Рали "Средна гора" отчете срамните 11 заявки

Единствената интрига в слабото рали ще бъде дали Крум Дончев е опознал достатъчно новия си автомобил, за да се конкурира с Димитър Илиев

© "Глобул рали тим"

Единствената интрига в слабото рали ще бъде дали Крум Дончев е опознал достатъчно новия си автомобил, за да се конкурира с Димитър Илиев



Българският рали спорт продължава активно да отчита антирекорд след антирекорд.


Предстоящото издание на рали "Средна гора" ще има статут на бутиково заради получената жалка бройка от едва 11 (единадесет) заявки за участие, като поне две от тях със сигурност няма да бъдат изпълнени.


Организаторите от "Интерспийд" сякаш напук на собственото си рали са направили всичко възможно да не бъде привлекателно за пилотите.




Те отново са разтеглили надпреварата до цели 167.44 състезателни километра в два дни. Клубът продължава да упорства и с "престижното" си участие в безсмислената Европейска рали купа, подплатено от липсата на чуждестранни заявки.


Освен с огромния за "кризисната ситуация в спорта" километраж, срамно малкият интерес към надпреварата се допълва и от обновените правила на ФИА за използваните гуми.


Организаторите имат правото да допуснат пилоти с наличния им стар тип, като бъдат класирани само за националния шампионат. Директорът на състезанието Валя Пантелеева обаче заяви, че смята да го предложи на комисарите на ФИА едва около четири часа преди церемониалния старт в петък.


С отказите на Мирослав Ангелов ("Фиат Пунто S1600") и Борис Григоров ("Ситроен C2 S1600"), десетата годишнина на бившето рали "Траянови врата" ще бъде почетена от максимум девет екипажа.


Това все пак е драстично увеличение от близо една трета спрямо подадените 7 заявки за първоначалната дата на надпреварата през май, когато беше отменена под предлог с провежданите парламентарни избори.


"Средна гора" ще разбие антирекорда от последното издание на "най-престижното" родно рали "България", в което на старта застанаха 19 автомобила. Така в петия кръг на националния шампионат всеки достигнал до финала екипаж гарантирано ще вземе точки и бонуси, раздавани за всеки от двата дни на състезанието.


По думите на Пантелеева, бюджетът на надпреварата е ограничен от планираните 100 на 50 хил. лева. Средно аритметично това прави организационни разходи по малко над 5500 лева на автомобил. Девет хиляди от общата сума са целевата помощ от Министерството на младежта и спорта.


Въпреки малкото участници, "Средна гора" все пак ще има някаква интрига. Тя ще бъде между шампиона Димитър Илиев с "Шкода Фабия S2000" и това дали Крум Дончев е напреднал в опознаването на новия си автомобил "Форд Фиеста R5" след участието на планинско "Пещера" през миналия уикенд.


По-скоро риторичен остава въпросът дали ще се намерят фенове, които ще си позволят лукса да посетят "Средна гора" заради последния писък на технологиите в рали спорта, купен с основната идея за атака на титлата в националния шампионат.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1026 Весело

    Кефи ме колко тенденциозно и емоционално е написана статията

  2. 2 Профил на Seb
    Seb
    Рейтинг: 551 Весело

    Открай време очаквам да му счупят краката на това момче, само ги кове тия идиоти.

  3. 3 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    До коментар [#1] от "redguy":

    Тенденциозно... колко да е тенденциозно. Ясно е, че рали спорта ни е ..... кенефно съдържание. А дали ще го увием в целофан или просто ще го наречем както си е... е въпрос на изказ

  4. 4 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Реалистично не означава тенденциозно, просто с 11 заявки няма смисъл от това рали. А и вероятно ще стартират по-малко.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK