Старите кадри си върнаха автомобилната власт с Козлеков и циркове

Радослав Козлеков беше дясната ръка на детронирания Александров на изборите през октомври

© Дневник

Радослав Козлеков беше дясната ръка на детронирания Александров на изборите през октомври



Бившият пилот Радослав Козлеков замени Александър Александров като председател на Българската федерация по автомобилни спортове (БФАС) след поредния скандал в редиците ѝ.


Козлеков беше избран единодушно от издигналата го опозиция, съставена предимно от стари и поизхабени лица в спорта. Това стана в отсъствието на Александров и неговите поддръжници в лицето на водещите и млади автомобилни пилоти, които заедно напуснаха залата още преди вота.


През октомври Георги Янакиев се оттегли от БФАС след 32-годишно управление, а на изборите Александров се пребори с конкуренцията на Камен Михайлов и Стоян Рътков за доверието на делегатите да донесе дългоочакваната промяна в спорта.




Той обаче остана на поста си по-малко от половин година, след като опозиционерите, водени от бившата му дясна ръка Козлеков, спечелиха петъчния вот на свиканото от съда извънредно Общо събрание на БФАС. Легитимността му вероятно отново ще бъде оспорена в съда, с което съвсем скоро централата може пак да има нов председател.


Цялата процедура по избора на Козлеков се разви по много интересен начин, а крайният изход до голяма степен се реши от задлъжнелите осем клуба, които вече старото ръководство по-рано изключи от редиците си.


Според групата на Александров те нямаха право на вот, но опозицията беше категорична, че заради подадените от тях жалби те са равноправни членове преди съда да вземе окончателното си решение. Подобно беше и становището на мандатната комисия, назначена от избрания за водещ на събранието Камен Михайлов. След обявяването на решението в заседателната зала настъпи пълен хаос, който в крайна сметка завърши с напускането на Александров и неговите поддръжници.


Най-грозният момент беше замесването на името на покойната Елена Апостолова в скандала. Оказа се, че има нередности с пълномощното на нейния клуб и няма как той да вземе участие в гласуването. Това провокира Александър Александров да излезе на трибуната и открито да заяви, че не може да приеме случващото се и напуска залата, въпреки че нейният съпруг Стоян Апостолов беше от страната на опозицията.


Поддръжниците на Александров веднага го последваха, а секунди по-късно напрежението нарасна още повече след опита на пилота Ясен Попов да представи своето мнение. Той заяви, че "автомобилът на Ники Златков (най-атрактивният в страната - реплика на "Ауди S1") струва повече отколкото всички на "Ефко рейсинг", както и моят…" и провокира бурни освирквания от страна на опозиционерите.


Целият скандал беше типично в стила на БФАС - изключително грозен и по всяка вероятност режисиран. След като мандатната комисия изрази становището си за осемте изключени спортни клуба, опозицията взе явно надмощие като брой гласове. Така при един нормално провеждащ се вот, по всяка вероятност Александров щеше да загуби битката с Козлеков. Във всеки случай обаче вече бившият председател също може да има претенции около начина, по който беше тълкуван правилника относно изключените членове на БФАС.


След като Александров и неговите поддръжници напуснаха залата, в нея останаха само представителите на опозицията и средната възраст на присъстващите рязко се повиши. Те набързо гласуваха освобождаването на стария председател и неговия управителен съвет, след което издигнаха кандидатурата на Козлеков.


"Място тук за хора, които нямат пряка връзка с автомобилния спорт, няма, тъй като те объркват много това, което се случва в нашите среди", заяви Козлеков, който беше рамо до рамо с Александров на предишните избори.


"Аз ще работя с хора от по-старото ръководство. Ще се боря и за екологична България", добави новият председател.


Той представи набързо програмата си и заяви разочарованието си от начина, по който става смяната на властта, "но рано или късно това трябваше да се случи". Бившият състезател с лекота спечели вота, тъй като в залата така или иначе присъстваха единствено неговите поддръжници от опозицията.


Само трима бяха против и на последвалия избор за Управителния съвет, който включва добрепознатите Камен Михайлов, Георги Петров, Георги Пейчев, Емил Денев, Стоян Апостолов, както и юриста Георги Тодоров. Голяма част от тях са бивши членове в управителните съвети на дългогодишния предводител на БФАС Георги Янакив и практически старите муцуни отново си върнаха властта над спорта.


Така след всички циркове в петъчния ден и само пет месеца след като Александър Александров беше определен "да донесе обединението и вятъра на промяната", централата се сдоби с нов ръководител в лицето на Радослав Козлеков. По всяка вероятност обаче сагата съвсем няма да приключи с дотук и този избор ще бъде оспорен в съда.


Въпросът не е дали, а кога точно ще се случи това. Финалния щрих в конфронтацията между млади и стари добави пилотът Иван Шопов при напускането си на залата заедно с Александров: "След три месеца аз собственоръчно ще събирам подписите".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    "Спортисти".... Все скандали!!!

  2. 2 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Туй то. Далаверите са велика сила и когато опиташ да ги спреш, се случва описаното в материала.

  3. 3 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Много грозна картина в един от най-мъжките спортове.

  4. 4 Профил на boutragenio
    boutragenio
    Рейтинг: 479 Весело

    До коментар [#3] от "m_style":

    Спорта е бил мъжки единствено по времето когато се е зародил. Оцелелите през войните пилоти на бойни самолети са намирали своето професионално развитие във всякакви видове автомобилни състезания. Скоро след това спорта започва да се комерсиализира и мъжеството остава леко в страни. У нас автомобилния спорт също както и по света е бил мъжки и интелигентен само и единствено до средата на миналия век. След това партията се намесва и на мястото на "пилотите на изстребители от войната" идват "шАфьорите на газки от ТКЗС-то". Същите тези шАфьори и техните наследници днес за пореден път ни спретнаха уникално представление, лошото е, че вече раздадоха аскерите, иначе Новоселска щеше да вземе статуетката за главна женска роля на куково лято. Следващият път на заседания на БФАС задължително трябва да присъства представител на съюза на артистите, и да си води бележки кое как се прави в модерния театър. Щото това с артистите в театъра си е като бледи аматьорски напъни в сравнение с класата на автомобилистите по време на заседание.

  5. 5 Профил на Антоанета Дедикова
    Антоанета Дедикова
    Рейтинг: 533 Весело

    Интересно ми е дали присъстващите на събранието гости и други журналисти са платили такса за забавление или някакво билетче поне? Изглежда, че е било забавно.

  6. 6 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Село, село, далавера не видело!

  7. 7 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Ради Козлеков е добро момче, а и разбира от този спорт. Пожелавам му да успее.

  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Е те това е. Дъртаците не пускат кокала.

    Явно няма да има рали спорт в България.

  9. 9 Профил на jelezo
    jelezo
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Картофа не пуска властта!

  10. 10 Профил на Tanya Hadzhipetkova
    Tanya Hadzhipetkova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#8] от "niakoi_si":

    Искренно се надявам Р.Козлеков да върне напусналите съзтезателите и всички да се обединят около идеята .Трябва да го има този спорт и не искам да повярвам на казаното от Александър Александров -това е спорт за богатите, защото ако е така то тогава ще е скука по пистите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK