Яри-Мати Латвала спечели първата квалификация във WRC

Латвала не записа точки в рали "Монте Карло", където отпадна в първия ден

© Ford

Латвала не записа точки в рали "Монте Карло", където отпадна в първия ден



Пилотът на "Форд" Яри-Мати Латвала спечели първия квалификационен етап в историята на Световния рали шампионат (WRC) и ще получи правото първи да избере реда на стартиране в рали "Швеция".


Въведената за тази година квалификационна отсечка смени шейкдауна. Вече резултатите от нея на състезателите с приоритет 1 и 2 ще определят стартовия ред в надпреварата, а не класирането в шампионата, както беше досега. Квалификацията ще е валидна за макадамовите и снежните ралита в шампионата.


В четвъртък Латвала зададе темпото в "Швеция", като изпревари с шест десети бившия си съотборник и настоящ пилот на "Ситроен" Мико Хирвонен. "Нямах никакви проблеми в етапа. Може би в един от завоите бях малко по-бавен, след като видях камъни около него, но даденото време е перфектно. Доволен съм", обясни финландецът.




Квалификационният етап донесе и промени във времеизмерването, като резултатите вече ще бъдат засичани до хилядната от секундата. Това незабавно даде ефект, след като частникът От Танак с Go Fast Ford остана трети на едва 0,005 сек. зад Хирвонен.


"Форд" имаше още двама представители в първата петица в лицето на руснака Евгени Новиков и заводския пилот Петер Солберг. Световният шампион Себастиен Льоб със "Ситроен" остана шести на първото изпитание в "Швеция", където има само една победа в своята кариера. Стартът на състезанието ще бъде даде в 21.04 часа със суперспециалния етап "Карлщад".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tomforsight
    tomforsight
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Трябва да го пуснат Латвала по малките улички на София (и без това нашият квартал е заприличал на ски-курорт) - такава квалификация ще падне, че после Рали Швеция ще му се струва като видео-игра ... ще има шанса да види някои не само супер- ами супер-супер специални етапи и отсечки ...

  2. 2 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Мда. През последната седмица подхождах за паркиране като на Рали Швеция - с изключено ESP, засилка и мръсна газ.
    Трябва да взимаме уроци от Яри-Матти, наистина.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK