Задното крило е най-добрата идея в историята на F1, смята Розберг

Розберг беше сред изпреварващите и изпреварваните с помощта на DRS и в Китай

© Reuters

Розберг беше сред изпреварващите и изпреварваните с помощта на DRS и в Китай



Системата за подвижното задно крило (DRS) е най-добрата идея във Формула 1 за всички времена, смята пилотът на "Мерцедес" Нико Розберг.


Решението беше въведено за този сезон като основна мярка за повишаване на изпреварванията в световния шампионат. Задното крило се отваря с 50 мм на една предварително определена права на съответната писта и с намаляването на въздушното съпротивление увеличава скоростта на болида. То може да се използва само за атака и при положение, че преследващият пилот е на по-малко от секунда зад своя опонент.


Системата DRS бе приета скептично от пилотите преди началото на годината, но според Розберг представянето й в тандем с новите бързо износващи се гуми "Пирели" са най-успешните промени в историята на Формула 1.




"Свършена е чудесна работа. Колко вълнуващи бяха първите три старта? Бяха зашеметяващи. Сега няма оплаквания за скучни състезания. Изпреварваме се отляво, отдясно и най-важното - навсякъде. Това непременно трябва да бъде отбелязано", коментира Розберг пред "Аутоспорт".


Задното крило е най-добрата идея в историята на F1, смята Розберг

© Reuters


Германецът похвали ФИА и отборите за работата им по изготвянето на промените в правилата. "Новите неща за тази година са толкова вълнуващи, което е страхотно за феновете. Подвижното задно крило вероятно е най-добрата идея в историята на спорта. Също така и гумите. Всички критикуваха "Пирели", но те направиха нашия спорт драматичен", обясни пилотът на "Мерцедес".


Изпълнителният директор на "Ферари" Стефано Доменикали не сподели ентусиазма на Розберг. Според него работата на DRS зависи от няколко фактора и има нужда от още време за максимално ефективното й използване.


"Видяхме три различни ситуации в три различни състезания. Работата на DRS има различен ефект в началото и в края на състезанието заради състоянието и типа на гумите. Така че ефектът е зависим от гумите, в Китай се получи заради големите различия между тях. Трябва да изчакаме, за да намерим точния баланс", смята италианецът.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK