"Ред бул" трябва да извади Фетел за един старт, смята бивш пилот на "Макларън"

Фетел изпревари Уебър, който вече беше приел заповедта на екипа просто да закара болида до финала

© Reuters

Фетел изпревари Уебър, който вече беше приел заповедта на екипа просто да закара болида до финала



Ред бул" трябва да извади Себастиан Фетел за едно състезание като наказание за нарушаването на отборните заповеди, смята бившият пилот на "Макларън" Джон Уотсън.


Германецът не спази инструкциите да остане на втора позиция зад своя съотборник Марк Уебър и след серия рисковани маневри срещу него го изпревари и открадна победата в Гран при на Малайзия.


"Единственият начин, по който ще го накарат да слуша, е, като му кажат "оставаш в бокса за едно състезание". Ако други пилоти в други отбори си позволят подобно нещо, те ще бъдат наказани или дори уволнени", заяви пред "Би Би Си Радио 4" Уотсън, държащ рекорда за победа в Гран при с най-много изпреварени противници.




Северноирландецът коментира, че авторитетът на изпълнителния директор на "Ред бул" Кристиан Хорнер вече е доста накърнен и той трябва да вземе мерки срещу Фетел, ако иска да си го възвърне.


"Ако Хорнер не затвърди авторитета си, защото в неделя той беше тотално подигран от Фетел, тогава позицията му в отбора не е точно тази, която трябва да бъде", допълни 66-годишният Уотсън.


Няколко часа след състезанието Хорнер обясни, че Фетел се е извинил на Уебър и екипа за действията си, което било достатъчно случаят да бъде забравен и шампионите вече са се концентрирали над следващото състезание в Китай.


"Не могат да му вземат точките и да ги дадат на Марк Уебър, те са вече история. Парична глоба също би била безсмислена. Единственото ми заключение е, че Фетел трябва да бъде наказан за следващото състезание", категоричен е петкратният победител в Гран при.


Според него отношенията между двамата съотборници в "Ред бул" вече са напълно разрушени и екипът ще има доста трудности в работата с тях до края на сезона. "Контактите им ще са доста изострени. Не виждам каква услуга биха могли да поискат от Уебър в полза на Фетел, ако в бъдеще се появи нужда от такава", завърши Уотсън.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на torquemada
    torquemada
    Рейтинг: 381 Неутрално

    "Ред бул" трябва да извади Себастиан Фетел за едно състезание като наказание за нарушаването на отборните заповеди, смята бившият пилот на "Макларън" Джон Уотсън.

    Що за малоумие е това? Откога отборът ще заповядва на играча дали да печели или не? Ами по същата логика могат да заповядат и на двамата пилоти да пуснат Макларън да спечелят. Това във футбола е равностойно на нагласен мач.

    Ако една лъжа, 100 пъти повтаряна, всеки път се възприема за истина, значи просто не е лъжа.
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Веднъж заради такова поведение се сблъскаха и не можаха да спечелят, въпреки че водеха (Турция 2010).
    А дали ще се блъскат взаимно си е тяхна работа, а не на Макларън.

  4. 4 Профил на le.wild.gf
    le.wild.gf
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Глупости! Нали затова е състезание. Фетел се държа мъжки и си завоюва победата. Това че Уебер не може да кара, не значи че победата трябва да му се подарява само заради някакви вътрешноотборни политически игрички... Въобще тая простотия със заповедите от отбора кой как да звърши трябва да се забрани за да гледаме истински състезания а не редене на пъзел!

  5. 5 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#2] от "ermahttt":

    Коментатор е, бивш пилот от Ф1, както пише в статията! Работата му е да коментира и изказва мнение, какво лошо има в това според теб?!

  6. 6 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#1] от "torquemada":


    [quote#1:"torquemada"]Що за малоумие е това? Откога отборът ще заповядва на играча дали да печели или не?[/quote]

    Ако Фетел се състезава със своя кола, плаща сам на механици, конструктори, инженери може да кара както си иска!

    F1 винаги, по всяко време е била преди всичко състезание между автомобили и технологиите в тях! Има достатъчно други автомобилни спортове, където пилотите карат еднакви коли и там решаващи са качествата на пилота!



    Освен това преиначавата ситуцията - екипа не е казал на Фетел, "Не побеждавай!", казали са - "Екипа реши да щадим техниката и да няма риск за двойната ни победа!" - съвсем различно е!

  7. 7 Профил на le.wild.gf
    le.wild.gf
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#2] от "ermahttt":

    точно!

  8. 8 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    Така е, но в съвременната Формула това няма как да се случи!

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  9. 9 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Не е в духа на феърплея да се заповядва на пилотите, ама и последните са си едни наемници, така че трябва да се съобразяват шефовете! При всички положения Малкия заслужава дърпане на ушите защото е на договор, а не Ред Бул не му е бащиния...

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  10. 10 Профил на Acropora
    Acropora
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Джон Уотсън е голям пич, но вече е на преклонна възраст и му е простено да говори смехории. Колкото до Себ, от очертаващите се конкуренти за титлата, само той няма статут на номер едно, иначе нямаше да пишем под тази статия. И Галфонсо и Кими, а вече се видя, че и Люис са твърдо номер едно и ако се наложи, техните съотборнции ще ги пускат. Себ знае това и вчера направи единственото възможно нещо, като изпревари Марк.
    Глупаво е в Ред Бул да залагат на два коня, така титлата ще замине някъде другаде, защото се вижда,че колата няма потенциала от преди години и конкуренцията е жестока....

    http://www.youtube.com/watch?v=_GMW2xBqSfo
  11. 11 Профил на Acropora
    Acropora
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#9] от "Gaetano Scirea":

    А феър плей ли конкуренцията да залага на един пилот и да прави всичко възможно да го бута във всяко едно състезание, а Фетел да се бори със всички, че даже и с МАрк. Вижда се, че не може да се залага на двамата пилоти, защото останалите ти конкуренти няма да губят точки от съотборницте си.

    http://www.youtube.com/watch?v=_GMW2xBqSfo
  12. 12 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#11] от "acropora":

    Въобще не харесвам Ред Бул заради постоянната им практика да нарушават правилата, но за тях в случая много по-важна беше отборната победа за да се не случи простотията от Истанбул...Парите от титлата при конструкторите става все по-важна част от бюджета на отборите. След две години фаворизиране на Фетел може да са решили сега да дадат шанс на Уебър, нещо против ли имаш?

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  13. 13 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#12] от "Gaetano Scirea":

    Никой не залага на куц кон. Уебър никога не се е борил за титлата, докато Фетел я е печелил. Наивно е да се смята, че Ред Бул ще дават шанс на който и да е, те не са самрянска организация за развитие на недоказали се пилоти, а са там за да спечелят титлата.

    На последното състезание нещата се развиха съвсем логично. Единственото нелогично беше опита на Уебър да блокира Фетел и ако има наказан, то това ще е той. А най вероятно наказани няма да има, а от следващото състезание Уебър няма да излиза пред Фетел, за да няма подобни конфликти.

  14. 14 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#13] от "niakoi_si":

    Щом е имало заповед от тима Фетел да не изпреварва Уебър, значи са имали нещо предвид и своите мотиви, които ние можем да гадаем. Факт е обаче, че това е било заповедта и австралиеца точно за това негодува. Тук дискусията според мен е по-скоро тази - пилотите трябва ли да се съобразяват с работодателите си или не? Аз мисля, че да!
    По отношение на Уебър - не си прав защото две години беше в борбата за титлата, вярно с малки шансове, но приносът му в отборното класиране е безспорен, а от там идват и не малко пари в бюджета на Ред Бул. Слушал съм и коментари, че той допринася повече за развитието на болида от Фетел и в това е силата му! И това е една от причините от тима да го задържат всяка година.

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  15. 15 Профил на nasko'geo
    nasko'geo
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Просто отбора направи грешка , трябваше да свият сърмите на Уебър . Той е просто втори пилот от много време и трябва да си знае мястото . Грешката беше допусната още в Истанбул .

  16. 16 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#1:"torquemada"]Откога отборът ще заповядва на играча дали да печели или не?[/quote]
    откакто това е отборен спорт?
    и аз не съм привърженик на заповедите от бокса, но не може единият да ги спазва, а другият да си прави каквото си сиак.....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  17. 17 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#4:"le.wild.gf"]Това че Уебер не може да кара, не значи че победата трябва да му се подарява само заради някакви вътрешноотборни политически игрички... [/quote]
    ти на тва цялото състезание да си пред съотборника не можене на каране ли го наричаш????
    той не че уебър е супер пилот, ма това сустезание победата си я залужаваше човека....
    ако на някого [quote#4:"le.wild.gf"]му се подарява само заради някакви вътрешноотборни политически игрички... [/quote]
    то това е на фетел..

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  18. 18 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#13:"niakoi_si"]Единственото нелогично беше опита на Уебър да блокира Фетел и ако има наказан, то това ще е той.[/quote]
    ти чуваш ли се кви ги говориш???? кой нормален човек ще ходи изтривалка (освен маса)? по този начин убиват желанието на втория пилот. тва значи да се откажат тотално от неговата подкрепа до края на сезона. толкова тъпи не са, да се надяваме....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  19. 19 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Хубави-лоши, правилата са си правила... А явно Фетел не беше джентълмен и се подчини на егото си. Не му прави чест!

  20. 20 Профил на tatoo
    tatoo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "torquemada":

    Откога отборът ще заповядва на играча дали да печели или не?- цитат на коментар #1 от “torquemada”

    Откакто му плаща по 10 милиона евро на година. И тебе толкова да ти плащаха толкова, като ти каже шефа "скачай" няма да питаш "защо?" ами "Колко високо?"

  21. 21 Профил на nasko'geo
    nasko'geo
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Интересно ако в края на сезона на Ред Бул им трябват именно тия 8 точки , дали ще го критикуват тогава ? Или ще си признаят грешката , да тима греши не Фетел !

  22. 22 Профил на tatoo
    tatoo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#21] от "nasko'geo":

    А дали Фетел щеше да спечели ако Уебър не беше намалил темпото? Имаше цяло състезание да го мине и не успя. Е за това мисля че не постъпи коректно. Да си го беше задминал в началото на състезанието не когато спънаха Уебър.

  23. 23 Профил на Израел  Хендз
    Израел Хендз
    Рейтинг: 381 Неутрално

    да извадят себастиан за едно състезание и да дадат 50 точки аванс на фернандо алонсо....
    така дали ще бъдат доволни някои фенове?

    мореплавател, авантюрист, доносник на властите и кандидат богаташ, починал като просяк в Лондон
  24. 24 Профил на tatoo
    tatoo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    .... и не на Редбул ще им трябват точките (те си вземаха пълния брой и в двата случая) а на Фетел ще му трябват. На Ман Ю ще им пукали толкова дали Перси ще стане голмайстор или да спечелят титлата?

  25. 25 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Ето един коментар от евроспорт за тези, които се интересуват. Дори и те си позволяват да коментират, наред с бивши пилоти

    http://eurosport.yahoo.com/news/formula-1-restoring-trust-red-bulls-big-challenge-153640829.html

  26. 26 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 444 Неутрално

    тВ един друг моторен спорт, двама съотборници такива битки са заформяли... гледайте филма Fastest

    Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov
  27. 27 Профил на 2uettottanta
    2uettottanta
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#14] от "Gaetano Scirea":
    Защо след като Уебър има по голям принос в развитието на колата не успява да постигне резултатите на Фетел??? Би било нормално след като той допринася повече за развитието и, колата да е малко или повече пригодена за неговият стил на каране, следователно по добри резултати от съотборникаът му???

    2uettottanta
  28. 28 Профил на 2uettottanta
    2uettottanta
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#18] от "beatles":
    Желанието на вторият пилот е убито още при определянето му за втори пилот. Друг е въпросът как се определя първи и втори пилот??? Защо Баричело а не Шумахер е втори пилот, защо Маса не е първи пилот? Защо Кими е първи пилот?

    2uettottanta
  29. 29 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#27] от "2uettottanta":

    Това да си по-добър в развиването на болида, не означава да даваш най-добри резултати с него или пък да ти го пригодят за теб...Ако беше така, тестпилотите щяха да са и официални такива... Ред Бул си има стратегия и за маркетинга им Фетел е много по-атрактивния и доходоносен пилот!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  30. 30 Профил на 2uettottanta
    2uettottanta
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Да има го и това, но в повечето случай си мисля че е обратното. Инфото което пилота дава на инженерите от поведението на колата по време на разработването водят до промени в болида, а това е свързано със стила на пилота, т.е, ако стиловете на пилотиране са им различни и Уебър е участвал повече в направата на даден болид то той трябва да му пасва повече на него, следователно би трябвало да има и по добри резултати.
    Спомням се как колата на Brawn GP бе направена за Бътън, с негово участие, и как точно заради това Дженсън се справяше по добре с нея отколкото Баричело. Доколкото си спомням следващата година когато отбора премина в ръцете на Мерцедес, Шуми имаше проблеми заради непроменената база на колата, наследство от Brawn GP .
    Може и да греша но така си мисля ))
    А относно маркетинга, да, аз също мисля така

    2uettottanta
  31. 31 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#28:"2uettottanta"]Желаниео на вторият пилот е убито още при определянето му за втори пилот. [/quote]
    дръжки, бътън, нико миналата година? едно е да можеш наполовина на съотборника си, друго е да те пращат на майната си всеки път като го минеш

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  32. 32 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 808 Весело

    [quote#30:"2uettottanta"]Шуми имаше проблеми заради непроменената база на колата, наследство от Brawn GP .
    Може и да греша но така си мисля[/quote]
    и така, цели 3 години, колата все за друг беше правена така ли? а шуми е велик разработчик на коли.....минало бешело, дет се вика.....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  33. 33 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 861 Любопитно

    Наказан, ненаказан... Фетел изкара духа от бутилката.

    Ще мине доста време докато се поуспокоят страстите, а шефовете в случая слагат на кантара и собствения си авторитет пред съотборниците. Не ми се вярва обаче наказнието да е свързано с потенциална загуба на ценни точки. Загадка остава кое друго може да впечатли хвърчащия в облаците сополанко.





    [quote#14:"Gaetano Scirea"]По отношение на Уебър - не си прав защото две години беше в борбата за титлата, вярно с малки шансове, но приносът му в отборното класиране е безспорен, а от там идват и не малко пари в бюджета на Ред Бул. Слушал съм и коментари, че той допринася повече за развитието на болида от Фетел и в това е силата му! И това е една от причините от тима да го задържат всяка година.[/quote]

    Това за развитието на болида от Уебър е ново за мен. Има някаква логика предвид опита му, но не съм срещал подобни коментари досега.

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK