Закъсалият "Лотус" призова за по-ниски разходи във Формула 1

Кими Райконен е втори във временното класиране, но "Лотус" едва ли ще може да си позволи да продължи с развиването на болида

© Reuters

Кими Райконен е втори във временното класиране, но "Лотус" едва ли ще може да си позволи да продължи с развиването на болида



Изпълнителният директор на "Лотус" Ерик Булие се обяви за намаляване на разходите във Формула 1, за да бъде гарантирано бъдещето на настоящите отбори.


Според него 80% от екипите са готови да се споразумеят за редуциране на харченето, но няколко от водещите тимове блокират постигането на консенсус.


Наскоро "Лотус" обяви продажбата на 35% от акциите си на компанията Infinity Racing. Сделката, която трябваше да подсигури близкото бъдеще на отбора, все още не е финализирана и свежите инвестиции не са пристигнали.




Според германските медии отборът се бори за оцеляването си и е натрупал 120 млн. евро дългове. Част от тях са към пилота Кими Райконен, чиято заплата отново е забавена. Подобни проблеми имаше и "Заубер", който сключи ключово партньорство с руски инвеститори и предотврати очаквания си фалит.


"Проблемът е, че някои отбори като "Ред бул", "Ферари" и "Мерцедес" все още могат да си позволят да карат по стария начин и да харчат много в работата по болидите си. Ние не можем", заяви Булие пред "Аутсоспорт".


"За да останат отборите конкурентни, трябва да поддържаме минимални бюджети с нашите ресурси. Този лимит обаче е по-голям от постъпленията ни и се налага акционерите да покриват разликата", обясни французинът.


Той припомни, че в началото на 90-те години на миналия век екипите са харчели по около 40 млн. паунда на сезон, а през 2008 г. бюджетите на водещите тимове надминаваха 100 млн. паунда.


"Трябва да намалим тези разходи. Не считам за честно, ако само три отбора могат да си позволят Формула 1. Затова трябва да намерим начин да ограничим харченето", категоричен е Булие.


"Лотус" вече загуби своя технически директор Джеймс Алисън, който премина във "Ферари", а може да се раздели и с другия си основен актив – Райконен. Въпреки това изпълнителният директор е оптимист за дългосрочното бъдеще на отбора.


"Доволен съм, че се водят разговори във Формула 1 и ФИА за желанието ни да намалим разходите и това да стане чрез налагане на правила. Преди няколко седмици представихме нов партньор. Сделката още не е финализирана напълно, но когато това стане, ще започне нова ера за тима от Енстоун заради финансовата ни обезпеченост за дълги години напред. Все още няма да можем да харчим като "Ферари" и "Мерцедес", но ще сме осигурени за настоящото ни ниво", каза Булие.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK