат мачовете, въпреки че билетите са почти без пари, тогава защо само ни пълните главата с чалгарите ритнитопковци?
    Разбира се, изказванията на офроудаджийте по ТВ7 бяха леко смущаващи! Да се сравнява завършване в Дакар с полу-финал на Уимбълдън е смешно.

  9. 9 Профил на kokorbashiyata
    kokorbashiyata
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Българските телевизии, както и по-голямата им част от аудиторията стават все по-ограничени. Те явно следят само рейтингите на вече показани продукции и според тях определят какво да пускат. Не обичат да експериментират и да пробват да развият интерес към нещо ново. Предаванията на Дакар по Евроспорт макар само за половин час са почти с качеството и емоцията на игрален филм. Всъщност Дакар е уникално с това, че не е нужно да си фен на моторните спортове, за да те развълнува, защото в центъра на всичко е човекът и природата. Дори не е нужно за България да се съсредоточават репортажи върху заводските отбори, тях има достатъчно места, на които ги отразяват. Може акцента да е върху частните отбори и самостоятелните състезатели. Пълно е с интересни истории. И какви гледки има само - спиращи дъха.
    Като цяло поне за мен това е едно от най-вълнуващите събития, които се организират всяка година и с подходящо отразяване ще привлече много нови зрители.
    Накрая искам и аз да добавя, че е абсурдно да се сърдиш на медиите и да си пускаш само за своите си хора информацията и после да се жалваш от липса на интерес. За да предизвикаш внимание, може да не е справедливо, но понякога трябва да жертваш част от средствата си, за да може след време да ти се възвърнат. А така по този начин със сърдене и ограничаване на репортажите всички губят и още по-лошото е че намялават шансовете за спонсорство за напред.

  10. 10 Профил на iiilieva
    iiilieva
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Браво, г-н Стоев! Написаното от вас е вярно да последната буква. Кои са обаче причините да напишете този материал едва сега? Свързахте ли се с двете, фаворизирани от самите участници (или от един от тях) медии, за да разберете причините за тотално грешния им маркетингов и медиен избор? Говорихте ли с екипа на приоритетно избраната електронна медиа? А с рекламодателите (изключвам цитирания един в матириала ви)?
    И запомнете, въпреки опита си, че журналист, който и да е той, където и да е работил, каквато и титанична слава да има, не може да формира правилен маркетингов и медиен подход (светъл пример - журналистическият екип, участвал в състезанието), просто защото не може да бъде безразличен към настоящите си или бивши работодатели, партньори и спонсори. За това си има маркетингов, рекламен и ПР отдели, които са съвсем "друга бира". Резултатите показват, че двамата наши участници не разполагат с подобни хора в екипа си.
    Предлагам ви да се заровят томахавките и обидите и да се види какво може да се постигне през следващата година. Като за начало - свържете се с Ценков и/или Христов и проведете среща, на която да им съобщите предложенията си. мисля, че са разумни хора и ще ви чуят. Поздрави, обикновен фен на Дакар

  11. 11 Профил на Иво Мирчев
    Иво Мирчев
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Абсолютно съгласен съм с автора на статията! Какво означава "медиите не заслужавали"? На типично БГ поведение някой си решил да отговаря пак типично по български... С подобно тесногръдо мислене и следващото рали ще е така отразено.

    http://www.ivomirchev.com
  12. 12 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    PR е сериозно и плезно нещо!

    Лошото е, че е много модерно!

  13. 13 Профил на hartofilax
    hartofilax
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Хората няма работа и хляб, вие ще ги занимавате с некви дето се шматкали 10 дена по пустините! Дреме им на хората за тях! Той предпочита да напсува футболистите, сидиите, треньорите, врага...той тва си знае и тва си иска. На Дакар кой да напсува - Пустинята Атакама ли?

  14. 14 Профил на onq_s_konq
    onq_s_konq
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Браво Стоев!
    Статията Ви е много точно и вярно написана! Вие бяхте една от малкото медии (и в частност Вие като журналист), които отразиха Рали-то с коментари и повече снимки за всички категории участващи превозни средства. Другите само в телеграфен стил от няколко изречения съобщаваха за лидерите при мотоциклетите и автомобилите. Повечето "медии" дори не знаеха или се правеха че не знаят, че в състезанието участват и камиони!

  15. 15 Профил на izo4x4
    izo4x4
    Рейтинг: 65 Неутрално

    Драги колега, не мога да проумея какъв несъстоял се "Дакар" виждате...

    Тримата души, които бяха изпратени на "Дакар" с парите на 67 000 потребителя на "непопулярния" портал Офроуд-България и на ТВ7, трябвало да заливат цялата българска преса с кадри "фор фри".

    Евроспорт са партньор на "Дакар" от години, разполагат с бюджет от няколкостотин хиляди евро и едвам успяват да изкарат 20 минути предаване (като се махнат рекламите и анонсите за други предавания). Какво очаквате от трима души, изпратени с микро бюджет, колкото въобще да получим нещо?

    Тримата журналисти са вече тук, защо не ги попитате как са се е*а*али с тях организаторите? И са ги пращали в шеста глуха с неточни координати, а на големите медии, дори е осигуряван хеликоптер, който да ги качва на големите дюни, за да не се уморят? На такава дюна, нашият оператор се е катерил над час, за да хване нещо... И искате много кадри?

    Пред АСО (организаторите) дори и бтв си е неква измислена телевизийка от края на Авропата и хич не им дреме дали ще отрази добре "Дакар" в България...

    Качването на 1 мегабайт инфо в бивака на ралито е 10 евро и то ако хванеш ред след "богопомазаните" световни медии на някой компютър там преди да затворят пресцентъра. И ако въобще има техническа възможност да се използва нет или гпрс насред пустинята. Един свестен видеозапис е доста мегабайти, за доста пари. Дали някой щеше да ги даде, след като по видеообмена така или иначе ще дойде нещо евтинко?

    Преди българите да заминат на "Дакар" нито една медия не се напъна да попита как да помогне, даже, както писахте, някои искаха пари за да "помогнат".

    Уважавани от мен национални медии и журналисти не си направиха труда да запомнят имената на българските пилоти, макар лично аз да съм ги писал правилно в десетки прес съобщения към тях.

    Като казах прес съобщения, сигурно помните на колко пресконференции съм казвал лично на Вас и на Вашите колеги да не се колебаят да ми звънят за повече информация. Ми тези които си направиха труда, се справяха с отразяването...

    Спонсорите на нашите пилоти са компании, които със сигурност рекламират в много от медиите у нас. Защо никой от медиите не си направи труда да се свърже с техните ПР-и за подробности и информация?

    Колко елементарно беше да се влезе в официалния сайт на ралито и да се види как се движат българите - пише се "дакар" в гугъл и хоп! Ама що някой да си прави труда?

    Е, Атакама не е Син сити, където да се види как се о*рал поредният лигав ритнитопковец. Щото входът в синситито е 20 лв а за Атакама е много, много, по-скъп... Ограниченият избор от медиите-партньори на ралито бе породен заради отзива и желанието за помощ на тези "ограничени" медии, както и, разбира се, от безразличието на останалите.



    Правилно подбраният клас АТВ? Висок процент финиширали? Учудвам се! Христов и Ценков се състезават с АТВ от години, нормално е да са на "Дакар" с такива машини, не с камион, нали? От 33-ма записани на старта - 14 завършили. Голям ли е процентът?Да видяхте по Евроспорт масирани кадри на АТВ? Един път на няколко предавания. Приравнени са с моторите и ги отсвирват като се сглобява предаването щото няма време за тях, точка. Знаете ли защо са най-малобройни участниците с АТВ на "Дакар"? Защото това е най-тежката категория!



    Въобще, който колега не е имал пряк допир с рали "Дакар", няма как да дава акъл за медийното му отразяване. Накарайте вашите началства да ви командироват на "Дакар" и ще разберете за какво става въпрос. Пък тогава да видим дали ще бълвате тонове информация всеки ден. И ако това по чудо стане, ще трябва да отработвате роуминга на ангария поне половин година после. А, и цялото това нещо, след приключението "акредитиране на неизвестен журналист от неизвестна балканска медиа".

    Аз, нескромно, като специалист по "Дакар" и оф-роуда въобще, мога да Ви кажа, че като цяло моторните спортове не са сред най-популярните в света, да не говорим за оф-роуд, дори и за "Дакар". Ако "Дакар" не се правеше в месец, в който няма други важни събития, едва ли щеше да е и толкова популярен, колкото е... Та за това, толкова му е отразяването. В глобален мащаб. За България, май стана ясно...

    Не искам да се заяждам, но мисля, че материалът не е най-обективното нещо, което съм чел...



    С приятелски поздрав,
    Христомир Николов
    главен редактор на списание ОФ-роуд.БГ

    (П.С. човек, доброволно и безплатно раздал се докрай по проекта "Българи на Дакар", служител на медиа, също не получил тонове снимки всеки ден, донякъде спонсор, без претенции и сърдене към екипа, отразяващ събитието)

  16. 16 Профил на tanuco
    tanuco
    Рейтинг: 240 Любопитно

    Само една скромна забележка към титанът на моторните спортове на журналистиката в България, г-н Мирослав Стоев.
    Да наречеш "непопулярния за широката общественост форум на offroad-bulgaria.com. ", който е вторият по големина форум в България с над 60 000 регистрирани потребителя е меко казано НЕСЕРИОЗНО и непрофесионално.
    Също така бихте ли обяснили на широката общественост следното : "Проектът беше подготвен добре – с правилно подбран клас на четириколките заради малкия брой стартиращи пилоти за мащабите на "Дакар" и с добър процент финиширали. Така евентуалното завършване почти сигурно означава престижно място в топ 20, докато еквивалентен резултат при мотоциклетистите може да означава и класиране извън първите 50."
    - Кой точно е подготвял проекта и "правилно" е подбран класът ?
    - Познавате ли някой от участниците и знаете ли, че е тяхна инициатива и желание да участват и намерят начин да го сторят ?
    И в заключение - на Дакар отиват да карат тези, които могат да си го позволят и които са ПОДГОТВЕНИ да се представят ДОСТОЙНО. Нещо, което нашите момчета направиха там тази година.
    Липсата на мотористи е временна и не е обвързана с броя на участващите мотористи, г-н Стоев, а с подготовката и най-вече финансовите възможности на хората в България, които биха участвали, а такива има, въпросът опира до пари.

  17. 17 Профил на nikinn
    nikinn
    Рейтинг: 5 Неутрално

    "непопулярния за широката общественост форум на offroad-bulgaria.com. " , не е някакво затворено общество и не ти трябват някакви специални права за да влезеш в този форум.
    Ако , през всичките дни на Дакар ,някой заинтересован журналист , от която и да е медия , беше надникнал за броени минути във форума , щеше да събере материал за чието отразяване нямаше да му стигне цяла страница в който и да е всекидневник.
    Но все пак е въпрос на желание е да събереш необходимата ти информация и да я отразиш така , че "да отвори очите на читателите и зрителите."

  18. 18 Профил на cj_
    cj_
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пък то с тези 68000+ учасника форума е по голям от повечето градове в БГ !
    Щом "медиите" искат пари да го отразяват събитието и ние ще им искаме пари ..................

  19. 19 Профил на negativnonapred
    negativnonapred
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#15] от "izo4x4":

    Преди да тръгнеш за Аржентина се свързваш с фотоагенцията която дава снимките за dakar.com. Казваш им, имаме 2-ма пилота на АТВ искаме да ги снимате и да купуваме снимките от вас за българските медии. Те ви казват, няма проблем за еди колко си евро ще ги снимаме и ви правим акаунт на нашия сайт от който ще може да теглите Hi-Res снимки с двамата ви пилоти. Вие после си ги пращайте по местни медии.
    Пристигаш в Аржентина, купуваш си предплатена карта(5-10 Евро). Пращаш смс до приятел с компютър да ти знае номера, това ще е човека който да записва разговорите.
    Обаждането до Аржентински gsm е 15 цента. Намираш двамата пилота в бивака и казваш, сега ще записваме за радиата и печатните медии. Клипваш на онзи, той звъни от VOIP(даже е по-добро качеството защото БГ операторите този VOIP после го конвертират), а ти взимаш интервю от двамата пилоти с gsm-а.
    Човека тука сваля файла, реже какво е ненужно, маха шума и имате готов подкаст.
    Същият този в БГ има задачата всеки ден да праща снимките и подкаста до всички медии в България.

    Така за 2-3 мин. писане ви реших проблема на 100% с радиото, печатните и Интернет медиите. Те ще имат всичката нужна информация. Дори телевизиите ще могат да ползват същия този подкаст като покритие на слайдшоу със снимките или кадрите от видео обмена.
    Кажете ми сега, кое от всичко това вие направихте?
    Защо по ТВ7 преразказвахте какво сте си говорили? Не можахте ли да запишете разговорите?
    И от какъв зор това предаване е вечерта!? На Евроспорт е пряко, затова е вечерта. Вашето не е, трябваше да е сутринта преди обяд или на обяд след новините, така както правеха Евроспорт от Африка.
    Със сигурност има решение и за видео материалите, все пак Аржентина и Чили са по-високо развити и от България.
    45 хил. евро за толкова малко материал, да решите пък и да ограничавате информацията... на мястото на Иван Киров бих ги съдил да си ми върнат парите!

    Това което говорите за най-труден клас изобщо не искам да го коментирам... Евроспорт съвсем заслужено слабо отразяват АТВ, времената им едвам влизат на топ 50 при моторите. Хората от Евроспорт имат безкрайно много повече опит и знания за рали-рейда отколкото всичките 60 хил. членове на форума ви, така че знаят много по-добре какво правят!

  20. 20 Профил на emo75
    emo75
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Преди да започна да пиша искам да кажа някои неща за себе си:
    -занимавам се с оффроуд (ендуро) от четири години
    -следя редовно Дакар от 1992г
    -аз съм един от членовете на непопулярния форум offroud-bulgaria.com (който между впрочем в момента има 72 169 регистрирани потребители-чудя се колко ли са читателите на Дневник)
    -аз съм един от тези които денонощно следяха и нашите състезатели(чрез официалната страница на АСО) и репортерите (чрез СПОТ) и прекараха много безсънни нощи
    -аз съм един от тия глупаци , които дадоха пари за да имаме репортери И НЕ СИ ГИ ИСКАМ ОБРАТНО!!!

    Специално си направих регистрация защото след като прочетох статията и коментарите съм направо бесен !!! Подобни простотии могат да напишат само хора които хал-хабер си нямат нито от оффроуд,нито от отразяване на офф-състезания ,нито от журналистика , нито от това какво изобщо е Дакар!!! С две думи пълни лаици - които отново търсят евтина сензация......защо ли не съм изненадан!
    Първо искам да започна с това , че за Дакар2011 замина екип от трима кореспонденти от които (въпреки журналистическите акредитации) двама изобщо не са журналисти , а просто фенове на оффроуда така , че да се очакват репортажи от нивото на Евроспорт е смешно!
    Второ-нa Дакар ние изпратихме трима кореспонденти...ТРИМА , а не триста. През петнадесетте дена на състезанието те са навъртяли двойно повече километри от състезателите,спали са по четири часа на денонощие и то завързани с коланите в автомобила докато гонят следващата точка за снимане. В бивака са им лепнали прякор "кривите" и не е било случайно . Всичко това е правено специално заради феновете на оффроуда и Дакар така , че да се гаврите с тия хора е най-малкото просташко и то умуването идва от човек/хора на които единственото им усилие е било да цъкат с мишката.
    Трето-заснети са тонове снимки и филми , НО всичко това по някакъв начин трябва да достигне до България и начина е интернет.За тия които не им достига за да съобразят състезанието се провежда в пустинята Атакама , а там ако не се сещате интернет НЯМА. Репортерите бяха принудени да висят по бензиностанции и молове на стотици километри от трасето(а сещате се може би че тия километри означават труд , пот и безсъние) само и само да изпратят някоя снимка и в повечето случаи не са успявали заради гаден интернет(самите ние членовете на непопулярния форум ги карахме да се спрат-да легнат да спят , да се нахранят нормално , да починат но най-често не ни слушаха и продължаваха нататък-пак заради нас) Това че инфото не е достигнало от Аржентина до България е по вина основно на ОРГАНИЗАТОРА-ако не знаете в началото на състезанието назряваше колосален скандал между АСО и медиите (заради гаврата която си правят с журналистите по всички линии) , който в последствие успяха да тушират . Има разбира се и други начини за изпращане на информацията , но те струват пари които НИТО ЕДНА РОДНА медия НЕ ЖЕЛАЕ ДА ДАДЕ (от части изключваме ТВ7) . Изумява ме нахалството на хора които искат всичко да им се поднася на готово и когато това не стане започват реват и да лискат мозък с голямата кофа.Не се притеснявайте за следващия Дакар феновете(отново феновете) ще се погрижат за навременно отразяване-идеи вече има! След всичко което написах и сами можете да се досетите че е нормално информацията да идва постфактум (тепърва чакаме големите репортажи).
    Колкото до близнака-напълно съм съгласен да ви отреже-навсякъде по света информацията струва пари КОИТО ВИЕ НЕ ПОЖЕЛАХТЕ ДА ДАДЕТЕ. Никоя голяма телевизия или изобщо медия нсма да хвърли десетки или стотици хиляди евро за добър репортаж и после да ви го подари защото сте много готини! Що не искАхте материали на аванта от Евроспорт, А! Колкото до обикновените фенове вратата но форума е винаги отворена за нови членове . Само за последния един месец регистрираните участници са се увеличили с над 2 000.

    Без уважение
    Емил Даскалов

    ПП Оправете си смотания кирилизатор защото ми скъсА нервите

  21. 21 Профил на izo4x4
    izo4x4
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#19] от "negativnonapred":

    Супер, догодина ще Ви оторизираме Вас да представлявате българските участници, много лесно било. Опа, може пък да не стане, щото май говоря с Карлос Сайнц, който знае с какво возило е най-трудно... Пък ние балъците - зор голем!
    Та тези пари не ги е дал само Иван, а хиляди хора, той може да е дал много, не му го отричам. Абонаментът за снимане на пилоти от някоя агенция пак е хиляди пари, ма к'во пък, ще ги дадем. А, ако пилотите карат по-бавно, голЕмата агенция ги отсвирва, щото трябва да прати и на още 100 човека такива снимки и после сори - ей тука ти връщаме малко стинки... Ще кажете като са бавни, ама не сме изпратили Себастиан Льоб...
    И като звънне Вашия човек, а насреща нищо, щото няма обхват? А, може и по сателитен телефон, нищо, че е по няколко лева минутата, ако и той има покритие, разбира се.
    И от какъв зор ще предаваме през нощта, някой ще гледа ли? Или пък ще се махне сутрешният блок на телевизията за да пусне някой за "Дакар"? Или пък следобед - "най-гледаното" време.

    Айде стига смешки!

  22. 22 Профил на emo75
    emo75
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#19] от "negativnonapred":

    За следващия Дакар разчитаме на теб!
    Само за справка-на Дакар 2011 по информация от репортерите фира са дали три камери и няколко фотоапарата.

  23. 23 Профил на v93
    v93
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Г-н Стоев, макар че някои български медии може и да не са разбрали, но "българският Дакар" със сигурност се състоя. Българският флаг се развя както на старта, така и на финала на това тежко състезание. Железният българин Петър Ценков финишира успешно след невероятно почти непрекъснато двудневно каране и остана само на един кормилен прът от десетката в най-тежката категория на рали "Дакар".

    Може PR стратегията на българските участници да не е била най-добрата, но това е напълно разбираемо. Те просто нямаха зад гърба си професионалните екипи, осигурени с многомилионните бюджети на заводските отбори.
    Плачовете на журналисти за медийно затъмнение обаче са доста смешни. По време на състезанието информация за хода му беше достъпна в Интернет с няколко щраквания на мишката. При това - съвсем безплатна. Само дето трябваше някой да прояви интерес и да я потърси.
    Обаче рали "Дакар" не е чалга, което вероятно бе една от причините да не се радва на особен интерес от водещите медии. Къде по-важно е дали Спирка Дебиле може да продължи безнаказано да кара пиян с книжка-менте и коя плеймейтка с кои футболисти е направила тройка.

    Смешно е да се четат препоръки за повече картина и по-мащабно отразяване точно от коментатора на "Евроспорт". Та тазгодишното отразяване на "Дакар" от този медиен мастодонт беше може би най-слабото досега. Въпреки екипите на място, тоновете техника и пълното съдействие от организаторите на ралито, "Евроспорт" предложи доста малко кадри от трасето, за сметка на напоителното демонстриране на 2-та рекламни пикапа на VW, превозващи "репортерката".

    На фона на това е просто нелепо да се предявяват претенции към трите момчета защо не са залели всички медии със снимки и видео! Простата истина е, че те нямаха нито физическа, нито техническа, нито финансова възможност да направят това. Толкова можахме да им осигурим с доброволни дарения.

    Съвсем естествено е, малкото информация, която успяваха да предадат, когато намереха възможност за това, да се подава с предимство на тези медии, които са оказали съдействие за изпращането им на онзи край на света.

    Ако "Дневник" се беше бръкнал да Ви командирова на "Дакар" дали щяхте да подавате (безплатно) информация за всички останали медии?

  24. 24 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 871 Гневно

    Супер, имате 68 000+ потребители...
    А Дневник има 600 000 уникални потребители седмично, подобни са и показателите на другите новинарски сайтове. За телевизии и вестници не говорим.
    Пратили сте си хората, пратили сте ги. Голямо геройство, съгласихме се всички. Искате само вашите "68 000+" потребители да имат инфо, добре. Ама не мрънкайте, че мейнстрийм медиите не ви бръснат за слива и се обяснявайте вие на спонсорите си защо отразяването е близо 0.

    Аман от мрънкачи в таз държава...

    Цензуриран от "Икономедиа"
  25. 25 Профил на izo4x4
    izo4x4
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#24] от "1951":

    Не, не сме искали само "наши" да имат инфо. Но се ПОТРУДИХМЕ за това те да го имат... Също така, поровете се в някои вестници, с доста по-голям тираж от "Дневник" (който като цяло уважавам или поне до момента беше така) да видите, че отразяване имаше. Дори върху снимка на Карлос Сайнц, която е дошла по абонамент, се пишеше за нашите пилоти, без никой да мрънка.

  26. 26 Профил на emo75
    emo75
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#24] от "1951":
    Нещо бъркаш q мой човек! Никой не мрънка! Никой не страда от липса на внимание! Наскачахме защото лицетоМС е писало пълни глупости!

  27. 27 Профил на v93
    v93
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#19] от "negativnonapred":

    Първо да беше прочел какво е писал Мирослав Стоев на друго място: "Агенциите снимат само фаворитите" ...

    А за АТВ-тата е добре, че не искаш да коментираш. Така силно намаляваш риска да наприказваш глупости.






  28. 28 Профил на cj_
    cj_
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#24] от "1951":

    Всъшност мрънкача е автора на тази "статия" !

  29. 29
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:36 на 19/01/2011 от неговия автор.

  30. 30 Профил на Георги Филипов
    Георги Филипов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#15] от "izo4x4":

    Като завеждащ отдел "Спорт" на вестник "Дневник" мога само да кажа, че това, което сте написали обяснява всичко. То много обстойно разказва защо "българският "Дакар" не се случи като събитие. Само че гледаме на нещата през различна призма.

    Когато човек прочете написаното от Вас, зададе си някои въпроси и намери отговорите, ще разбере как трябваше и беше ли възможно да стане по-добре.

    Най-общо за всички критици на Мирослав Стоев - ако смятате, че на това събитие са му изстискали соковете като медийно отразяване, рекламно присъствие и популяризация, нямам проблем. Но лично аз не мисля, че е така.

  31. 31 Профил на v93
    v93
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#29] от "Георги Филипов":

    Като завеждащ "Спорт" можете ли да отговорите на въпроса, който зададох по-горе: Ако вашият вестник беше командировал г-н Стоев на "Дакар", той щеше ли да залива с безплатна информация всички останали медии или щеше да предава кореспонденциите си само на вашето издание?

    А отразяването на рали "Дакар" и българското участие в него далеч не е приключило, тъй като тепърва очакваме тримата колеги, които изпратихме там, да направят това, което досега не можеха - да споделят видяното, чутото и заснетото.

  32. 32 Профил на izo4x4
    izo4x4
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#30] от "Георги Филипов":

    Само дето е хубаво, нещата, ако могат да се направят по-добре, да се правят такива навреме. Най-лесно е да се каже "ама то можеше еди как си", нали? Все пак тръбим за това участие от една година и ВСИЧКИ медии знаеха за него. Можеше и други колеги малко да се понапънат като мен и още няколко журналисти, не за дивиденти, а наистина да помогнат да се случи нещо значимо, каквото и беше участието на българин в рали "Дакар". Тогава нямаше да водим този спор, нали?

  33. 33 Профил на v93
    v93
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#30] от "Георги Филипов":

    И още един въпрос:

    За негова чест, гореспоменатият коментатор на "Евроспорт" очевидно положи усилия да се сдобие (било от сайта на "Дакар", било от офроуд форума) с допълнителна информация, невключена в репортажите на медията му, и по време на предаванията подаваше на зрителите доста актуални данни за хода на българското участие в ралито.
    Какво пречеше на журналисти от други медии да направят същото?
    И, след като той е могъл да намира информация, не е ли доста пресилено да се говори за медийно затъмнение?

  34. 34 Профил на cj_
    cj_
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#30] от "Георги Филипов":

    А господин Филипов вие какво направихте за да отразявате Дакар ?

  35. 35 Профил на negativnonapred
    negativnonapred
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#21] от "izo4x4":

    Сами казвате по-горе 1 мб е 10 евро. 1 снимка като за уолпейпър е около 300кб. Да пратите 10 снимки на ден е достатъчно за печатните медии. Като платите на агенция да ги снима в началото на етапите, трябва ли да ги изчакват? В бивака трябва ли пак да ги изчакват? Мислите ли, че другите участници не го правят това? Ройтерс и т.н. е нормално да пускат снимки само на лидерите, все пак те са масова медия и затова Дневник не са могли да намерят снимки там - вие е трябвало да им ги осигурите.
    Говорили сте си 10 човека с тях по телефона, а никой не се сети да запише 1 интервю поне за радиата. Първите интервюта идват чак при отпадането на Христов.
    Сори, но няма абсолютно никакъв начин как да убедите някой извън вашия форум, че отразяването ви е било добре управлявано. 45 хил. евро е огромна сума. Да пратите 3 човека, от които само 1 е журналист и то с доста съмнителни качества, показва колко зле е организирано. Имали проблеми с навигацията, колата и нямали време за спане, ами защо не взехте един опитен рали пилот да кара колата? Така както другите екипи правят. Рали пилотите постоянно имат тези проблеми и 100% щеше да бъде значително по-бърз.
    А решението на този близнак да не подава информация е просто абсурдно. Наистина заслужава Иван Киров да го съди.

    Има много други български автомобилни състезатели които могат да се оплачат от журналистите, хора които са имали много повече талант и са положили наистина огромни усилия без много по-малка чужда помощ. Също не само са завършвали, а са били и бързи. Обаче нито един от тях, не си е позволявал такова нещо да спира нарочно информацията до медиите.
    Вие получихте повече отразяване отколкото подиумите на Митко Илиев в J-WRC, тези на Славов, победите на Арабаджиев във Формула Мастър и Ауто GP - взети заедно по 3! В тези случай, става на въпрос за професионални атлети, които най-малкото не тръгват на 40+ години със съмнителен фитнес да се състезават.
    Накрая, изгледайте филмовата поредица на Чарли Бурман и Юън МакГрегър за техния Дакар. Вашите разходи са същите като на известен британски пътешественик и Холивудска звезда, но някакси имам ОГРОМНИ съмнения, че след като си дойдат журналистите ще може да произведете нещо което дори да бъде сравнено с това което те са направили.

    Слезте на земята и малко по-реалистично погледнете на нещата.

    Сега си пишете каквито си искате оправдания и обиди, с най-чисти подбуди ви написах резонна критика, имам си доста по-приятна работа.

  36. 36 Профил на izo4x4
    izo4x4
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#35] от "negativnonapred":

    Господине, отдавна писах "Аман от смешки!" и пак ще се самоцитирам. Лека вечер, счетоводителю на Дискавъри ченъл, дето знаете колко пари им е струвало на тях.
    Аман от смешки!

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на damon
    damon
    Рейтинг: 237 Разстроено

    Г-н Стоев, неприятно ми е че чета такъв анализ и от вас. Имах Ви за мислещ журналист. Статията е пълна с съвсем повърхостни изводи, на база на недоброто ви познаниев тази сфера. Също опит за евтина сензация. Ако погледнете от малко по-различен ъгъл ще видите че нещата не са точно такива.

    Колкото и арогантно да изглежда твърдението на Ивайло Цанов, той е прав. Лошо, ама е прав. Голяма част от българските медии не заслужават внимание! Те изискват! Те наистина се радват на "кръв", защото това продава. И вие го знаете. Историята последните години го е доказала. Българските спортни медии не слабо разбират от автомоблни спортове. Те са далече са от тях. Освен ако някой не загине. Тогава има добро отразяване... Жалко.

    Всъщност кога Емо Стойков стана "експерт по Дакар"!? Много го харесвам, страхотен е, старае се, учи се постоянно. Но той миналата година коментирайки ралита говореше за "навигаторските бележки", вместо правилната дума "записки"...

    В тоя ред на мисли г-н Стойков и уважаеми журналисти (най-вече спортни) сменете си концепцията! Никой няма да ви сервира наготово добра новина, ако сами не си я извоювате. Истинските журналисти са там в прахоляка. И имат материал за книги... А вие мрънкате.

    Между другото в "твърде непопулярния форум", който сте цитирали има информация. Свободно достъпна информация, която никоя конвенционална медия няма и никога няма да има... Жалко за вас. Сещате ли са накъде бия? Близо сме до времето когато на никой няма да му пука за Дневник... Последното място, който би отворил някой, който се интересува от Дакар, а и изобщо от някое рали е Дневник. Отново жалко за вас...

  40. 40 Профил на cj_
    cj_
    Рейтинг: 8 Неутрално

    95% от хората в БГ които се интересуват от Дакар са членове на оффроуд-българия така , че е нормално основно там да се отразява !

  41. 41 Профил на Търговище
    Търговище
    Рейтинг: 8 Гневно

    Трети ден гледам статията и чета коментарите под нея и не се сдържах и аз да се включа.

    Ако в моята медия работеше "журналист", който чака някой друг да му дойде на крака и да му снесе информацията наготово, бих му показал вратата. Как вие, Г-н Филипов, очаквате информацията да стигне до Вас??? Да дойде Ивайло и да Ви се моли да напишете статия за българите на Рали "Дакар"??? А може би и да Ви плати за това???

    Където трябва и колкото трябва информация имаше. Трябваше обаче някой истински журналист да си направи труда да я потърси, а не после да се прави на ощипана булка. Който е бил заинтересуван, е намирал начин. Аз, който нито съм журналист, нито професионален състезател, а просто фен на този спорт стоях пред компютъра до три сутринта, когато в 12-ти етап не се знаеше какво се случва с Петър.

    Само постингите (1600 до финиширането) в "непопулярния" форум да си бяхте направили труда да прочете, щяхте да имате материал за месец напред.

    Думите на Иван Киров са камъни във Вашата медийна градина. Недоволен е, че си бъркахте в носа, вместо да допринесете с нещо за популяризирането на този вид спорт. Ако Вие и другите медии, не бяхте спали, когато се търсеха спонсори и медийни партньори, нямаше да се стигне до тези спорове, кой какво и как е направил.

    И за какво "изстискване на сокове" говорите, при положение, че дори след приключване на състезанието имаше медии, които не знаеха имената на българските пилоти. Аз ли в крайна сметка да им пиша материалите...

    P.S. Молбата ми към Вас, Г-н Филипов и към Вашият "журналист" Г-н Стоев, е да не слагате в кавички БЪЛГАРСКИЯ ДАКАР, защото по тозин начин умаловажавате постигнатото от нашите момчета. А те постигнаха много.

    Поздрави
    Божидар Исаев





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK