Лука Росети спечели драматично рали "България"

Лука Росети е 18-ият италианец, триумфирал в рали "България"

© Александър Ашминов, пресцентър

Лука Росети е 18-ият италианец, триумфирал в рали "България"



Европейският шампион Лука Росети с "Фиат Абарт Гранде Пунто S2000" спечели драматично 42-ото издание на рали "България". Той отмъкна победата на Петър Гьошев и Димитър Спасов ("Пежо 207 S2000") в последните два етапа с едва 7.2 сек.


Италианският триумф край Боровец беше допълнен от третото място на Лука Бети, също с "Пежо 207 S2000", който отрано се задоволи с него и полагащите му се точки за Европейския шампионат (ERC).


Гьошев поведе още от самото начало на състезанието и запази лидерската си позиция до последните две отсечки. Той започна неделния ден с аванс от 6.6 сек. пред Лука Бети и 11.7 спрямо Росети, но европейският шампион беше по-бърз от българина и в четирите етапа.




До последните две отсечки той съкрати пасива си до едва 3.2 сек., а с второто минаване на "Мухово" го превърна в преднина от 3.4 сек. В решителната "Славовица" Росети дръпна с още толкова пред Гьошев и в крайна сметка със 7.2 сек. аванс стана 18-ият италианец, спечелил рали "България".


Победата щеше да направи Гьошев едва четвъртият български победител в състезанието след Илия Чубриков (1971 г.), Димитър Илиев (2007) и Крум Дончев (2008). За него и Спасов остава утехата, че за втора поредна година са най-бързият български екипаж край Боровец и взимат най-много точки за националния шампионат. Освен това тандемът записа и първите си точки за европейския шампионат.


Едва 7.2 секунди не стигнаха на Петър Гьошев да триумфира в рали "България"<br /><br />

© Калин Дедиков, www.UltraCars.bg

Едва 7.2 секунди не стигнаха на Петър Гьошев да триумфира в рали "България"



Димитър Илиев с "Шкода Фабия S2000" беше най-бързият пилот в ралито и доминираше напълно със седем от десет възможни етапни победи, но нямаше късмета да повтори успеха си от 2007 г.


Пилотът на "Виваком рали тим" спука гума едва във втората съботна отсечка, което го забави с 3 минути и той потъна в класирането. Веднага след това той наложи непосилно за своите конкуренти темпо и си проби път до петото място, като покри цели 1:10 мин. от огромния си пасив.


До последно Илиев се бори за четвъртата позиция с Ясен Попов и неговия "Мицубиши Лансър Ево 9 R4". Пилотът на "Мтел рали тим" изневери на атрактивния си стил, заложи на стегнато каране и след събота се движеше на 1:17 мин. пред своя преследвач. Със силното си темпо Илиев стопи разликата до едва 7.2 сек., но това не се оказа достатъчно и той остана пети.


Шести в крайното подреждане се нареди Игнат Исаев, който изкара първото си състезане с автомобил Super 2000 с нает от италиански отбор "Пежо 207 S2000". Зад него се нареди националният шампион Крум Дончев, също с автомобил на френския производител. Подобно на Илиев и той спука гума в SS2, а след това загуби още време при второто минаване на "Сестримо" и нямаше възможност да се бори с Исаев.


В последните етапи победителят в рали "България" от 2008 г. все пак изпревари чеха Антонин Тлустяк ("Шкода Фабия S2000") и зае осмата позиция. Първата десетка допълниха поляците Мачией Ржежник и Сжимон Рута с последните два "супера" "Пежо 207 S2000", като в нито един момент от състезанието не показаха особени заложби за по-предно класиране.



Веднага зад тях финишира Тодор Славов с "Рено Клио R3". Пилотът на "Булбет рали тим" беше сред шестимата състезатели, спукали гуми във втората отсечка, а след това и получи наказание от 20 секунди, но завърши състезанието като победител в Европейския шампионат при автомобилите с един двигателен мост.


До финала стигнаха общо 19 от 26 стартирали автомобила. За разлика от миналата година, когато рали "България" беше кръг от Световния шампионат (WRC), състезанието не се радваше на голям зрителски интерес и по отсечките нямаше много публика.


Тодор Славов спечели втората си победа за сезона в Европейския шампионат при автомобилите с един двигателен мост

© "Булбет рали тим"

Тодор Славов спечели втората си победа за сезона в Европейския шампионат при автомобилите с един двигателен мост


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на uran
    uran
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Жалко за Петър Гьошев. Пожелавам на следващото състезание да има повече късмет!

    Yet another blue planet.
  2. 2 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Напрежението си е казало думата

  3. 3 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Разстроено

    Жалко за нашите !

    :
    До ДНЕВНИК :

    Илия през 1971 год победи в рали "" Хеброс ""

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  4. 4 Профил на MARSIANECA
    MARSIANECA
    Рейтинг: 488 Гневно

    Ами отсечката Сестримо беше тотално осакатена как ще има хора като там където се събираха най-много хора коли изобщо не минаваха. И ПАК за поредна година организацията е пълна дупка

  5. 5 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#3] от "Чардо":

    Абе той и Росети вчера спечели рали Траянови врата...

  6. 6 Профил на Антоанета Дедикова
    Антоанета Дедикова
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#4] от "MARSIANECA":

    Защо ще се събират хора, ако не минават коли? Или в коментара става дума за предишни години?

  7. 7 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Разстроено

    Росети спечели ралито на некадърния Геоги Янакиев , който е начело на СБА и БФАС от средата на 1982 год !!! Той е по- дълго управленец и от Тодор Живков !
    А рали България се явява правоприемник на Златни , а не на Хеброс!
    А рали Златни първите ТРИ години 1970 - 72-а се печели подред от един германец с Порше , за съжаление сега не мога да се сетя за името му . По-късно той подари на Илия едно заводско Порше и Илия го подпали и не можа да завърши .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK