"Лада" се завръща в Световния туринг шампионат с "Гранта Спорт"

"Лада Гранта Спорт" е разработена за едномарков руски шампионат<br />

© www.granta-cup.lada.ru

"Лада Гранта Спорт" е разработена за едномарков руски шампионат



Руският производител "Лада" обяви плановете си за завръщане в Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC) през следващия сезон с модела "Гранта Спорт".


За момента АвтоВАЗ предвижда стартове само в два състезателни уикенда – на унгарската писта "Хунгароринг" на 6 май и на "Ещорил" в Португалия на 3 юни.


Целта на екипа ще бъде събирането на данни за автомобила и оценяване на потенциала му за евентуална пълна програма през 2013 г. Все още не е ясно дали марката ще си партнира с шампиона "Шевролет", чийто собственик "Дженерал мотърс" има джойнт венчър с АвтоВАЗ.




"Лада Гранта Спорт", чието серийно име беше избрано с мащабен конкурс, е разработена за едномарков шампионат в Русия с натрупания опит на компанията от първото й участие във WTCC.


В настоящата си версия автомобилът е задвижван от 1.6-литров бензинов турбодвигател с максимална мощност 235 к.с. и 280 Нм въртящ момент. Скоростната кутия е 5-степенна секвенциална с диференциал с ограничено приплъзване. За стартовете в световния шампионат руснаците разработват кит за версия S2000, която също ще разчита на такъв двигател.


"Лада" дебютира във WTCC през 2008 г. с по три представителя на модела 110, подготвени от "Рашън беърс моторспорт", а за следващия сезон неговият наследник "Приора" вече имаше статут на заводски автомобил.


За краткото участие на руснаците най-добрите им резултати бяха двете шести места на британеца Джеймс Томпсън на италианската писта "Имола", донесли и единствените точки на марката в шампионата.


За WTCC руснаците подготвят двигател в спецификация S2000<br />

© www.granta-cup.lada.ru

За WTCC руснаците подготвят двигател в спецификация S2000

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK