Формула 1 се отказва от драстичните промени в аеродинамиката

Отборите ще търсят по-евтини и лесни решения за намаляване на притискащата сила

© Reuters

Отборите ще търсят по-евтини и лесни решения за намаляване на притискащата сила



Отборите във Формула 1 са решили да се откажат от планираните драстични промени в аеродинамиката на болидите за 2013 г. като част от намаляването на притискащата сила, научи "Аутоспорт".


Най-голямата разлика засягаше промяната на настоящия плосък между двете оси под, но инженерите на екипите са стигнали до решението той да остане такъв. Те възнамеряват да покрият изискването на ФИА за намаляване на притискащата сила, което на теория трябва да увеличи изпреварванията, основно с промени по предното и задно крило.


Очаква се отхвърлянето на идеята на Патрик Хед и Рори Бърн да бъде потвърдено на срещата на Техническата работна група във Формула 1 (TWG) по-късно през седмицата.




Според отборите решението за промяна на пода е твърде радикално за изискванията на ФИА, ще заличи дългите им години опит с настоящия му дизайн и ще провокира по-високи разходи за разработката на новия.


"Това е нашето предложение и то трябва да бъде одобрено и подписано в сряда, заяви техническият директор на "Уилямс" Сам Майкъл. - Проведохме няколко срещи и основното в тях е изпълнението на заданието от ФИА за намаляване на съпротивлението и притискащата сила, но вторият показател е много труден за точно контролиране".


Той допълни, че целта ще бъде много по-лесна за изпълнение само с промени на предното и задното крило. "Имаме толкова много опит с равния под, че ще е доста по-лесно да постигнем изискванията с махането на барджборда или да направим същото със задното крило. Оформеният под отдавна не е бил във Формула 1 и отборите очакват неговото разработване да ни отведе прекалено далеч от целта", коментира още Майкъл.


За 2013 г. ФИА вече обяви преминаването от настоящите 2.4-литрови атмосферни V8 двигатели към "зелените" 1.6-литрови четирицилиндрови турбоагрегати, които ще си партнират с КЕРС и трябва да имат около 35% по-малък разход на гориво.

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на goschko
    goschko
    Рейтинг: 227 Неутрално

    С оглед резултатите от първите няколко състезания през този сезон си мисля, че обсъжданите промени в пода и спойлерите на болидите са ненужни. В момента подвижното задно крило и системата КЕРС дават толкова много изпреварвания, които не помним през последните 20 години (т.е. откакто аз гледам формула)!

  2. 2 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    Значи са искали отново да въведат "ground effects"? Тия нямат ли си друга работа. Със сигурност ще помогне за изпреварванията, но коренно ще промени формулата. Защо просто не направят болидите широки и с дебели гуми както през 90те за повече механично сцепление, вместо аеродинамично? Може и активното окачване да върнат, ще е много по-добре така. Освен това притискащата сила си има и добра страна относно изпреварванията - поток с низко налягане и следователно срив на предното крило на гонещата кола, която може да използва това за да бъде "дръпната" на правите участъци от болида отпред. На завоите обаче е опасно, може да доведе до много недозавиване.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  3. 3 Профил на shumi68
    shumi68
    Рейтинг: 8 Гневно

    Абе щом сте тръгнали да намалявате двигателите по размери с цел икономии от 2013 година им слагайте на болидите по един 800 кубиков двигател от трабант и вземете го закривайте тоя спорт!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK