Големият Себастиен Льоб се оттегли със стил от битката във WRC

Безспорният номер 1 в историята Льоб вече има 76 победи на сметката си във WRC

© GEPA pictures

Безспорният номер 1 в историята Льоб вече има 76 победи на сметката си във WRC



Най-успешният рали пилот в историята Себастиен Льоб приключи със стил последната година от участието си с пълна програма в Световния шампионат (WRC).


Носителят на рекордните девет световни титли триумфира за осми пореден път в провеждащото се на различни настилки рали "Испания" и записа 76-а победа в своята богата кариера.


През следващия сезон пилотът на "Ситроен" ще участва само в определени състезания и засега няма амбициите да се бори за десети трофей от WRC.




В петък сутрин Льоб имаше проблеми по макадамовите отсечки заради проливните дъждове над трасето, но навакса част от изоставането си още преди асфалтовите секции.


До средата на надпреварата в събота французинът без особени затруднения превърна 40-секундния си пасив в 20-секунден аванс. В края пилотът на "Ситроен" завърши със 7 сек. пред втория Яри-Мати Латвала, който късно започна да натиска със своя "Форд".


Финландецът, който през 2013 г. ще кара за "Фолксваген", изпя своята лебедова песен с оттеглящия се от WRC екип на Синия овал и подчерта напредъка си на асфалт.


Шампионският тандем Себастиен Льоб и Даниел Елена ще стартира само в някои ралита догодина, засега без амбиции за титлата

© GEPA pictures

Шампионският тандем Себастиен Льоб и Даниел Елена ще стартира само в някои ралита догодина, засега без амбиции за титлата


Той записа няколко етапни победи, най-вече в последния следобед, когато неутрализира Льоб с по-точния си избор на гуми в дъждовните отсечки. Основните проблеми за Латвала дойдоха в петък, когато слабото му представяне по калното трасе го остави на минута от лидера още преди същинския старт на ралито.


В тези петъчни тежки условия Мадс Йостберг и От Танак се бореха геройски за лидерската позиция. Естонецът обаче потъна в класирането, докато в края на деня норвежецът дръпна с близо половин минута пред Льоб.


Надеждите за победа на пилота на "Адапта Форд" се изпариха след кошмарната за него събота. Той беше първи по трасето и се завъртя още във втория етап, а по-късно се смъкна до пето място заради проблеми с управлението.


Яри-Мати Латвала демонстрира напредък в карането на асфалт

© Associated Press

Яри-Мати Латвала демонстрира напредък в карането на асфалт


До неделния финал нахъсаният норвежец се приближи на 9.6 сек. от третия Мико Хирвонен, но втората позиция на Латвала и допълнителните точки от победата му в "пауър стейджа" помогнаха на финландеца да спечели битката им за третото място в крайното класиране на шампионата. Това бе голям удар за Йостберг, който е сред кандидатите за един от заводските автомобили на "Ситроен" догодина.


Назад в колоната Танак продължи да натиска в опит да се домогне до подиума, преди да катастрофира два етапа преди финала. Той стана последната голяма жертва на богатото откъм инциденти рали.


Петер Солберг, Дани Сордо, Крис Аткинсън, Тиери Нювил и Евгени Новиков бяха сред пилотите, които катастрофираха още в първия ден и продължиха в събота под "Рали 2".


Сордо дори стигна до шест етапни победи след отстраняването на проблемите в двигателя на неговото "Мини". Испанецът се пребори за деветото място на финала, а със сигурното си каране съотборникът му Ярко Никара впечатляващо завърши пети при дебюта си с WRC автомобил.


Мадс Йостберг показа завидно постоянство и завърши в топ 5 на всички ралита, в които стартира. Той остана на 5 точки от третото място в шампионата

© Associated Press

Мадс Йостберг показа завидно постоянство и завърши в топ 5 на всички ралита, в които стартира. Той остана на 5 точки от третото място в шампионата


Шести се нареди победителят от WRC Academy през миналата година Крег Брийн, който сега триумфира с титлата в клас Super 2000 (SWRC) в битка с прекия си конкурент Пер Гунар Андерсон. Успехът на Брийн слага положителен финал на сезон, в който неговият навигатор Гарет Робъртс загина в катастрофа от италианското рали от IRC "Тарга Флорио".


Аткинсън остана седми с подготвеното от "Моторспорт Италия" "Мини", следван от Андерсон, Сордо и руснака Евгени Новиков. Мексиканецът Бенито Гуера спечели титлата при серийните автомобили (PWRC), а представителят на домакините Хосе Суарес беше най-бърз във финала на WRC Academy. Осигурилият си предварително титлата при младежите британец Елфин Евънс завърши трети в Испания.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Двамата с Айртон Сена са най-великите автомобилни състезатели. Респект за Льоб!

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5275 Неутрално

    най- големият в ралитата !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Да, девет световни титли, доста респектиращо!

    ура и да живей!!!
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    НЕВЕРОЯТЕН състезател. Дано да успее да обучи млади пилоти, които да внесат повече конкуренция между различните марки. Желая му здраве.

  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    Извънземен е! Друго обяснение няма

    Обещаващ млад ........гимнастик от Елзас (Франция). Запален е по колоезденето. Електротехник по професия...

    Докато един ден за нещастатие на всички финландци, под давление на тогавашния си шеф в местния НЕК, Лоьб сяда зад волана на състезателна кола. И от тогава... няма спиране.

    Държи де що има значим рекорд в тоя спорт.

    ВЕЛИК!

  6. 6 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Невероятен пилот и изключително скромен като човек! Легенда приживе.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK