"Ферари" представи "агресивен", но грозен болид за 2012 г.

Предницата на новия болид е с нестандартно завършване

© Ферари

Предницата на новия болид е с нестандартно завършване



Ферари" представи своя "агресивен" болид, който да се бори за световната титла във Формула 1 през тази година. За наблюдателите моделът F2012 е по-скоро грозен, с "боксьорски нос" и радикална предница.


Италианският тим беше принуден да отмени плановете си за разкриване на новия болид пред избрана публика заради лошите условия и го направи онлайн. 


"Знаем, че бъдещето на компанията зависи от това, което правим днес", заяви шефът на тима Стефано Доменикали. 




Колата беше представена от пилотите Фернандо Алонсо и Фелипе Маса и според първите впечатления е по-близо до визията на "Кейтъръм" СТ01, отколкото консервативната разработка на "Макларън".


"Това е нещо, което беше част от мечтите ми. Наистина вярвам на отбора и на новата кола. Изглежда наистина, наистина агресивно", заяви Маса.


Според хората от "скудерията" дизайнът е агресивен

© Ферари

Според хората от "скудерията" дизайнът е агресивен


Най-забележителната новост в дизайна на болида е "боксьорският нос", с което "скудерията" къса с дизайна от близкото минало. В никакъв случай той не може да бъде определен и като красив. Носът свързва рязко надолу, а не плавно. Експертът на  Би Би Си Андрю Бенсън дори определя дизайна като "драматичен".


Според Доменикали промените трябва да доведат до постоянно добри резултати след тежкия минал сезон. "Научихме много уроци от миналото и взехме някои трудни решения. Но съм сигурен, че всичките ни усилия ще се оправдаят от тази кола", коментира той.


Въпреки че призна за "някои новинки", според него болидът не е радикално променен в сравнение с миналата година. "От техническа гледна точка имаме много новинки по отношение на механиката и по формата на колата. Но искахме да има последователност и се надявам да постигнем желаното представяне", добави той.


Доменикали  изрази увереност в пилотския състав. "Сигурен съм, че отборът ще положи максимални усилия. За Фернандо нямам какво да добавя за качествата му. В трудната минала година той удължи договора си с нас за много години напред, което говори за неговата отговорност", заяви той.


"Ферари" не е печелил световната титла от 2007 г., а испанският пилот обяви оптимизъм и готовност да се борят за първото място тази година. "Трябва да сме решителни и позитивни за предстоящия сезон. Трябва да се борим за титлата", заяви Алонсо.


Това е първият болид, който излиза от ръцете на новия техническия екип под ръководството на Патрик Фрай. Той замени Алдо Коста. Според обясненията за носа причината е желанието да се отговори на новите изисквания в правилата. "Това е начинът да вдигнем долната част на шасито колкото е възможно повече по аеродинамични причини", се казва в становище на отбора.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Той да печели състезания, пък нека си е грозен...

  2. 2 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Агресивно щеше да е да извадите торби с пари и да платите на кадърен инженер като Нюи, а не на смешни пилоти.

    икономист - неграмотник с диплома
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на zaza
    zaza
    Рейтинг: 721 Неутрално

    малко е ръбат

    Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
  5. 5 Профил на Raging
    Raging
    Рейтинг: 574 Весело

    Предницата е в уникален руски стил.

  6. 6 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Вместо да се оправдават, че носа бил грозен, може да си кръстят болида Пинокио

  7. 7 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Предницата е малко шокираща на пръв поглед. Направо са направили малко анти-крило с тая чупка на носа.

  8. 8 Профил на Soothsayer
    Soothsayer
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Касперски спонсор на Ферари?! Интересно!

  9. 9 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Вярно че е грозноват, но ако върши работа до средата на сезона много от отборите ще са го копирали.

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  10. 10 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Да бим безалкохолните и Макларън, пък нека да е грозен. Между другото конкурентите доста често крадат такива грозотии, просто всеки гледа резултатите. Ако нещо ще спечели пет хилядни на обиколка веднага влиза в употреба, без значение дали е грозно.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  11. 11 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Няма начин нещо да е грозно и в същото време да е успешно.

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  12. 12 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4295 Весело
  13. 13 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1228 Весело

    Щом са вдигнали толкова носа, явно им излиза аеродинамиката.
    Нищо чудно нослето да забива още въздух отдолу, а там какво става казват инженерите.
    Уважаемите дизайнери после ще кажат

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  14. 14 Профил на asenovko
    asenovko
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#11:"charlyb"]Няма начин нещо да е грозно и в същото време да е успешно. [/quote]
    Що бе, ей ма на, аз съм жив пример

  15. 15 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 767 Весело

    До коментар [#5] от "Мартин Янков":

    Предницата е стил Волво 940 - предназначена да блъска лосове в тундрата.

  16. 16 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Прилича на китайска детска играчка...

  17. 17 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Имам недобро пердчувствие и за Ферари с грозния си болид, както и за "моите" вечни фаворити от Макларън, с наистина красивото си шаси. Най-вероятно Редбул отново ще ги смаже.

  18. 18 Профил на danailov
    danailov
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Дали концепцията на Фрай ще излезе сполучлива, ... хм, ще видим. Във всеки случай това с "грозния" болид си е чиста глупост, тука се гледат други неща, а не на кой какво му се иска да вижда - "боксьорски носове" и други подобни. "Ферари" не са ми любимците, но ми допада че опитват новости. И в този дух още една глупост - болидът на "Макларън" бил консервативен. Както се казва: "Коментарът е излишен!".

  19. 19 Профил на wladoal
    wladoal
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Дали, този ръб, преди година и нещо, щеше да спаси Маса от пружината на Баричело?

  20. 20 Профил на cankabojkova
    cankabojkova
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Няма да го оценяваме по красота я...

  21. 21 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Да се надяваме,че ще е конкурент в челото.То иначе пак без интрига...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  22. 22 Профил на 993
    993
    Рейтинг: 608 Любопитно

    Носът е в стил LEGO… Някак си не ми излежда много обтекаем този ръб. Странно, но все пак успех на Ферари. Нека ни докажат противното.

    911,959,964,993
  23. 23 Профил на ogi1111
    ogi1111
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#8] от "Soothsayer":

    Касперски са спонсор от 2011, и до колкото знам имат договор и за 2013

  24. 24 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Награди се раздават не за красиво проектирани машини , а за бързи машини.

  25. 25 Профил на kamm
    kamm
    Рейтинг: 506 Неутрално

    кофти гърбица на носа...

  26. 26 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1047 Весело

    Предницата е на Лада-Нива
    В момента карам две служебни "ниви" - къса и дълга база!
    Дългата база е голяма тесла, та ферарито прилича на нея

    Машини прости, народ неук.
  27. 27 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Купи се печелят със скорост,а не с красота!

  28. 28 Профил на никола
    никола
    Рейтинг: 8 Весело

    F2012 за момента е базата върху която непрекъснато от тук нататък ще се наслагват аеро ъпгрейди. Още преди началото на сезона ще има промени на базата на резултатите от първите тестове и от там нататък - на всеки 2-3 седмици ще има подобрения.
    Гърбицата, която толкова се обсъжда се получава заради изискване на ФИА за ниска височина на носа и желание на инженерите да повдигнат максимално долната част на шасито. По принцип по-ниският нос предполага предимство, но има редица условности и още на първите тестове след няколко дни в Испания ще се видят разликите...
    Най-интересно според мен е предното pull rod окачване, което (ако не се заблуждавам) никой друг за сега не използва тази година...

  29. 29 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1047 Весело

    На Ферари е нужен Шумахер!
    Не е задължително, като пилот!
    В бъдеще, това ще се случи )

    Машини прости, народ неук.
  30. 30 Профил на Mr.Strong
    Mr.Strong
    Рейтинг: 506 Неутрално

    що пък да е грозно?! на мен си ми е ок.
    стискам палци за отбора да е конкурентен тая година

  31. 31 Профил на 2uettottanta
    2uettottanta
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Нали се сещате че няма нищо случайно по машините от Ф1. Ако това решение даде ефект до края на сезона всички болиди ще са така "грозни"

    2uettottanta
  32. 32 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    Ми, да му сложат едни ... цици и малко русо...

  33. 33 Профил на kirkor
    kirkor
    Рейтинг: 561 Неутрално

    На грозотията се свиква и след година ще бъде хит в модата, ако покаже добри резултати!

  34. 34 Профил на LAZARIVS
    LAZARIVS
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#13] от "skara":

    Този сезон носовете на колите са по-ниско от миналогодишните - промяна в правилата.

    Think Different...
  35. 35 Профил на kolche
    kolche
    Рейтинг: 229 Неутрално

    вЕче плъзната първите слухове че изпускателната система на Ферари е нелегална.

  36. 36 Профил на shango
    shango
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Трябва да е по-ръбат, за да защитава Маса от атаките на Хамилтън





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK