Димитър Илиев спечели рали "България" за втори път

Димитър Илиев донесе четвъртата българска победа в рали "България" и третата от 2007 г.<br />

© www.rallybulgaria.com

Димитър Илиев донесе четвъртата българска победа в рали "България" и третата от 2007 г.



Екипажът на "Виваком рали тим" Димитър Илиев и Янаки Янакиев с "Шкода Фабия S2000" спечели рали "България" за втори път в своята кариера.


Тандемът не срещна особена конкуренция в едно от най-слабите издания на надпреварата, след като излезе начело още в първия етап и не изпусна лидерската позиция до финала. Това е втори пореден успех за екипа през сезона и втори край Боровец след триумфа през 2007 г.


За първи път в 43-годишната история на рали "България" на подиума се наредиха само български екипажи.




Пилотът на "Престиж рали тим" Петър Гьошев и неговият навигатор Димитър Спасов ("Пежо 207 S2000") защитиха второто си място от миналия сезон, а победителят от 2008 г. Крум Дончев и Петър Йорданов ("Пежо 207 S2000") завършиха трети.


Трите екипажа бяха напълно необезпокоявани в челото, до голяма степен заради малкия интерес на чуждестранни пилоти към състезанието и отсъствието на първите 15 в класирането за Европейския шампионат (ERC). Липсата им превърна ралито в най-слабото от доста години насам, което беше потвърдено и от малкото зрители по трасето.


Илиев изкова победата си без особени проблеми още в събота, когато натискаше повече от опонентите си и печелеше време в бързите участъци. Той натрупа комфортен аванс от 28 сек. пред Гьошев, който през целия ден кара с температура.


В неделните последни шест отсечки шампионът върна малко газта и двамата си поделиха по три етапни победи, а разликата между тях беше скъсена минимално до 22,8 сек. Така Илиев донесе четвъртия български успех в рали "България", първият от които е на Илия Чубриков през 1971 г.


Първото гостуване на "Мини JCW SPC" в България завърши злощастно - с удар в мантинелата на катареца Абдулазис Алкувари

© www.rallybulgaria.com

Първото гостуване на "Мини JCW SPC" в България завърши злощастно - с удар в мантинелата на катареца Абдулазис Алкувари


"Чувствам се много добре като първият български пилот, спечелил два пъти рали "България", коментира Илиев. Може да се каже, че конкуренцията на чуждестранните пилоти ни липсваше. Но това се дължи на новия регламент, който позволява на всички екипажи да взимат точки от всяко състезание. В никакъв случай конкуренцията на беше слаба в лицето на Пепи, Крум и техните навигатори. Бяха много бързи. Може би щеше да е още по-хубаво, ако имаше още автомобили. Много съм щастлив, че първите три места са български."


Третият Дончев започна деня с пасив от 8,3 сек. спрямо Гьошев, но сутринта не успя да се доближи до своя опонент. След обедния сервиз пилотът на "Глобул рали тим" намали темпото предвид сигурния си аванс пред Мачией Ржежник с "Мицубиши Лансър Ево X". Полякът завърши четвърти и е с най-предно класиране сред чужденците, въпреки че остана на цели 5 минути зад победителя.


Чехът Антонин Тлустяк с "Шкода Фабия S2000" допълни първата петица с още 1:20 мин. изоставане, а Тихомир Стратиев със "Ситроен C2 R2 Max" оглави подреждането при автомобилите с един двигателен мост. Пилотът на "Марина моторспорт" спечели битката си с Франциско Парли ("Ситроен DS3 R3T"), след като швейцарецът имаше проблеми с автомобила си в предпоследния 14-и етап.


Място в десетката намериха още дамският екипаж на Екатерина Стратиева и Кармен Поенару ("Ситроен C2 R2"), гъркът Василис Гацос ("Ситроен Саксо VTS") и пилотът на "СБА Варна" Иво Даскалов ("Рено Клио RS").


Полякът Мачией Ржежник с "Мицубиши Лансър Ево X" беше най-бърз от чужденците, но остана на 5  минути зад победителя

© www.rallybulgaria.com

Полякът Мачией Ржежник с "Мицубиши Лансър Ево X" беше най-бърз от чужденците, но остана на 5 минути зад победителя


На четвърто място в класирането за националния шампионат завърши пилотът на "Мтел рали тим" Даниел Попов, който след техническия преглед беше преместен в клас X4 заради неизпълнена хомологация R4 на неговия "Мицубиши Лансър Ево 9". За сина на пилота Ясен Попов това беше дебют край Боровец като състезател, а негов навигатор беше опитният му чичо Дилян Попов.


След тежката катастрофа на Антон Титов в събота, в последния ден на ралито също не липсваха инциденти. Най-сериозният от тях беше с катареца Абдулазис Алкувари, който заби челно своя "Мини JCW SPC" в мантинела в СЕ11. Тежкият удар беше от страната на навигатора Килиън Дъфи, но за щастие и двамата са без сериозни наранявания.


Другият екзотичен екипаж в ралито - тайванците Дай Вей Йейн и Пинг Ий Чоу ("Рено Клио Спорт"), се отчете с няколко завъртания и леки удари, но финишира на 14-а позиция от общо 18 завършили автомобила.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Димитър Илиев спечели рали "България" за втори път
    ==================

    Б Р А В О !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  2. 2 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Едно време тук идваха най-големите състезатели в Европа, сега се возят момчета с финал на 5 минути от победителя. Провал!

    До коментар [#1] от "Чардо":

    Чардо, сега ще има ли парти в дома?

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Любопитно

    До коментар [#1] от "Чардо":

    помниш ли славните години на ралито !?!?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Лъвица
    Лъвица
    Рейтинг: 488 Неутрално

    жив и здрав-и занапред успехи!

  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Ами гледах го, Митко наистина си караше най-добре от всички.

    Дали обаче щеше да му толкова комфортно, ако ралито беше във формата отпреди години, когато тук идваха звезди от световно ниво? Знаем как се подиграваше с нашите пилоти един Басо например...

    Просто това рали беше най-скучното и слабоконкурентно от десетилетия насам.

    Иначе като организция беше прилично. Направи ми впечатление, че този път стюарди и полицаи не се държаха като надзиратели на концлагер и позволяваха доста повече свобода на публиката. Подстъпите за зрителите също бяха подбрани добре, стигаше се лесно. Зрители обаче.... йок.

  6. 6 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#2] от "The Stig":

    Парти в Дома няма да има , защото в момента съм при мойта дружка .
    А на времето преди много години с бащата на Митко -=- Адаша (Владо Илиев) сме бягали заедно по ралитата и сме си приятели и до сега !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  7. 7 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Първото рали Златни бе през 1970 година и правеше една öсмица през цяла България , като неутрализацията бе горе на Щастието (Щастливеца)
    Златни - Троян - Кърнаре - София
    София - Петрохан - Троян - Кърнаре - Бургас - Златните
    Беклемето (Троян-Кърнаре) бе 39 км макадам.
    Дим.Попов (":За Бога братя не купувайте" бе първия българин - международен авто съдия и той го направи Златните
    Преди това се казваше Öбиколка на България"и бе само местно.
    За това рали мога да говоря много не само като у4астник , но и като организатор в по-късни години.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  8. 8 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Миналата година есента по време на рали Сливен всичкия архив който пазех в мен до 14-тото рали Златни с протоколите , фотоси с автографи , медали , плакети , значки афишите -=- предадох на Адаша (бащата на Митко).
    Там е и снимката на първото къпане с шампанско в Българияпо време на 13-тото рали Златни , когато посрещнах дамския екипаж на Пежо с пилот Рена Блуме пред х-л Интернационал. Между другото се класираха последни.
    Та историята на ралито е в сервиза на Митко по стените в София.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK