Световен шампионат за електрически автомобили ще стартира през 2014 г.

Все още батериите на електрическите коли не издържат достатъчно дълго време

© Associated Press

Все още батериите на електрическите коли не издържат достатъчно дълго време



Нов световен шампион само за електрически автомобили ще бъде организиран от 2014 г., след като Международната федерация по автомобилизъм (ФИА) лицензира организатора му.


Формула Е ще се организира от хонконгския консорциум Formula E Holdings с основен инвеститор испанския бизнесмен Енрике Бануелос. Британският бизнесмен Пол Драйсън, бивш министър на науката и аматьорски пилот, също участва в проекта на стойност около 50 милиона евро.  


Промотърите твърдят, че сериите ще включват състезания в най-малко 10 различни града. Пет от тях ще бъдат в Европа. Засега се проучват възможностите за организиране на стартове в Хонконг, Шанхай, Пекин, Мумбай, Сидни, Кейптаун, Рио де Жанейро, Москва, Мексико сити, Маями и Лос Анджелис.




Изпълнителният директор на консорциума Алехандро Агаг обяви, че вече е постигнато споразумение с Рио. За Германия се обмисля състезания около Бранденбургската врата.


Като начало на старт трябва да застанат 10 отбора с общо 20 пилота, а през 2015 г. отборите да бъдат увеличени на 14. Те ще могат да карат собствени коли или базирани на прототипа Formulec EF01, който вече достига максимална скорост от 240 км/ч.


Състезанията ще траят един час, но тъй като батериите могат да издържат само 15-20 минути, се предвиждат по две спирания в бокса за смяна на колата.


"Това ново състезание в сърцето на основните градове ще привлече нова публика", заяви президентът на ФИА Жан Тод.


"Новите състезания ще ангажират младото поколение. Тези впечатляващи серии ще предложат едновременно зрелище и нова възможност да се споделят ценностите на ФИА за чиста енергия, мобилност и устойчивост", добави той.


Отборът шампион ще получи 2 милиона евро, а пилотите - победители в състезанията, ще разделят награден фонд от 4 милиона евро.


Агаг сподели, че се надява този шампионат да стане причина за още по-мащабно развитие на електрическите автомобили.


"Не вярваме, че големите производители веднага ще влязат във Формула Е. Индустрията не е толкова навътре в състезанията с електрически автомобили. Но съм сигурен, че ще присъстват на следващ етап. Отворени сме за партньорство с някой производител", заяви той.


Самият Агаг, зет на бившия испански премиер Хосе Луис Аснар, вече притежава отбори в поддържащите на Формула 1 серии GP2 и GP3 под марката Addax. Той беше партньор на Бърни Екълстоун и Флавио Бриаторе във футболния "Куинс парк рейнджърс". 

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 631 Неутрално

    хахаха.. ще е весело.. две три обиколки и в бокса за смяна на батериите.. интересно ми е с какво ускорение дигат тия 240.. айде бързо, търпение нямам да видяяяя

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Не разбрах колата ли ще сменят в бокса или само батерията?

  3. 3 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 450 Весело

    Направо да ги вържат с кабел към източник на ток и няма да влизат постоянно в бокса

  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Хм, това всъщност не е лоша идея.
    Смяна на батерията в бокса и газ, пардон, ток.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  5. 5 Профил на soave
    soave
    Рейтинг: 1170 Весело

    Харесва ми, звучи като промоция. Актуално при разтящата цена на бензина: "През 2015 година надпис на бензиностанция - зареждаш пълен резервоар, получаваш бонус нова кола!"

    "Лъжата е обиколила половината свят преди истината да има възможност да си обуе гащите." Уинстън Чърчил
  6. 6 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Страхотна идея !!! Настроен съм много положително.
    Най-накрая ще се случи един приличен прогрес при електрокарчетата, предизвикан от надпреварата.
    Повече хора ще се кефят на ел. коли -> повече спонсори -> повече нови технологии и така ще изместят архаичните двигатели с вътр. горене от сърцата на големите автоконцерни.

    Само ще спечелим. А и електрическите ускоряват в пъти по-бързо - чакам с нетърпение състезанията

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  7. 7 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 561 Весело

    Ще е доста странно да сменят колата през 15-20 минути

  8. 8 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Агаг сподели, че се надява този шампионат да стане причина за още по-мащабно развитие на електрическите автомобили.
    ============
    И това ще стане със сигурност...

    bigman
  9. 9 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Е каква реклама за разпространение на електрическите автомобили ще е това постоянно сменяне на автомобили или батерии.

  10. 10 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#6] от "zoom_in":

    И защо реши, че елктрокарчетата ще ускоряват по-бързо???

    Погледни параметрите на който искаш съвременен електромобил и го сравни със сходен по габарит бензинов турбиниран и ще видиш, че ДВГ все още дава по-добро ускорение. Даже теслата която е откровенно спортна кола е много по-зле на ускорение от аналогичен роадстер на БМВ, Мерцедес, Порше или някоя друга наточена бензинова резачка.

  11. 11 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    [quote#10:"niakoi_si"]И защо реши, че елктрокарчетата ще ускоряват по-бързо??? [/quote]
    Защото електрическият двигател разполага с висок и постоянен въртящ момент. Той не се нуждае от развъртане и достигане до определени обороти, за да бъде наличен, а е на разположение във всеки един момент и с целия си капацитет. Това право доускорението много ефективно.

  12. 12 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#11] от "The Stig":

    На теория е така. На практика - все още не

    Отговора се крие в мощността. Все още няма електромобили по 500 коня.

  13. 13 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#12] от "niakoi_si":

    Мощност = Максимална скорост, Въртящ момент = Ускорение

    Теслата ускорява под 4 сек., в общи линии е на нивото на кола за същите пари. Разликата е в максималната скорост, на Тесла не е 300 км/ч.
    На градска писта ел. формулите ще бъдат много бързи, така че ще е страхотна промоция. Дано възможно най-бързо се отървем от петролната зависимост и дима, страшно много години бяха пропилени заради интересите на петролните компании, но сега вече няма връщане назад. Писнало ми е да работя за тия арабски мързели и накрая да ни пратят някакъв олигофрен да се взриви докато съм на почивка!? Нисан Лийф е 35000$ в момента, падне ли на 25 бона, церемониално ще си запаля бензиновия кошник и клипчето ще го пратя на Ал Джазира.

  14. 14 Профил на B-dot
    B-dot
    Рейтинг: 467 Весело

    До коментар [#13] от "kozhouharov":

    Ох, толкова ме развесели, че без да искам цъкнах "-"

    Успех е колко на високо ще отскочиш след като удариш дъното.
  15. 15 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#13] от "kozhouharov":

    Не е толкова просто това с ускорението и въртящия момент. Защото ако беше вярно, всички рекорди от 0 до 100 щяха да се държат от дизели

    Важен е не въртящия момент, а кривата на въртящия момент във функция от оборотите.

    Иначе електродвигателя е много по переспективен от ДВГ, просто има още много време да мине...

  16. 16 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#15] от "niakoi_si":

    На 1 оборот, електродвигателя има максималния си въртящ момент - примерно 300Нм. Обаче за да може да караш 200км с него трябват много и то тежки батерии. Теслата е на базата на Лотус Елиз, който е супер лек, обаче заради батериите става бааая тежка. Пробвай даже и на Приус, началното ускорение е супер, няма да чакаш да вдига обороти. За града са коли един път, само да им падне цената ама след 6-7 години и това ще стане

  17. 17 Профил на zanzibar87
    zanzibar87
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Друго си е да ти замирише на изгорял бензин ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK