Спортното министерство даде 300 хил. лева за рали "България"

Козлеков оправда сумата с 650-те служители, ангажирани около ралито

© Дневник

Козлеков оправда сумата с 650-те служители, ангажирани около ралито



Министерството на младежта и спорта е отпуснало 300 хил. лева за организацията на рали "България", потвърди председателят на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС) Радослав Козлеков.


Състезанието, което ще се проведе през уикенда край Боровец, кандидатства за средствата по програмата за елитни домакинства, въпреки че вече не е част от сериозен шампионат и отчита антирекорд с едва 26 подадени заявки от екипажи.


Само четири от тях са чуждестранни, като единствените минаващи за по-интересни са на италианеца Лука Бети ("Форд Фиеста S2000") и украинеца Александър Салюк ("Шкода Фабия S2000").




Така ралито си остава един от малкото легални начини БФАС да получи някаква държавна помощ, въпреки че присъствието му в непретенциозната Европейска рали купа не го прави много по-значимо от който и да било кръг от вътрешния шампионат.


Козлеков защити отпуснатите средства и общия наглед огромен бюджет от 400 хил. лева. "Спортното министерство ни даде 300 хил. лева, имаме и още около 25 хил. по програми от Министерството на транспорта. Не, сумата не е малко. Задържаме нивото от миналата година. Имаме 650 служители, ангажирани с ралито. Заложили сме много ресурс за радиовръзки и хора по трасето. Аз съм бивш състезател и държа на сигурността", заяви Козлеков.


Той благодари за съдействието на община Самоков, която "оказа пълно съдействие и се ангажира с големи отстъпки и около 30% от бюджета". През уикенда градът ще бъде център на ралито.


Председателят на БФАС отчита късия стартов списък на рали "България", като отдава малкото български участници основно на икономическите условия в страната. "Даваме по 500 лева на екипаж, опростихме им таксите, но въпреки това тези пари не покриват разходите им. Зная, че положението е лошо, но такова е състоянието на бизнеса. Никой няма пари за автомобилния спорт. Ситуацията в държавата е такава", каза Козлеков.


Според него основната цел пред организаторите на ралито е била да направят състезанието удобно за проследяване от публиката. "Искаме хората да могат да се движат между отсечките и да видят повече от ралито. Това явно е новата тенденция сред зрителите. В неделя програмата е добра с минаването на "Бели Искър", "Радул" и "Гуцал". Съсредоточена е около Боровец, искахме да задържим хората там", обясни Козлеков.


В същото време обаче отсечките ще бъдат затваряни цели два часа преди началото на етапите, което зрителите едва ли ще оценят като оправдано предвид скромния брой заявки.


И докато настоящето на рали "България" е очертано предимно в черни краски, от БФАС заговориха за неговото бъдеще и евентуалната му повторна поява в Европейския шампионат. Нещо повече – за нова кандидатура за Световния шампионат (WRC).


"Ако имаме 600 хил. евро бюджет, веднага получаваме кръг от ERC. Таксата е 320 хил. евро, а с останалите ще направим организацията. От промотъра "Евроспорт" обаче искат да си получат задълженията от 120 хил. евро от организаторите на IRC рали "Сливен". Добре, че федерацията не е страна по договора, защото иначе досега да са ни осъдили", обясни Козлеков.


Рали "България" бе домакин на WRC през 2010 г., след което състезанието тръгна рязко надолу. В момента интересът към самия шампионат също бележи спад. "Можем отново да сме част от Световния шампионат. За него ни трябват 1 млн. евро и веднага влизаме. Една година ще сме със статут на кандидат. Но това са неща, които трябва да се правят с подкрепа от държавата, финансова сигурност и яснота. В момента ситуацията не го позволява", завърши Козлеков.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK