Петър Ценков ще кара на рали "Мароко" в подготовка за "Дакар"

Петър Ценков завърши втори при дебюта си в "Мароко" през миналата година

© „Рали Рейд.БГ“

Петър Ценков завърши втори при дебюта си в "Мароко" през миналата година



Единственият българин, стигнал до финала в рали "Дакар" - Петър Ценков, ще стартира в рали "Мароко" като заключителна част от подготовката си за предстоящото издание на най-тежкото офроуд състезание в света.


Заедно с Ценков в африканската надпревара ще се включи и неговият съотборник в клуб "Рали Рейд.БГ" Младен Вачков, който също ще атакува състезанието в Южна Америка.


Най-голямото крос-кънтри рали в Африка ще се проведе между 16 и 22 октомври, а на старта ще застанат 170 екипажа. През миналата година Ценков финишира втори при дебюта си в Мароко, където през този сезон трасетата ще следват класическия маршрут на африканския "Дакар".




Двамата българи ще стартират в надпреварата само две седмици след победата им в ATV категорията на най-голямото европейско офроуд рали "Бреслау".


"Изключително сме доволни от постигнатите резултати, макар че най-трудното тепърва предстои, каза Ценков. "Дакар" не е шега и изисква сериозна подготовка. Подготовката е над 50% от участието в този маратон и сме се постарали да вземем всички мерки за още едно успешно българско представяне в Южна Америка."


Екипът за втора поредна година се ползва с подкрепата на държавата в лицето на спортния министър Свилен Нейков и министъра на транспорта Ивайло Московски. Не стана ясно каква е финансовата част от ангажимента на правителството.


"Надявам се да бъдем достойни участници в рали "Дакар", заяви Нейков. Доказахме, че можем да завършим рали "Дакар". Победите показват, че подготовката е правилна. Държавата проведе разговори с министерството на транспорта и се надявам двете министерства да обезпечим участието ни."


За предстоящото издание на "Дакар" Ценков и Вачков ще разчитат на опитен екип, като сервизният камион и сервизният автомобил ще бъдат управлявани от офроуд състезателите Руси Русев и Руслан Трифонов.


Както през тази година, така и през следващата пилотите ще заложат на машини Can-Am Renegade. Четириколките разполагат с 800-кубиков двигател, задвижване на четирите колела. Допълнителните подобрения по тях са извършени в България.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4970 Любопитно

    УСПЕХ !!! НО ....... щом държавата финансира поне да има логото на спонсора България !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Haftor
    Haftor
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Евалата Пепи!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Завиждаме ти благородно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK