Себастиен Льоб поведе в рали "Мексико", изоставане за "Форд"

Льоб е неизменен победител в Мексико от 2006 г. насам<br />

© GEPA pictures/ Citroen

Льоб е неизменен победител в Мексико от 2006 г. насам



Световният шампион Себастиен Льоб със "Ситроен" оглави временното класиране след първия ден на рали "Мексико".


Неговият съотборник Мико Хирвонен допълва водачеството на френския тим с второто си място и пасив от 11,2 секунди.


Двамата се възползваха от проблемите на техните съперници от "Форд". В началото на петъчния ден Петер Солберг спука две гуми за първите два етапа, а преди обяд Яри-Мати Латвала счупи окачването сс с загуби над минута и половина.




Така Льоб, който е неизменен победител в "Мексико" от 2006 г. насам, излезе начело в шестата отсечка и до края на деня натрупа аванс от 11,2 сек. пред Хирвонен. "Разликите са много малки и Мико натиска здраво. Яри-Мати също се движи много бързо, така че нямаме право да се отпускаме. Очакват ни още много километри до финала", заяви осемкратният световен шампион.


Латвала пое лидерската позиция от SS2 и я удържаше до петия петъчен етап. На 12 км в отсечката той удари камък и разби предното ляво окачване на своя "Фиеста RS WRC".


"Бяхме на шеста предавка, сляп ляв завой зад превала. Видях камъка, но бяхме на шеста предавка, нямаше как да го избегнем", обясни Латвала, който вдигна драстично темпото следобед и се доближи на 16 секунди до третия Мадс Йосберг ("Адапта Форд").


Съотборникът на финландеца Солберг също нямаше шанс. В първите две отсечки норвежецът два пъти спука гума, което му попречи да се възползва от отличната си стартова позиция и го остави пети в края на деня с пасив от минута и половина спрямо лидера.


Само на 1,3 секунди зад него е От Танак ("М-Спорт Форд"), въпреки че естонецът беше наказан с 10 секунди заради закъснение в сервиза. Съотборникът му Евгени Новиков е седми на още 25,3 секунди.


Австралиецът Крис Аткинсън маркира завръщането си в Световния рали шампионат след три години пауза с екипа на "Монстър Форд" и осмо място. Бившият пилот на "Субару" обаче не беше доволен от това, че спукана гума му попречи да остане в групата на лидерите.


Катарецът Насер Ал-Атия ("Катар Форд") спечели дебютната си етапна победа във WRC при първото минаване на суперспециалния и се движи девети на 13,9 зад Аткинсън. Арминдо Араухо ("Мини Португалия") допълва челната десетка въпреки проблеми с двигателя на своя автомобил.


Другият пилот на "Монстър" Кен Блок поддържаше добро темпо в началото на деня и имаше отличен шанс да се пребори за място в топ 10. Износените гуми в петата отсечка обаче станаха причина американецът да излети от пътя и впоследствие да скъса полуоска и да спука гума. За да не бави своя съотборник, Блок отби за кратко встрани от пътя, за да може Аткинсън да мине пред него, но и бившият пилот на "Субару" караше със спукана гума.


Тиери Нювил пък атакуваше челната тройка, когато откъсна едно от колелата на своя "Ситроен DS3 WRC" в шестата отсечка при удар с бордюр и отпадна. Пилотът на "Фолксваген" Кевин Абринг ("Шкода Фабия S2000") също не завърши заради проблем с горивната система. Преди това холандецът се движеше начело в групата на "суперите", която в момента се оглавява от неговия съотборник Себастиен Ожие, който е 11-и в общото класиране.


В програмата на ралито за събота влизат седем етапа (SS13-SS20), след като второто минаване на суперспециалния в Гуанхуато (SS19) беше отменено. Екипажите ще трябва да преминат 181.59 състезателни километра. По-тежката част от трасето е сутрешната, когато участниците ще направят по две минавания на дългите "Ибарила" (29.90 км) и "Отатес" (41.88 км).


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dobrudjanec
    dobrudjanec
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Себастиен Льоб си е Себастиен Льоб, а "Ситроен" си е "Ситроен"...

  2. 2 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Това добре! Дано така и завърши- с победа в ралито

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  3. 3 Профил на ivanko001
    ivanko001
    Рейтинг: 426 Неутрално

    догодина ще стане интересно с влизането на ВАГ, форд и ситроен са самотни без субару, митцубиши, тойота, ланча , фиат, надявам се все повече от тези марки да се върнат към този формат

  4. 4 Профил на vampiboy
    vampiboy
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Истинска легенда. Най-добрият автомобилен състезател, който съм виждал.

  5. 5 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Яри-Мати винаги катастрофира със стил - само когато е начело в класирането





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK