"Ред бул" поведе след втората тренировка в Италия

Фетел единствен слезе под 1:25 мин. за обиколка

© Reuters

Фетел единствен слезе под 1:25 мин. за обиколка



Пилотите на "Ред бул" Себастиан Фетел и Марк Уебър бяха най-бързи във втората свободна тренировка за Гран при на Италия.


Трикратният световен шампион беше недостижим и завърши с повече от 0,6 сек. пред съотборника си. Трети остана Кими Райконен ("Лотус") – на 0,663 сек. от германеца, предаде пратеникът на списание ClubS1 Иван Тенчев.


Сесията започна без забавяне, а температурите се бяха покачили до 29 градуса на въздуха и 42 на асфалта. Началото бе леко хаотично, като Жан-Ерик Верн два пъти излезе от трасето, Райконен почти се завъртя в първи завой, а Жул Бианки изхвърча в чакъла на Аскари, последван скоро и от Ромен Грожан.




Темпото постепенно се успокои, а след няколко смени на върха на таблицата застана Фетел с 1:25,616 мин. Още в следващия си бърз тур трикратният световен шампион свали на 1:25,038 мин. - повече от половин секунда по-добро от това, с което Люис Хамилтън оглави класирането сутринта.


Междувременно в бокса на "Ред бул" сменяха батерията за системата KERS в болида на Марк Уебър. Изпълнителният директор на екипа Кристиан Хорнер обясни, че се е появил проблем в края на първата сесия. Австралийският пилот изостана само с около пет минути от програмата си и бързо навакса загубеното време.


Фелипе Маса се оплака, че "Ферари"-то му продължава да е с нестабилна предница, а Дженсън Бътън продължаваше да се бори със задната част на своя "Макларън". В Скудерията основната точка в следобедната програма бе работа с гумите и сравнение в представянето и издръжливостта на типовете хард и медиум.


"Времената още от първата сесия бяха близки, както се очакваше, коментира техническият експерт на Би Би Си Гари Андерсън. - На "Монца" винаги се получава така. Пилотите изкарват повече от 70% от обиколката на пълна газ и има много малко места, където може да се получи разлика. "Мерцедес" изглежда имат добър пакет за това трасе. "Ред бул" са в очакваната форма, а с минималистичното си задно крило отборът използва чудесното аеропритискане, което болидът им създава. Според мен има какво да се очаква от "Ферари". Те изпробваха паралелно предните си крила и ще продължат тестовете с новото задно, когато на пистата има повече натрупана гума."


Кими Райконен записа трето време на "Монца"

© Reuters

Кими Райконен записа трето време на "Монца"


Близо половин час след началото на тренировката започнаха и изпитанията на мекия тип гуми. Даниел Рикардо пръв сложи медиум на своя болид "Торо росо", последван от Валтери Ботас с "Уилямс".


При първото си излизане с тези гуми Фетел подобри постижението си сериозно с най-добри времена във всички сектори. Той пръв слезе под 1:25 мин. – 1:24,721, а втори вече бе излязъл Уебър. Германецът продължи със серията си обиколки и свали до 1:24,453 – с 0,623 сек. по-малко спрямо постижението на Марк и с почти цяла секунда по-добро от времето на третия в този момент Нико Розберг ("Мерцедес").


Фернандо Алонсо на свой ред излезе с медиум и при първия си опит даде трето време, на 0,877 сек. зад Фетел. Състезателният инженер на Пастор Малдонадо пък потвърди на пилота си по радиото, че най-добрите времена с меката смес идват във втори-трети бърз тур в сериите. Третата позиция вече бе заемана от Райконен, следван от съотборника му Грожан, като те бяха с абсолютно идентично време – 1:25,116 мин. и с 0,663 сек. зад Фетел.


В "Мерцедес" заложиха на изпитания с много гориво във втората сесия, като в част от нея Хамилтън бе с гуми медиум, докато Нико Розберг бе с хард за паралелно сравнение в поведението на автомобила. Двамата вървяха на шеста-седма позиция в класирането (зад Алонсо). Англичанинът няколко пъти излиза от трасето и като че ли имаше грижи с баланса на спирачките. Роб Смедли пък напомни на Маса да внимава за задните си гуми в дългата серия от обиколки. Бразилецът бе на осма позиция пред пилотите на "Макларън", когато се обади, че има проблем със скоростната кутия и получи инструкция да се прибере.


Температурата на асфалта бе достигнала 44 градуса, когато в последния четвърт час за подготовка днес на практика всички пилоти бяха на трасето. Фетел бе направил серия с хард (след като даде най-доброто време, до което никой не се доближи) и излезе за нова поредица обиколки с медиум. Той остана най-бърз пред Уебър, Райконен, Грожан, Алонсо, Хамилтън, Розберг, Маса, Бътън и Серхио Перес.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Давай Кими!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  2. 2 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Монца е най-малко техничната писта, на която обикновено най-мощният двигател печели. Очаквах Мерцедес да ги отнесат, но може би техният двигател все пак техният двигател не е най-мощният.

    Да видим утре и вдругиден. Както винаги очаквам интересно съзтезание.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK