"Пирели" ще промени гумите си за F1 след критиките на "Ред бул"

Работата с гумите е основният фактор за успех във Формула 1 днес

© Reuters

Работата с гумите е основният фактор за успех във Формула 1 днес



Доставчикът на гуми във Формула 1 "Пирели" отстъпи пред острите критики на медиите и "Ред бул" и ще промени своите продукти още за Гран при на Канада на 9 юни.


Компанията ще опита да намали бързото им износване, което в момента е най-значимият фактор за изхода от състезанията.


Решението на "Пирели" идва само ден след непривично агресивната атака от собственика на шампионите Дитрих Матешиц. Според него заради италианците "Формула 1 вече не прилича на автомобилен спорт, а на състезание по пазене на гумите".




От "Пирели" обясниха, че предприемат промените в "интерес на спорта", но ще бъдат изключително внимателни да не преразпределят силите в световния шампионат. Очаква се обновените смеси да облагодетелстват отборите, които имат проблеми с работата на гумите от началото на сезона – особено "Ред бул" и "Мерцедес", за сметка на "Ферари" и най-вече "Лотус".


"Има притеснения от някои екипи, че промените ще бъдат в услуга на един или друг тим, но случаят не е такъв. Промените се извършват от "Пирели" и от никой друг. Трябва да намерим точния баланс. Не искаме да помагаме на когото и да било, но за съжаление винаги има риск в това", обясни спортният директор на "Пирели" Пол Хембри пред "Аутоспорт".


"Ще вземем част от дизайна им за 2013 г. и ще го свържем с елементи от този за последните две години, който се представи добре. Искаме да се придържаме към две или три смени на гумите", допълни британецът.


Той бе категоричен, че решението не е взето заради натиска от страна на "Ред бул" и силното им лобиране за промени. Спортният директор на "Пирели" добави, че компанията е способна и на драстични промени, с които да върне "процесиите във Формула 1".


"Някои биха се радвали да направим състезанията с по едно спиране и гумите въобще да не бъдат фактор в тях. Тогава резултатът от квалификацията ще се превърне и в краен за надпреварата в неделя. Ако това е представата ви за състезание, само ни кажете и ще го направим", завърши шефът на "Пирели".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 828 Неутрално

    На тия от "Ред бул", като не им харесват гумите да карат по капли! Що не реват "Ферари" и "Лотус"!?

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  2. 2 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Хич не е заради Ред Бул...

  3. 3 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Напълниха спорта с безумни регулации и после се чудят защо стана скучен. Не виждам защо трябва всички да са с еднакви гуми, мотори, каросерии. Какво стана с иновациите и кокуренцията?

  4. 4 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Не знам поради какви причини 1 отбор същестуващ от няколко години трябва да е причина за такова съобразяване с него... Това не е първият случай, спомнете си дискусиите с подвижните части, а също и с предните им спойлери... Всички завършиха с успех за Ред Бул... Не са за подценяване и решенията на ФИА от миналага година (Ред Бул бяха пожалени в 90% от случаите, в който бяха за наказание, или то беше значително смекчено..)... После Фетел да се чуди защо той бил шампион, а суперлативите и овациите отиват за Алонсо, Хамилтън, Бътън и Кими... Защо ли ? Защото те се борят и печелят въпреки, че не са в най - бързата кола и в най - подкрепяния отбор..

  5. 5 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 828 Неутрално

    [quote#3:"lordcris"]Напълниха спорта с безумни регулации и после се чудят защо стана скучен.[/quote]
    ФИА да я забранят със закон! Съсипаха щоу номер едно в света. В скоро време, както върви, картинг спорта ще стане по интересен от Ф1. Помислете, колко иновации отрязаха от болидите. Па им сложиха и тая дъска отдолу да нарушава аеродинамиката.
    А конструкторите се чудят, как да я направят по съвършена. Какви спойлери и какви гуми, като валяци имаха болидите преди 25-30 години в турбоерата.
    Е-е-е-е-х, какви времена бяха!

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  6. 6 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#4] от "someeeee":

    На Ред Бул постоянно им спират иновациите и всяка нова регулация е насочена да им се попречи да печелят с много , от поне две години ФИА се занимава само с тях и със задачата да ги изравни с останалите.
    Фенка съм на Кими и Люис , но не мога да не призная , че РедБул е най-иноватовния отбор , и че съвсем видимо им се пречи да са такива.

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  7. 7 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#6] от "Karla Hanneman":

    Това, че автомобила ти е така конструриран, че прави гумите на парцал по - бързо от другите е иновация ли ? А като говориш за ФИА, спестяването на наказания за ПИЛОТСКИ грешки изискващи наказание също ли е иновация ? И КОЙ ги е спирал? При положение, че всичките им "спорни и иновативни елементи" не бяха премахнати, а им беше позволено да ги ползват ?? Бъдете поне малко безпристрастни като пишете ..

  8. 8 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3628 Неутрално

    Клиента винаги има право !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  9. 9 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 782 Гневно

    Няколко пъти казвам, че посраха Ф1 с тези гуми и бензини (добре поне че това разкараха)!
    Това е състезание за автомобили и пилоти, не за механици, бензинджии, гумаджии и суфльори по радиото!
    1 комплект гуми, 1 резервоар бензин, 1 кола и 1 пилот!
    Това е!
    Чисто педалска история е да се радваш, че си завършил 4ти или 5ти и си "опазил гумите".

    ПП:Трябва да им сложат и по една ваза от китайски порцелан на каските отгоре - и ха някой я е съборил и счупил - веднага в бокса!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  10. 10 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Ако махнат ограниченията, Ф1 ще стане твърде "опасна" за ФИА и за отбора, който я спонсорира пряко. Преди години това беше Ферари. Забраняваха дори използването на сплави, които не се използват от Скудерията, за да се избегне евентуална креативност в неправилна посока.
    Но да не забравяме, че Ф1 е френска и винаги начело е имало нещо френско. Ту пилот, ту двигател, ту автомобил, ту комбинация от предните, ту шеф на ФИА.
    Е, сега френски отбор се оплаква от гумите. Ще има промяна!

  11. 11 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Гумите на ферарито бяха на парцали

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  12. 12 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 735 Весело

    Сега ревът но преди мълчаха.В момента Ред Бул са сол ташаците на FIA.Нема ко да се заблуждаваме.Преди Bridgestone правеха по-удобни гуми за Ферари и Шумахер печелеше.Също забраняваха разни сплави в моторите на Макларън.С отборните заповеди Ферари направо се осраха.Спорта е политика.Биковете да не ревът.Отделно не може да вкараш супер технологии в автомобила и да караш яваш,защото ще отидат гумите.Това е смешно.Така е.Отборите целунаха Екълстоун по оная работа за да взема некоя кинта повече от рекламите.То не е като оная работа до края и душата в рая.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  13. 13 Профил на cmapmep
    cmapmep
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Не е нормално в едно състезание да се налага пет пъти влизане в бокса заради гуми. Не само във Ф1 гумите са им боклуци. Веднъж си бях купил Пирели и повече няма да повторя тази грешка.

  14. 14 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    Че го правят заради изказването на шефа на швепса е ясно.

    Обаче е стъпка в правилна посока, това да ги карат нарочно да карат с галоши за да било по-интересно е пълна катилщина.

    Ф1 е спорт на иновации - би трябвало да се стремят да правят гуми които изкарват по цяло състезание. Иначе да им обуят по едни виденки и да ги сменят на всяка обиколка.

  15. 15 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#4:"someeeee"]Защото те се борят и печелят въпреки, че не са в най - бързата кола и в най - подкрепяния отбор.. [/quote]
    айде айде, не че искам да защитавам фетелчо, или ред бул, които в момента явно извиват ръце, но по-фаворизиран отбор от ферари във формулата никога не е имало. за онова пускане на галфонсо пред маса преди 3 години трябваше да ги изфърлят от шампионата.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  16. 16 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#9:"The Core"]1 комплект гуми, 1 резервоар бензин, 1 кола и 1 пилот! [/quote]
    сори, това ще е обаче ебаси скуката, освен ако не преправят всички писти да са с по 3 ленти. част от победата е тактиката- кога да влезеш, колко бензин да сипеш.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  17. 17 Профил на mmarto
    mmarto
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Аз пък смятам, че последните година, две Формулата стана доста по интересна, спомням си преди време примерно, когато Кими стана шампион, тогава който тръгне от първа позиция в 87% от случаите печели и състезанието, изпреварвания почти липсваха освен в когато болидите на фаворитите ( Ферари, Мерцедес, Рено) не изпреварваха болид на някои от доста по- скромните тимове. Надпреварата за първото място, обикновено беше между двама пилота, които водеха със стотина точки пред останалите още на 5-я старт. Страшна скука, от миналата година е къде, къде по интересно!

  18. 18 Профил на padnal_ot_gorata
    padnal_ot_gorata
    Рейтинг: 395 Весело

    До коментар [#1] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Не става по капли, оти они са на джанти.

  19. 19 Профил на padnal_ot_gorata
    padnal_ot_gorata
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#5:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]преди 25-30 години в турбоерата.
    Е-е-е-е-х, какви времена бяха! [/quote]

    ++++++++++++++++++++++++++
    Че и бяхме млади.

  20. 20 Профил на padnal_ot_gorata
    padnal_ot_gorata
    Рейтинг: 395 Весело

    [quote#14:"niakoi_si"]Иначе да им обуят по едни виденки и да ги сменят на всяка обиколка. [/quote]

    Ако им турят "георгидимитровки" има да се пързалят и когато не вали.

  21. 21 Профил на ala_bala
    ala_bala
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#3:"lordcris"]Напълниха спорта с безумни регулации и после се чудят защо стана скучен. Не виждам защо трябва всички да са с еднакви гуми, мотори, каросерии. Какво стана с иновациите и кокуренцията?[/quote]
    Вероятно щото повечето фенове искат да гледат битка между пилоти, а не между болиди. Ама нещо не се получава. В последните години шампион става не най-добрия, а този чиито конструктори са най-хитри. Винаги има някаква шмекерия с която победителя се е справил най-добре и която след края на шампионата е забранена. Ф-дъкт, двойния дифузьор, огъващите се крила, картите на двигателя или пасивния двоен ДРС. Битката между пилотите е неравна, а и няма как да стане. Ако обаче наистина променят гумите в средата на сезона ще е за първи път май. Винаги промените са след финала.

  22. 22 Профил на espace
    espace
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А колко добре си беше, когато имаше двама доставчика на гуми.

    Публикувано през m.dnevnik.bg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK