Нико Розберг бе най-бърз в тренировките на "Силвърстоун"

Нико Розберг оглави таблицата с времената

© Reuters

Нико Розберг оглави таблицата с времената



Пилотът на "Мерцедес" Нико Розберг бе най-бърз във втората сесия на пистата "Силвърстоун" преди Гран при на Великобритания, предаде пратеникът на списание ClubS1 Иван Тенчев.


Второ и трето време даде тандемът на "Ред бул" Марк Уебър и Себастиан Фетел.


От самото си начало втората тренировка бе коренно различна от първата. Тя също бе обявена за мокра, но трасето бе започнало да изсъхва на места. Шансът за нов дъжд бе едва 20% (според бившия пилот от F1 Алан Макниш това всъщност означаваше, че сесията не бе застрашена от валеж), а и всички екипи трябваше да наваксат колкото се може повече от изгубените първи 90 минути за подготовка.




Температурата на въздуха бе 20 градуса, тази на пистата – само 19, но почти веднага след светването на зеления семафор пилотите излязоха на трасето. Още в 7-ата минута Нико Хюлкенберг със "Заубер" се обади по радиото, че условията са вече почти за сликове и че буквално разрушава интермедиите. В този момент и Жан-Ерик Верн стана първият състезател, сложил гуми за сухо трасе, като той предпочете прототипния хард, доставен от "Пирели" за днешните тренировки.


Шампионът Себастиан Фетел остана с трето време днес

© Reuters

Шампионът Себастиан Фетел остана с трето време днес


Дванадесет минути след началото вече имаше 13 записани времена – повече, отколкото за цялата първа сесия, когато бързи обиколки бяха направени чак в последните десетина минути.


Доста отбори имат новости по колите си за уикенда на "Силвърстоун". Във "Ферари", например, са с развита версия на предното си крило и носа. Цялата предна част е с малко по-извити компоненти с цел увеличаване на аеропритискането, а въздушният поток се насочва от крилото към кутиите за радиаторите.


Скудерията обаче може би не успя да изпълни цялата си програма за изпитване на новите части, след като в 23-ата минута Фелипе Маса се удари в бариерите на излизане от "Стоу". Предната част на колата му пострада най-сериозно. Това е и трети пореден състезателен уикенд, в който бразилецът катастрофира.


В този момент Марк Уебър бе начело с време 1:34,648 мин, на половин секунда зад него бе Адриан Сутил, а съотборникът на германеца във "Форс Индия" Пол ди Реста заемаше третата позиция.


"Лотус" пък са с най-големия си пакет новости за Е21 през сезона досега. Екипът има ново предно крило, преработена задна част на колата, както и сериозно количество нови елементи. Точно когато Ромен Грожан сложи медиум обаче около 40-ата минута на тренировката, се появиха сведения за капки дъжд на места на трасето. Сериозен валеж не се появи и французинът излезе на втора позиция в подреждането – на 0,254 сек. зад оглавилия таблицата Себастиан Фетел (1:32,680 мин.). Трикратният световен шампион също бе с медиум и подобряваше собствените си постижения.


Пистата ставаше все по-бърза, което бе демонстрирано във времената: в 50-ата минута на сесията Нико Розберг на свой ред излезе начело с 1:32,248 мин. Класирането се променяше непрекъснато при смяната условията на трасето. Трети вече бе Люис Хамилтън, на малко над 0,6 сек. от съотборника си.


Междувременно Уебър напасваше темпото си, докато Алонсо направи серия от 10 тура преди да се прибере в бокса. Почти цялата програма на "Ферари" падна върху раменете на двукратния световен шампион след катастрофата на Маса и на събраните от него данни ще се разчита за голяма част от настройките за останалата част от уикенда.


В екипа на "Ферари" не успяха да проведат всички планирани тестове на новостите си по болида

© Reuters

В екипа на "Ферари" не успяха да проведат всички планирани тестове на новостите си по болида


"Не видяхме наистина бързи времена, тъй като според мен екипите се вършеха работата за неделя следобед. А това означава по-дълги серии от обиколки в опит да разберат поведението на гумите. Това бе и най-добрият вариант за провеждане на сесията", сподели техническият експерт на Би Би Си Гари Андерсън.


Дъждът в началото на деня обаче означаваше, че не бяха направени достатъчно обиколки с прототипните гуми на "Пирели". "Видяхме твърде малко турове с тези гуми и това никак не ни помага. Основните ползи се извличат от дълги серии. Не съм сигурен дали ще ги видим отново този сезон", коментира спортният директор на "Пирели" Пол Хембри.


В бокса на Скудерията видимо имаше лутане в избора на елементи и след няколко промени на предното окачаване и смяна елементи в крайна сметка Алонсо остана едва с десето време. Най-добрите обиколки на съперниците му бяха с повече от секунда по-добри, като бяха постигнати с по-меките гуми за уикенда – медиум.


След това, в последните 30 минути от тренировката пилотите направиха и традиционните дълги серии от обиколки, като подготовка за неделното състезание. Бе много любопитно, че Розберг и Фетел имаха много близка скорост, но първият бе с медиум, а шампионът завъртя серия с въпросното темпо около – 1:38 мин. на обиколка – с твърдите гуми хард. "Ред бул" видимо отново най-бързо загряваше и двата типа гуми, нищо, че температурата на асфалта не надхвърли 20 градуса. Наложи му се дори да охлажда медиума, след като ги сложи и записа топвреме и тогава пак да вдигне скоростта.


Четвърто и пето време записаха местните любимци Пол ди Реста и Люис Хамилтън, а зад тях много близка скорост показаха претендентите за мястото на Уебър от "Торо росо" Даниел Рикиардо и Жан-Ерик Верн.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Тренировките са едно,но състезанията друго.............

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 2 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    Нико е фашист, който кара с гуми, произведени от Дучето.
    Само Редбул е праведен отбор, но Рено винаги са били на върха във Ф1, така че изненади няма.

  3. 3 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    Кими, изяж ги утре!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  4. 4 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1954 Весело

    До коментар [#3] от "grand funk railroad":

    Подкрепям!

    Предразсъдъците са за ограничените.
  5. 5 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Ама знаем , че ще е Кими в неделя

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  6. 6 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 817 Неутрално

    [quote#3:"grand funk railroad"]Кими, изяж ги утре! [/quote]
    И в Неделя, и в Неделя!

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  7. 7 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1408 Весело
  8. 8 Профил на BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    Рейтинг: 561 Весело

    [quote#3:"grand funk railroad"]Кими, изяж ги утре! [/quote]

    Единственото нещо, което ще изяде утре Кими е ... някой сладолед!

    ,,Българите-това е народът,който имаше всичко което е пожелавал. Те никога не се съмняваха в победата си" Енодий 486 г.
  9. 9 Профил на BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    Рейтинг: 561 Весело

    [quote#6:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]И в Неделя, и в Неделя! [/quote]

    И в неделя ли ще яде сладолед Кимито? Може, не е изключено - той си пада по него ... вместо Ice Man, трябва да му викат Ice-cream Man, ха-ха!

    ,,Българите-това е народът,който имаше всичко което е пожелавал. Те никога не се съмняваха в победата си" Енодий 486 г.
  10. 10 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 817 Любопитно

    До коментар [#9] от "BulgAryan":

    Ти да не си фен на оня, лудия - Чико Перез. Щото аз обичам да гледам състезания между пилоти, а не камикадзета.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK