Рали сезонът стартира, но пилотите ги няма

Емоционалните нощни етапи от 2009 г. засега отново остават в историята<br />

© Калин Дедиков, www.ultracars.bg

Емоционалните нощни етапи от 2009 г. засега отново остават в историята



Верните автомобилни фенове с нетърпение отброяват дните до старта на новия сезон с рали "Траянови врата" и с право очакват началото на най-оспорваната битка за титлата от години насам.


Шампионът в последните две години Крум Дончев вече облепи своя "Пежо 207 S 2000" с логото на новия спонсор "Глобул", носителят на пет титли Димитър Илиев и неговия "Шкода Фабия S2000" са финансово подсигурени от "Виваком", а атрактивният Ясен Попов продължи партньорството си с "Мтел" и ще бъде по-конкурентен с подобрения под спецификация R4 "Мицубиши Лансър Ево 9".


Тримата заформиха "мобилна война", но тяхното реноме и амбиции за пореден трофей от шампионата още по-активно ще оспорва третия за 2010 г. Петър Гьошев. Наскоро той също се обзаведе с автомобил Super 2000 - "Пежо 207".




На пръв поглед финансовата криза е сменена от засилена конкуренция и значително изравняване на силите в техническо отношение, което няма как да не радва феновете. Но големите емоции за тях ще свършват след минаването на първите четирима по отсечките.


Петър Гьошев вече ще спори за титлата с &quot;Пежо 207 S2000&quot;<br />

© Красимир Юскеселиев

Петър Гьошев вече ще спори за титлата с "Пежо 207 S2000"


Поне това се вижда от едва 19-те заявени екипажа за рали "Траянови врата", което открива сезона с антирекорд и провокира смесени чувства. Състезанието отбелязва най-скромния брой участници в своята история и е безспорно доказателство за засилващата се криза при по-малките отбори.


От стартовия списък отсъстват по-младите потенциални претенденти като пилота на "Интерлийз" Игнат Исаев и обещаващият Пламен Стайков. Най-добре класираният българин в Световния рали шампионат (WRC) Тодор Славов пък в последния момент си осигури участието край Панагюрище. Въпреки това и той влиза в триото с очертаващ се нулев сезон.


Екипажите на Екатерина Стратиева и Тихомир Стратиев вече мигрираха към румънския шампионат, където намират развитие, конкуренция, публика по трасетата и най-вече по-голяма изгода. Така младите таланти и малките тимове търпят последствията от тъмната история на големите с неоправданите средства на разочаровани бивши спонсори, които не смятат да се завърнат в спорта.


"Траянови врата 2011" ще се превърне в състезание с четири самотно препускащи отпред породисти жребци. След тях "за пълнеж" ще минат и останалите няколко пилоти, положили усилия да стартират. Но ако за старта на сезона техният брой е 15, то за всеки от следващите шест кръга те прогресивно ще намаляват. По традиция с решаването на титлата ще изчезнат шампионът и загубилите битката водещи състезатели.


На фона на всичко това идва и въпросът колко ще са феновете по отсечките, след като шумните скандали около световното рали "България" успяха да отблъснат част от публиката.


Пресните успехи на Тодор Славов в Световния шампионат не се оказаха достатъчни за големите български спонсори<br />

© "Булбет рали тим"

Пресните успехи на Тодор Славов в Световния шампионат не се оказаха достатъчни за големите български спонсори


"Наистина е тъжно, че има толкова малко участници. Като организация сме се постарали всичко да е на ниво, явно състезателите нямат необходимите средства", заяви заместник-директорът на "Траянови врата" Стойко Вълчев пред сайта ultracars.bg.


Освен във финансово отношение за нарастващата липса на участници и публика по трасетата бившият навигатор вижда вина и в тромавата бюрокрация и липсата на адекватно съдействие от Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС).


"Спортът има нужда поне от административна подкрепа от федерацията и държавата. Но те не подкрепят достатъчно стартовете, с изключение на рали "България", и в някои аспекти пречат за тяхното развитие. Постоянно се оформят различни интриги и спорове, от които страда реномето на спорта. Състезателите карат извън България не защото не искат да карат у нас, а защото не им е изгодно", коментира Вълчев, който имаше заслуга за превърналото се в празник еднократното възраждане на нощните отсечки край Костенец през 2009 г.


Организацията на предстоящото състезание струва между 60 и 80 хиляди лева, като средствата са събрани от няколко местни фирми и общините в района.


За да стане по-атрактивно за пилоти и фенове, "Траянови врата" е претърпяло рядката за националния шампионат пълна промяна. "В маршрута най-вече на първия ден влизат нови отсечки, използвани за последно преди около 25-30 години", обясни Вълчев.


Ясен Попов ще разчита на стария &quot;Лансър Ево 9&quot;, но вече с подобрения под спецификация R4

© Калин Дедиков, www.ultracars.bg

Ясен Попов ще разчита на стария "Лансър Ево 9", но вече с подобрения под спецификация R4


Екипажите ще трябва да преминат общо 187.21 състезателни километра в 11 скоростни етапа, а на ключовите места за гледане по трасето има обособени безплатни паркинги.


За първия ден Вълчев препоръчва на зрителите да се насочат към отсечките "Стрелча" и "Карлиево" - около комплекса Панагюрски колони. "За неделя препоръчвам т.нар. "скок на Оборище", който сега няма да е скок, а ляв обратен завой. Оттам по алтернативен път се стига бързо до финала на същата отсечка или до старта на следващата - "Язовира". Ралито предлага и много други места за гледане, но най-важното е публиката да спазва стриктно указанията за безопасност", обясни отговорникът по трасето.


Церемониалният старт на състезанието е в петък от 20.00 ч. на централния площад в Панагюрище. Първият пилот ще стартира по специалните етапи в събота и неделя от 9.00 ч., а минаванията ще завършват около 15.45 ч.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Айде и на тия хългъзници държавата иМ виновна! Какво, полуоски ли да купува и бензин ли да налива?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  2. 2
    ****

    Този коментар беше изтрит в 09:22 на 12/05/2011 от неговия автор.

  3. 3 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Къде видяхте, че държавата е виновна?! Тъжното е, че написаното е истина, макар да е прекалено меко казано.

  4. 4 Профил на Zhelyazkov
    Zhelyazkov
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Тъжна история...

    Цената на тока се определя от ДЪРЖАВАТА!!!
  5. 5 Профил на Васил Величков
    Васил Величков
    Рейтинг: 1391 Весело

    Разбира се, че всеки ще предпочете да кара извън България, където има невероятна публика и много по-голям потенциал за спонсори или градене на име.
    Ето едно видео от Rechberg 2011 - имаше и 2-ма Българи на старта (Златков със Audi Quattro S1 и Живков с Lancia Delta):
    http://www.youtube.com/watch?v=vI-zKCUDjXs

    Татко на двама
  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#5] от "Васил Величков":

    Публика викаш? Бе то ако ралито е квалитетно - и публика ще има. Виж какво стана на ВРЦ-то в Боровец. На Акрополис има повече българи отколкото гърци. Същото е като има ВРЦ в Турция или Ф1 в Турция.

    Българите са фенове на моторните спортове. Обаче федерацията изцигани българските ралита до махленски спор на 2-3 татьови синчета. И нормално феновете не искат да ги гледат.

  7. 7 Профил на aimless
    aimless
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Хубаво го е написал Миро Стоев!
    А Министър Нейков раздаде някакви смешни пари, за да затвори няколко улици в София и да се снима как го возят с бегачката, докато изнервени софиянци чакат по светофарите...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK