Пилотите определиха Лука Росети за фаворит в рали "България"

Лука Росети идва за победа в България и запазване на лидерската позиция в ERC

© FIA ERC

Лука Росети идва за победа в България и запазване на лидерската позиция в ERC



Българските пилоти не губят надежди за крайния успех в предстоящото рали "България", но остават реалисти и дават по-големи шансове на своите класни чуждестранни конкуренти.


В събота край Боровец ще стартират петима от първите шест състезатели във временното класиране на Европейския рали шампионат (ERC) - шампионът Лука Росети ("Фиат Абарт Гранде Пунто S2000"), Антонин Тлустяк ("Шкода Фабия S2000"), Лука Бети, Масией Олексович и Сжимон Рута с "Пежо 207 S2000".


От българска страна ще им се противопоставят Димитър Илиев ("Шкода Фабия S2000"), Петър Гьошев, Крум Дончев и Игнат Исаев с "Пежо 207 S2000".




"Тази година няма много участници, но за сметка на това са силни, коментира пред "Дневник" Илиев, който спечели първите два старта от националния шампионат.  Нашите момчета също ще бъдат много бързи. Шансовете ни са добри. В никакъв случай няма да бъде лесно да се борим за победа в крайното класиране, но съвсем не сме вдигнали байряка. Лука Росети е най-големият фаворит."


Димитър Илиев спечели първите два старта в националния шампионат - "Траянови врата" и "Сърбия"

© Калин Дедиков (www.UltraCars.bg)

Димитър Илиев спечели първите два старта в националния шампионат - "Траянови врата" и "Сърбия"


Пилотът на "Престиж рали тим" Петър Гьошев, който спечели скандалното състезание сред българите през миналата година, също е респектиран от чуждестранните си противници.


"Автомобилът ни е готов и само чакаме човек от Франция, който допълнително да ни помогне с настройките. Той вече ни даде малко информация за част от конкурентите и сме наясно колко са бързи и борбени", каза той.


Основната цел пред Гьошев остава битката за националния шампионат. "Не мога да кажа какво реално ще очакваме в генералното класиране. Целта ни е да се движим в една група с другите българи и да поддържаме високо темпо спрямо останалите. Росети остава фаворит за победата", добави той.


Последният български победител край Боровец - Крум Дончев, не беше открит за коментар, но в разпространеното от екипа му съобщение се казва, че "е амбициран да се представи на възможно най-високо ниво".


Петър Гьошев се представи най-силно от българите през 2010 г.

© Калин Дедиков (www.UltraCars.bg)

Петър Гьошев се представи най-силно от българите през 2010 г.


Зад фаворитите пилотът на "Булбет рали тим" Тодор Славов с "Рено Клио R3" ще се бори за втора победа в ERC при автомобилите с един двигателен мост. Той отново ще трябва да се справи и със скромния си бюджет, който го оставя с едва две нови гуми за състезанието. "Задачата ни е отново да сме първи в своята категория.


Това ще ни доближи още повече до лидерската позиция. Мисля, че сме готови за състезанието. Малко сме зле с гумите и разполагаме само с две нови за цялата надпревара. Пред нас ще бъдат само "суперите", така че място в топ 10 е реална цел. Ще ни е трудно, но отново ще се справим", убеден е варненецът.


В сряда пилотите обходиха маршрута на първия ден от ралито, а Димитър Илиев похвали организаторите за свършената работа по отсечките. "Етапите са добре почистени. Дупките са асфалтирани, свлачищата са оправени. Трасетата ми харесват.


Сега са се постарали, но миналата година се бяха престарали - всичко беше изчистено и направо беше направено магистрално състезание. А сега си има храсти, слепи завои и тесни участъци, с което вече много повече прилича на рали", заяви Илиев, който триумфира през 2007 г. като вторият български победител в най-голямото родно състезание.


Предвид миналогодишните скандали около крайното класиране на българите Гьошев остана по-сдържан в предварителните оценки.


"Рано е да говорим за организация, ще си проличи каква е в състезанието. Постарали са се за състоянието на отсечките, но ще бъде много тежко в съботните преходи към от "Сестримо". Те са дълги, а състоянието на пътищата в тях е много лошо", смята пилотът на "Престиж рали тим".


Тодор Славов има едва две нови гуми за дългото 775.27 км рали "България"

© "Булбер рали тим"

Тодор Славов има едва две нови гуми за дългото 775.27 км рали "България"


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Стискаме палци на Гьошев!

    А за Тошко... абе какво да кажем, толкова ли няма кой да помогне с читава кола на това момче? Глупаво е да се затрие толкова млад, но очевиден талант.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK