Ники Лауда напусна Air Berlin и се отдава на "Мерцедес"

Лауда продаде акциите си в Niki на Air Berlin през 2011 г.

© Ройтерс

Лауда продаде акциите си в Niki на Air Berlin през 2011 г.



Трикратният световен шампион във Формула 1 Ники Лауда се оттегли от Борда на директорите на Air Berlin и ще се посвети на новата си роля в екипа на "Мерцедес", съобщи авиокомпанията.


Австриецът е изпълнителен директор на отбора, но без ръководни функции. Той се присъедини към тима през септември заедно с носителя на титлата за 2008 г. Люис Хамилтън.


Оттогава насам "Мерцедес" обяви раздялата с дългогодишния си спортен директор Норберт Хауг, задължал се над 20 години на високия пост в компанията.




63-годишният Лауда, който в миналото беше изпълнителен директор на "Ягуар", по всяка вероятност ще има ключова роля за връзката между отбора на "Мерцедес" и централата на автомобилния производител в Щутгарт.


Лауда се оттегли от Формула 1 през 1985 г. и се концентрира над интересите си в авиационния бизнес. Нискотарифната авиокомпания Niki, която основа през 2003 г., е собственост на Air Berlin от 2011 г, когато той продаде своя дял. От превозвача благодариха на бившия пилот за неговата "отдаденост и стимулираща работа за доброто на компанията".


Задачата на "Мерцедес" в предстоящия сезон ще бъде да догони водещите отбори, след като през миналия завърши на разочароващото пето място при конструкторите. Хамилтън се присъедини към екипа на мястото на оттеглилия се от спорта седемкратен шампион Михаел Шумахер.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    Пожелавам му успех и на новото място.
    "Ники еър" бяха много симпатична компания, макар, че самолетчетата не бяха много удобни.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5841 Неутрално

    успех на Мерцедес и Лауда !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 796 Неутрално

    "Австриецът е изпълнителен директор на отбора, но без ръководни функции"

    баси, изпълнителен директор без ръководни функции. За пръв път чувам за такова нещо. С какви функции е тогава, на портиер?
    Или може би е нещо като президента у нас

    Както и да е, успех в новото начинание.

  4. 4 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 767 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jessika": Мисля, че компанията му бе Fly-Niki, със самолети като на другите европейски компании (вече забравих дали бяха Боинг или Еърбъс), и със симпатични стюардеси със запомняща се униформа: каскети, сака и дънки.

  5. 5 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 491 Весело

    До коментар [#3] от "Ментор":

    много си прав, просто няма такова животно!

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ментор":
    Това са сложни рекламни трикове в които една новина се трансформира в промоциране на още още 10-15 до стотици масирани публикации !


    Лауда като" изпълнителен директор на отбора, но без ръководни функции" с популярността си привлича вниманието което е добре за бизнеса !

    И у нас много спортисти управляват бизнес без ръководни функции а по-умни и по-богати от тях действително дърпат конците !


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1613 Неутрално

    Мммм, на едно друго място пише, че освобождава мястото си на неизпълнителен директор в Еър Берлин, за да се отдаде на работата си на председател на борда на тима на Мерцедес.
    Не претендирам за точност (немският все още не ми е от силните страни), но все пак поне звучи по-добре от горенаписаното

  8. 8 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    До коментар [#4] от "shumkar":

    Компанията наистина е Флай Ники (преди това имаше Лауда Еър). Имат Еърбъси и бразилски Ембраер

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  9. 9 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 529 Неутрално

    ФлайНики още си летят. Преди месец летях с един от Ембраерите и гледах брошурата им - имат поне 10 вида самолети.

  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    Мислех, че мерцедес, могат повече, ама явно не. За това са и толкова далеч от челните места.

  11. 11 Профил на Dragoslava
    Dragoslava
    Рейтинг: 1014 Весело
  12. 12 Профил на angelpenev
    angelpenev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "ivailosavoff":

    Има такова животно и то в английско говорящия свят се нарича "non-executive director" Въпросът е че у БГ може би няма еквивалентно понятие...
    Както и да е, да е жив и здрав...

  13. 13 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jessika":

    Съвсем удобни са си самолетите им, скоро летях с тях.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  14. 14 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    До коментар [#13] от "The Shadow":

    На "Еър Берлин", да, това си е нормална компания, макар и нискобюджетна.
    Аз говорех за "Ники еър" някога, в началото.
    После, ако се е поразраснала компанията, може и да са взели и по-големи самолети.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  15. 15 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Ер Берлин вземат полетите на Флай Ники до България и тази година пускат директен полет Берлин-София на доста добри цени - около 50 евро.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK