Дитрих Матешиц атакува "Пирели": Формула 1 вече не е състезание

Матешиц смята, че италианците са прекалили с тактиката за вкарване на повече шоу в Гран при

© Reuters

Матешиц смята, че италианците са прекалили с тактиката за вкарване на повече шоу в Гран при



Собственикът на "Ред бул" Дитрих Матешиц предприе остра атака срещу доставчика на гуми "Пирели", заради който "Формула 1 вече не прилича на автомобилен спорт".


В неделя вечер австрийският милиардер е провел 30-минутна среща с промотъра на световния шампионат Бърни Екълстоун, след което изрази силното си недоволство от прекомерното износване на гумите, оказало се проблематично за неговия отбор.


В неделната Гран при на Испания пилотът му Себастиан Фетел остана четвърти и повтори най-слабия си резултат за сезона, след като нямаше никакъв отговор за смазващото темпо на победителя Фернандо Алонсо с "Ферари". Германецът отстъпи и пред "Лотус"-а на Кими Райконен, като износването на гумите бе основната причина за изоставането на шампиона за последните три години.




"Всички знаят какво се случи тук. Това вече няма нищо общо със съревнованието. Формула 1 се превърна в състезание по пазене на гумите. Истинското автомобилно състезание изглежда различно. При тези обстоятелства не можем да вземем най-доброто нито от нашия болид, нито от пилотите ни", каза Матешиц пред "Аутоспорт".


Собственикът на трикратните шампиони критикува и тактиката за провеждане на квалификациите, в чиято решителна част някои пилоти понякога предпочитат да не участват и спестяват комплект гуми за самото състезание.


"Вече няма истинска битка за полпозишъна. Ако искаме да извлечем максимума от нашия автомобил, ще трябва да спираме за нови гуми по осем или десет пъти на състезание, в зависимост от пистата", коментира Матешиц, който по принцип е сдържан в изказванията си.


Според него стратегията на "Пирели" да увеличи изпреварванията и шоуто за зрителите чрез бързото износване на гумите е преминала границите на допустимото. "Да, целта е състезанията да станат по-вълнуващи чрез повече спирания в бокса, но не да са прекалено много. Това вече е много по-различно положение от първоначалната идея", смята бизнесменът.


На агресивната към гумите писта "Каталуния" Алонсо спечели със стратегия за четири спирания в бокса, която бе пълен провал за Фетел. Изпълнителният директор на "Ред бул" Кристиан Хорнер заяви, че толкова много смени на гумите вече идват в повече, а съветникът на отбора Хелмут Марко дори изказа притеснения за сигурността на пилотите.


"Наистина ли искате от нас да повтаряме постоянно на състезателите си "Внимавай, пази гумите"? Трябва постоянно да сменяме настройките си, за да се напаснат към гумите. Вече се чудя кога някоя спукана гума ще предизвика сериозен инцидент", каза Марко.


След старта в Испания от "Пирели" признаха, че четири спирания в бокса наистина са много и обмислят промяна на своите смеси за състезанието във Великобритания на 30 юни. От екипа на "Лотус", чийто болид се справя отлично с прекомерното износване и в Барселона стигна до второто място с три смени на гумите, веднага контрираха, че исканите промени биха били нечестни и в полза на конкретни отбори.


"Гумите са еднакви за всички. Проблемът не е в тях. Хората трябва да си зададат правилния въпрос, а той е какво сме направили ние, за да се справяме толкова добре с деградацията", заяви изпълнителният директор на "Лотус" Ерик Булие.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Ф1 отдавна не е автомобилно състезание, а софтуерно.

  2. 2 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Всички видяхме гумите на Алонсовото ферари след финала :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  3. 3 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Тя не прилича откакто разни лимонадени компании взеха да печелят титли, защото имат неограничен бюджет..Освен това е интересно, защо последните 3 години Ред Бул не плю по гумите като печелеше титлите, а когато тяхната доминация въобще не е тотална през сезон 2013 взеха да реват..

  4. 4 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Ми не е много честно гумите да определят състезанието. Сега заради тях пилотите не показват пълния си капацитет, а вместо това пазят гумите.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  5. 5 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Милият, лигавото му пилотче взе да губи позиции и сега светът му е крив. Добре са му казали от Лотус - гумите са еднакви за всички - като не можеш да се приспособиш - губиш.
    Не че подкрепям това прекалено спиране в бокса - то не можеш да проследиш състезанието, постоянно колите влизат и излизат от бокса, но все пак никой не му е крив - да си тренират пилотите и да си оправят колата.

  6. 6 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 484 Любопитно

    На крива ракета - космоса й пречи...

    Вчера лимонадите приличаха на треторазрядно отборче, каквото всъщност са!

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  7. 7 Профил на padnal_ot_gorata
    padnal_ot_gorata
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Формулата от сума ти години не е комбинация от автомобилно състезание и бизнес, а един вид лунапарк за мангизлии + бизнес. Тръпката от автомобилната надпревара я ликвидираха Бърни Екълстоун и ФИА. Но най-вече сенилното старче я направи машина за пари. Точно на бизнесмена Матешиц това му е пределно ясно. Също така би трябвало да му е ясно, че конкуренцията не спи а търси и тя решения. И не може вечно да си на върха.

  8. 8 Профил на KOMEHTATOP
    KOMEHTATOP
    Рейтинг: 488 Весело

    [quote#6:"dohco"]приличаха на треторазрядно отборче,[/quote]

    Това изказване те прави първоразряден смешник!
    Няма да се хабя да ти обяснявам защо.


    [quote#5:"ugi"]Милият, лигавото му пилотче взе да губи позиции и сега светът му е крив. ... Не че подкрепям това прекалено спиране в бокса - то не можеш да проследиш състезанието, постоянно колите влизат и излизат от бокса,[/quote]
    Подкрепяш или не подкрепяш? Щото ако не подкрепяш, тогава си противоречиш. Ако подкрепяш - пак си противоречиш.

  9. 9 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 484 Любопитно

    До коментар [#8] от "KOMEHTATOP":
    Алоуууу, сериозника, ако го нямаше Нюи щяхя да са в галерията...

    Ако Нюи не беше направил колата пикльото Фетел нямаше да е в петицата....

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  10. 10 Профил на KOMEHTATOP
    KOMEHTATOP
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#9] от "dohco":

    Може би, кой знае. Все някой прави колите, втори определя тактиката, трети управлява болида, четвърти осигурява финансите...
    Формула 1 е отборен спорт.
    Феновете имат привилегията да бъдат пристрастни, но не и правото да дрънкат глупости.

  11. 11 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#9] от "dohco":

    Ако нямаше кой да плаща на Нюи, той нямаше да прави коли

    Това с износващите се галоши е крачка назад в технологично отношение спор няма.

    Също така е факт, че Ред Бул нямат право да хленчат, защото всички карат с такива гуми.

  12. 12 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#2:"Edvard Munch"]Всички видяхме гумите на Алонсовото ферари след финала [/quote]
    навремето имаше правило, че трябва след края на състезанието да ти е останал еди колко си профил на гумите...точно за да няма подобни изпълнения......
    верно е че гумите са еднакви за всички, ма тоя път май малко прекалиха....не може една гума да сдава багажа за 3-5 обиколки

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK