Марк Уебър обяви раздялата си с Формула 1 заради "Порше"

Уебър имаше сериозни търкания с "Ред бул" заради фаворизирането на Себастиан Фетел

© Reuters

Уебър имаше сериозни търкания с "Ред бул" заради фаворизирането на Себастиан Фетел



Пилотът на "Ред бул" Марк Уебър обяви оттеглянето си от Формула 1 след края на сезона и своето преминаване в програмата на "Порше" за Льо Ман.


Австралиецът ще се раздели с най-популярния спорт след 12 години участие, в които е спечели 9 победи, 11 полпозишъна, 36 подиума и два пъти завърши трети в крайното класиране на шампионата.


Слуховете за неговото бъдеще с "Порше", чийто заводски екип ще се завърне в "24-те часа на Льо Ман" догодина с хибриден прототип в LMP1, се появиха още през април. Решението на 36-годишния състезател слага край на опитите му да остане във Формула 1 за още един сезон с "Ред бул" или друг отбор.




Овакантеното място при шампионите ще бъде най-желаната и атрактивна пилотска позиция във Формула 1 за следващия сезон. Като безспорен фаворит за нея е спряган световният шампион за 2007 г. Кими Райконен, който в момента кара за "Лотус" и е трети във временното класиране. Сред останалите варианти са пилотите на "Торо росо" Даниел Рикардо и Жан-Ерик Верн.


"Порше" е написал състезателната история като производител и държи на високите си стандарти за отлично представяне и внедряване на технологии от най-високо ниво", заяви Уебър на личния си сайт.


Неговата кариера във Формула 1 започва с "Минарди" в родната Гран при на Австралия през 2002 г., като е сред най-опитните на стартовата решетка с 203 състезания зад гърба си. По-късно той кара за "Ягуар" и "Уилямс", преди да се присъедини към "Ред бул" през 2007 г.


"Гледам с очакване към това ново предизвикателство след престоя ми във Формула 1. Нямам търпение да пилотирам един от най-бързите спортни автомобили в света", допълни австралиецът.


Раздялата му с "Ред бул", с който досега подновяваше договорите си на годишна база, бе считана за сигурна след Гран при на Малайзия и поредния тежък епизод от отношенията им. Тогава ръководството на отбора отново показа пристрастията си към неговия съотборник Себастиан Фетел, който отне победата му след неспазване на заповедите от бокса.


Уебър има две неуспешни участия в "24-те часа на Льо Ман" с "Мерцедес" през 1998 и 1999 г. При първото не финишира, а във второто не стартира заради прословутото излитане във въздуха на неговия автомобил в квалификацията и загрявката. Освен в легендарната маратонска надпревара, австралиецът ще кара за "Порше" и в Световния ендуранс шампионат.


"Изключително съм доволен, че успяхме да си подсигурим Марк Уебър за нашия проект в LMP1 категорията. Той е един от най-добрите и успешни пилоти във Формула 1 на нашето време. Марк е и дългогодишен фен на марката", заяви ръководителят по развойната дейност на "Порше" Волфганг Хатц, потвърдил новината от страна на германците.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Добро решение. Вече и във Ф1 нещата не са цветущи

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  2. 2 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    Жалко, симпатичен ми е, но така и така, нямаше отбор за следващия сезон.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  3. 3 Профил на adze
    adze
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Най-добре ще направи да се прибере в Австралия и да си кара колелото !

  4. 4 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Добро решение. Очевидно е , че Марк е стигнал лимита на възможностоте си във формулата. Радвам се , че се реши , иначе рискуваше да свърши като Шумахер.

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  5. 5 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Добро и малко позакъсняло решение (може би)! Явно отбора фаворизира Фетел!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  6. 6 Профил на frequentflyer
    frequentflyer
    Рейтинг: 426 Неутрално

    след Сена и особено с изгряването на звездата на пилето Ф-1 престана да бъде джентълменски клуб

  7. 7 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 374 Весело

    Очаквам Порше също да фаворизират по-младите и по-бързи немски съотборници на Уебър!

  8. 8 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    До коментар [#6] от "frequentflyer":

    Така е, за жалост!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  9. 9 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Не виждам Кими, като кандидат втори пилот, при сегашното му положение.

  10. 10 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#9] от "Иван Петров":

    това ще е катастрофа както за кими, така и за ред бул. дано да им стигна акъла да го предотвратят

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK