Рекламите на Супербоул: Клинт Истууд вдъхновява Америка срещу кризата

Тази реклама трудно би създала усещането за вкуса на бира, коментира "Чикаго трибюн"<br />

© Rеuters

Тази реклама трудно би създала усещането за вкуса на бира, коментира "Чикаго трибюн"



Към шоурумите, Америка! Рекламите на автомобили имаха главната роля по време на Супербоул, коментира "Чикаго трибюн". Още в първите часове след голямото събитие в американския спорт вече има куп класации, оценяващи представянето на компаниите.


Много силно впечатление остави рекламата на Chrysler с Клинт Истууд. Клипът беше излъчен по време на почивката на мача между "Ню Йорк джайънтс" и "Ню Ингланд пейтриътс" (21:17). В него 81-годишният актьор и режисьор казва, че "Америка също е между двете полувремена" и че трябва да се подготви за второто.


"Хората са без работа и страдат. Те се чудят какво да правят, за да се вдигнат", обяснява Истууд. Според него отговорите могат да дойдат от Детройт.




Кризата между 2007 и 2009 г. и спадът в продажбите на автомобили в страната доведе до фалит и сериозни преструктурирания Chrysler и General Motors, припомня "Блумбърг". Върхът на безработицата в страната стигна беше 16.6% през юли 2009 г., а сега е 9.7%.


В стратегията си маркетолозите на компанията са избрали да събудят патриотичния дух на американците. "В тези трудни времена трябва да намерим път напред. Ако не можем да го намерим, ще направим нов", казва Истууд.


В рекламата не се споменава името на компанията, а единствената връзка с нея са няколко автомобила, попадащи в близък кадър. Според анализаторите авторите на клипа разчитат емоционалният ефект да въздейства на потребителите.


В най-скъпото рекламно време за годината, в което средната цена на 30-секунден клип е 3.5 млн. долара, видеото на  Chrysler е с продължителност две минути. Недостатъкът му е, че е излъчен на почивката, коментира вестник "Ню Йорк таймс". Въпреки това оценката за него е положителна. Очаква се клипът да донесе и политически коментари в годината на президентските избори в САЩ.



Добра оценка получава и рекламата на Volkswagen. От компанията представят новата "костенурка" с участието на закръглено куче, което с усилени тренировки влиза във форма. Във втората част на видеото се продължава традицията от миналата година да се прави връзка с филмовата сага "Междузвездни войни".



По-критично е мнението за рекламата на Coca Cola. Компанията пусна видео с полярните мечета. Анализаторите твърдят, че анимационните герои са симпатични, но не е ясно каква точно е ролята им в стратегията покрай Супербоул.



Освен анализаторите е важно какво мислят и хората. Вестник "Ю Ес Ей тудей" има свой подсайт, в който всеки може да гласува за рекламата, която му е харесала най-много. На първите две места са клипове на чипсовете Doritos.



Кучетата влязоха активно в рекламните клипове. Doritos представи и своята версия за "Най-добрия приятел на човека", отново с хумористичен поглед. Забавната реклама е на второ място в класацията на сайта на "Ю Ес Ей тудей".



Един от традиционните участници в спора за най-висока оценка по време на Супербоул е пивоварната Anheuser-Busch. Този път не се е получило, коментира вестник "Чикаго трибюн". Според изданието името на рекламираната Budlight Platinum създава по-скоро усещане за кредитна карта, а не за бира. Трудно е да си представим вкуса на бира при тази реклама, пише в анализа на добрите и слабите клипове по време на Супербоул.


Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mmpp
    mmpp
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Кой е тоя отбор от "Ню Йорд"?

    Terminal 2: thinking man's choice.
  2. 2 Профил на ditenat
    ditenat
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ефективна реклама! За две минути Клинт така ме депресира, че веднага отивам да ударя една бира, дори и Бъд Лайт да е...

    Я, то рекламата била за Крайслер! Тези пък защо си мислят че американците трябва да бъдат докарани до пълно униние за да почнат да си купуват повече крайслери?

  3. 3 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3465 Весело

    И рекламите са част от шоуто!

  4. 4 Профил на Brutale
    Brutale
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Рекламите покрай Super Bowl се считат за атестат за оригиналност. Дългогодишна традиция в Америка е да се водят класации, да се гласува за най-сполучлива Super Bowl реклама и т.н. Днес сутринта по повечето телевизии коментираха по темата. Като, че ли рекламата с кучето на Доритос се очертава като най-оригинална (според повечето коментари).

    Иначе шоуто си заслужава и футболът (американския) е страхотна игра.

  5. 5 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Баси гадния цвят са измислили за бутилките на тази бира!
    И рекламата с дядо Клинт не ми хареса - внушава ми, че едва ли не обикновените хора са виновни за кризата и те трябва да измислят начин за измъкване.
    Единствено рекламата на чипса беше горе-долу интересна, ама ако чипсът беше нормална храна, а не джънк...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK