Водещите пилоти се притесняват от смяна на властта в автомобилния спорт

Водещите пилоти се притесняват от смяна на властта в автомобилния спорт

© Crystal Vision



Водещите пилоти се обединиха около настоящото ръководство на Българската федерация по автомобилни спортове (БФАС) и изразиха притесненията си от евентуална негова загуба на предизвиканите от опозицията избори за нова власт.


Председателят на централата Александър Александров и неговият разцепен управителен съвет ще се борят отново за доверието на автомобилните клубове в петък.


Изборите бяха насрочени от съда след иск от 35 клуба, застанали зад кандидатурата на Радослав Козлеков. Бившият състезател беше първи съмишленик на Александров заедно с Крум Дончев, но след поемането на поста двамата бързо се отделиха от него.




През миналата седмица 33-ма от водещите пилоти в различните дисциплини се обявиха в защита на Александров и мерките, които неговият УС прие за въвеждане на ред и дисциплина в хаотичния автомобилен спорт.


Сред тях са Димитър Илиев, Ясен Попов, Тодор Славов, Николай Златков, Румен Дунев и Дилян Попов, които в сряда определиха като некомпетентна кандидатурата на опозиционерите.


"Разговаряхме с Козлеков и го помолихме да спре с тези си действия. Не е сега времето за такива избори", обясни Николай Златков в ролята си на пилот, а не като председател на Асоциацията на действащите автомобилни състезатели (АДАС). Той определи поведението на недоволните клубове като "неприемливо и непрофесионално".


"Защо само два месеца след избирането на ръководството бяха предприети подобни стъпки? Явно някои хора не приемат определени мерки и непопулярни действия, каквито всъщност трябваше да бъдат направени много отдавна. Работим и правим този спорт и приемаме и одобряваме насоката на развитие в дейността на федерацията", обясни носителят на титлата в планинския шампионат на общо събитие на пилотите и членовете на УС на БФАС.


Според него предприетите мерки от федерацията ще дадат положителен резултат. "Неодобрението е за дребни неща, които могат да се изгладят. Срам ме е да казвам на хората, че някои протестират за 130 лева. В случая става дума за чист реваншизъм, защото ние искаме да даваме на спорта, а от другата страна виждам само хора, които желаят да взимат. А никой не е длъжен да ги обезпечава", добави Златков.


Членът на управителния съвет Димитър Агура коментира, че ръководството на централата работи в дългосрочен план. "Организаторите не разбират, че когато спортът върви и всичко се прави по правилата и като хората, те ще имат повече публика и ще печелят повече. Но не, това няма как да им се обясни! Те са се заяли за взимането на едни 10 000 лева на състезание и това е", обясни той.


Другият член на УС Иван Тенчев обясни, че изключените пет клуба от опозицията не са спазили правилата на федерацията. Според него правилата трябва да важат за всички за разлика от досегашното функциониране на централата.


"Изключени са, защото имат задължения към федерацията. През миналата година има един изключен клуб по същата точка. Сега е изваден клуб с дълг от 200 лева. Ще кажете: "Какво са 200 лева?" А защо тогава не са платени? Няма значение дали дължат 12 000, 2000, 200 или 2 лева, правилата са си правила. Когато искаш да въведеш ред, не може да има изключения. Досега имаше привилегировани клубове в автомобилния спорт и някои искат това да си остане така", каза членът на УС.


Пилотът Ясен Попов наблегна на обединението зад Александров със своите колеги, повечето от които подкрепиха другите двама кандидати на изборите през октомври. "От всички нас тук само Тошко Славов е подкрепил настоящия председател. Но работата, която управлението свърши, и посоката, в която върви, ни допадат. Хората в това ръководство имат опит и са доказали успеха си, затова ги подкрепяме. Предложените заместници на отказалите се членове на управителния съвет са големи имена и доказани мениджъри, които могат да направят много за управлението на спорта", смята пилотът на "Мтел рали тим". Той обясни, че все още няма подписан договор и осигурен бюджет за новия сезон, за което допринесла и нестабилната ситуация в спорта.


Състезателите бяха категорични, че няма да бойкотират новия сезон, ако опозицията спечели изборите. "Ние сме състезатели и нашата работа е да караме. Притесняваме се, че Радослав Козлеков може да спечели. Независимо кой е на поста след изборите в петък аз оставам пилот и до края на активната ми кариера нямам намерение да участвам в управлението на спорта", заяви рали шампионът Димитър Илиев.


Николай Златков обаче заяви готовността си да не стартира в определени състезания, ако няма необходимите условия за тяхното провеждане. "На първо място трябва да има изправна технически линейка и добро състояние на трасето. Досега търпях, но повече няма да рискувам живота си. Ако някой организатор не е осигурил тези прости неща, аз няма да стартирам", каза пилотът, който е с най-атрактивния състезателен автомобил в България – реплика на "Ауди S1" с над 750 к.с.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    Не е важно кой е ръководител, важното е да се спре с дотацията на тая просташка дейност, която не е спорт. Това е дейност, която гравитира около себе си хора с противообществени наклонности.

  2. 2 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 1004 Весело

    Ох то било за БФАС , от която никой не се интересува , притесних се да не е във формулата нещо

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  3. 3 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Жалко е, че им ахора като вяас, които мислят по този начин...Кое точно не е спорт? Дай някакви аргументи...? И за мен футбола и баскетбола са пълна глупост и не предствляват интерес - това означава ли, че не са спорт??? И защо мислите, че никой не се интересува от този спорт в БГ - знаете ли, че едно пистово състезание събира много повече хора който и да е футболен мач в БГ, например????

    АЗ
  4. 4 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    До коментар [#3] от "Александър":

    Аз много обичам Ф1 , но просто БФАС и рали спорта в България не ме интересуват , не че не е спорт , мàни го тоя отгоре

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  5. 5 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#4] от "Karla LaVey":

    Всеки има право на личен избор - някой харесва Ф1, друг футбол, трети голф...Но да се правят заключения от сорта, че автомобилизма не е спорт и едвали не никой не го интересува е несериозно. Пак казвам - на едно пистово състезание от БГ шампионата се събират повече хора отколкото на повечето футболни мачове от А група. Да не говорим за мащабно рали като "България" или "Сливен", където публиката не може и да се сравнява с тази дори като на най-големите футболни дербита...
    Очакваме с нетърпение новият сезон и както е казал Ники Златков, дано организаторите се постараят тази година да имаме поне безопасни трасета!!!

    АЗ
  6. 6 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Стига са ревали ,нямат никакви успехи през последните години на международни подиуми ,само харчат пари !!

  7. 7 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    До коментар [#5] от "Александър":

    В спорта се използва физическа активност за да се генерира здраве и сила на тялото. Автомобилните състезания са съревнования с технически средства, които генерират травми, счупвания и смърт за състезатели, механици и зрители. Примери няма да давам. Средата е замърсена- изгорели газове, разлято по пътищата масло и бензини. Една кола за рали 20-30- 60 литра на сто километра, което е безобразие. Държавата дотира от бюджета тая дейност. Ако толкова искате- като на запад- частни писти и скъпи билети. Лошото е, че после всичките зрители и особено по- младите се правят на състезатели по градската мрежа, за което плащаме ние останалите.

  8. 8 Профил на V.Gatev
    V.Gatev
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Това, че ти mitkobomb не следиш международни състезания, не означава, че няма международни успехи. Тодор Славов завърши на 3-то място в Световния рали шампионат за млади пилоти печелейки 2 подиума през 2010-та година, без никой да му е дал една стотинка. Това, че има други, които харчат и не постигат нищо, не означава, че няма момчета, които могат и имат талант да печелят!

  9. 9 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 506 Неутрално



    До коментар [#7] от "grayeagle":


    До коментар [#6] от "mitkobomb":

    Аман от некомпетентни хора, които се се изказват за щало и за нещяло...Пак казвам - като не сте били на нито едно състезание - не приказвайте. Като не сте се качвали нито веднъж в състезателен автомобил - ами трайте си...ходете си по стадионите...
    Смея да твърдя, че пилотирането изисква исключително физическо натоварване на тялото, така и на психиката. За какви постижения ми говотите и за какво харчене на средства - кажете кой автомобилен състезател е субсидиран от държавата - на кой държавата му е дала една стотинка - кой е получил някакви допълнителни държавни средства - наясно ли сте какви вложения прави всеки състезател и през какви лишения минава само и само да участва поне в няколко състезания следващия сезон.
    А на некомпентентния grayeagle пак казвам - има вход на повечето организирани ралите в БГ - входа е 5 лв на отсечка + 10 лв за автомобил - има и карти, които са по 20 лв за два дни и въпреки това трасетата са пълни с публика - пак казвам, като не сте присъствали на нито е дно състезание, защо не си ходите по стадионите, да гледате надрусани пияни наркоманчета наркоманчета, пеещи нецензурни песни и освирклващи група спортисти, които не излизат по цял нощ от дискотеките...?

    АЗ
  10. 10 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Абе какво им се обяснявате на тия? Да вървят на ......, на кого му пука за тях и мнението им?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK